Homola druhý v Belgicku na Spa-Francorchamps

Utorok, 10 august 2021

Posledný júlový víkend pokračoval seriál automobilových pretekov TCR Europe druhým kolom pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps aj za účasti slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý po bezchybnom výkone obsadil krásne druhé miesto.

1-Homola-Spa-Francorchamps

K vydarenému účinkovaniu slovenského jazdca predchádzala vydarená kvalifikácia. Naznačila, že Matej Homola môže v pretekoch na okruhu Spa-Francorchamps siahať po výbornom výsledku. Tretí najrýchlejší čas ho dostal na pomyselný kvalifikačný stupeň víťazov.

Samotný jazdec to okomentoval slovami, že z kvalifikácie je neskutočne šťastný keď dokázal zajazdiť dobrý čas a umiestniť sa v kvalifikácii tak vysoko. Povedal, že verí prichádzať obrať a na preteky sa veľmi teší. Štartovať do prvých pretekov bude z tretieho miesta druhého radu.

Prvé preteky sa mu nevydarili a po problémoch s nezahriatymi pneumatikami bol v cieli na 14. mieste. Spravil, ako po pretekoch priznal, školácku chybu, keď pneumatiky nezahrial na požadovanú teplotu.

Do druhých pretekov mal slovenský jazdec na štarte ôsmu pozíciu. Pred štartom pretekov sa nad belgickým okruhom prehnal dážď, tu sa však stáva, že v jednej časti okruhu prší a v druhej svieti slnko. A tak sa v tímoch začalo experimentovať ako obuť auto. Homola a jeho tím sa nakoniec rozhodli, že pôjdu na suchých pneumatikách, ako jediné auto v štartovom poli.

2-Homola-Spa-Francorchamps

Preteky boli odštartované aj kvôli dažďu za safety carom, no trať nebola celá mokrá, čo naznačovalo, že Homola by mohol spraviť dobrý výsledok. Štartoval z ôsmeho miesta a na začiatku pretekov stratil jednu pozíciu. Postupne sa začal predierať dopredu a v poslednom kole sa dostal na druhé miesto, čo znamenalo miesto na pódiu.

"Aj pre toto milujem pretekanie a pódium som už veľmi potreboval. Fakt som si to nesmierne užíval," povedal po pretekoch šťastný Homola.

(janGold)
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.