Homola na Monze: deviaty v triede

Utorok, 26 marec 2013

Úvodné preteky automobilového seriálu ETCC otvorilo prvé podujatie v talianskej Monze. Ak je pravidlom, podujatie pozostávalo z dvoch pretekov, z ktorých sa obe hodnotia samostatne. Slovensko v tomto seriáli zastupuje mladý jazdec Matej Homola, ktorý štartuje s automobilom BMW.

Homola - Monza
Prvé preteky seriálu ETCC sa slovenskému jazdcovi M. Homolovi príliš nevydarili. Penalizácia a nefunkčná indukčná cievka spôsobili problémy a chýbalo aj trochu šťastia.

Do prvých pretekov seriálu ETCC na okruhu v talianskej Monze štartoval slovenský reprezentant kvôli penalizácii z kvalifikácie zo siedmeho miesta. Už pri príjazde na štartový rošt mal problém s motorom, ktorý išiel len na tri valce. A tak po podobných minuloročných problémoch s motorom auto radšej odstavil. V boxoch mechanici zistili, že problém bol len v indukčnej cievke, ktorú ihneď vymenili, ale tým sa prvé preteky slovenského jazdca skončili.

Druhé preteky odštartoval náš jazdec z predposlednej pozície. Keďže silne pršalo, štartovalo sa za safetycarom. Pomalší jazdci si nechávali veľké rozstupy a slovenský jazdec už v úvodnom kole kvôli tomu veľa stratil. Silným súperom bol aj naďalej výdatný dážď a tak to bolo na trati veľmi ťažké.

"Keď som za niekým išiel, nič som nevidel. Ale prebojovával som sa dopredu, snažil som sa posunúť o čo najviac priečok. V cieli som bol deviaty v mojej triede, čo bolo z predposledného miesta na štarte maximum," povedal v cieli.

Tento víkend bol pre mladého Slováka jednou veľkou školou. Po pretekoch mohol jazdec konštatovať že rýchlosť auto síce má, ale k úspechu chýbalo najmä šťastie.

Ďalšie pokračovanie seriálu ETCC sa bude konať o mesiac na Slovensku, na Slovakia Ringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.