Gonda stále vyššie, uviedol sa aj v GP2

Pondelok, 07 december 2015

Slovák Richard Gonda ukončil tohtoročnú úspešnú sezónu na oficiálnych posezónnych testoch GP2 na okruhu Yas Marina v Abú Dhabí v konkurencii najlepších svetových formulových pretekárov. Presvedčil o svojom veľkom talente a pootvoril si dvere do GP2, budúcej formule 2.

2 Gonda v Abu Dhabí
Slovák Richard Gonda si vyskúšal formulu GT2 na okruhu Yas Marina v Abu Dhabí

V Abú Dhabí sa po finálovom víkende formule 1 zišla silná konkurencia najlepších formulových jazdcov z top šampionátov. Väčšina z nich absolvovala kompletnú sezónu v GP2, GP3 alebo formule Renault 3,5. Banskobystrický rodák sa zhostil veľkej príležitosti na ďalší posun vo svojej kariére ukážkovým spôsobom. Každým absolvovaným kolom zlepšoval svoje časy a posúval sa v poradí smerom nahor. Napríklad, aj aktuálny šampión Formule Renault 3,5 zajazdil na konci Richardovho testovania čas len o desatinu rýchlejší ako slovenský pretekár.

Gonda, druhý muž uplynulej sezóny Renault Sport Trophy, si v metropole Spojených arabských emirátov odbil niekoľko premiér. V tíme Manor MP Motorsport si vyskúšal špecifikáciu približujúcu sa F1, teda monopost Dallara-Mecachrome s osemvalcovým motorom (objem 4,0 litra, výkon 612 koní), špecifické pneumatiky Pirelli, jazdu pod umelým osvetlením a po prvý raz jazdu na novej trati, ktorá je súčasťou Veľkej ceny Abú Dhabí.

Po testovaní svoje dojmy a pocity Richard Gonda komentoval takto:"Som veľmi vďačný a šťastný za ďalšiu skvelú príležitosť. Jazda v monoposte GP2 je veľmi náročná po jazdeckej aj fyzickej stránke. O to viac sa teším, že tieto testy dopadli tak dobre. Napriek tomu, že som túto formulu osedlal prvýkrát, dokázal som jazdiť na úrovni svetových elitných formulových pilotov. Tešil som sa na každé ďalšie kolo zajazdené na tejto nádhernej trati. Nielen tieto dni, ale celý rok musím hodnotiť veľmi pozitívne, dosiahli sme veľké úspechy v rámci World Series by Renault, testoval som Formulu Renault 3,5 v top tíme Lotus a teraz GP2. Čo viac si môžem priať? Snáď len nájsť dostatok prostriedkov pre zabezpečenie budúcej sezóny v jednom z týchto top formulových šampionátov."

1 Richard Gonda
Richard Gonda (vpravo) s manažérom tímu Manor MP Motorsport Sanderom Dorsmanom

Spokojný bol manažér tímu Manor MP Motorsport Sander Dorsman:"Máme za sebou veľmi produktívne testovanie GP2 s Richardom. Urobil výbornú prácu, na samotný monopost GP2 či pneumatiky Pirelli sa adaptoval veľmi rýchlo a počas dvoch dní testovania sa neustále zlepšoval. Veríme, že tieto výsledky sú silným výkonom a nepochybujem o tom, že počas prvej sezóny v GP2 by mohol dosiahnuť dobré výsledky."

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.