Homola na Nürburgingu: Kúsok od Topten

Streda, 16 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta "plechových" automobilov WTCR pokračoval na okruhu Nürburgring tretím podujatím. Slovensko má na týchto pretekoch svojho zástupcu Mateja Homolu s Peugeotom 308. Na Severnej slučke náročného nemeckého okruhu obsadil dvanáste miesto, čo je jeho najlepší doterajší výsledok v seriáli.

MatejHomolax
Matej Homola si na okruhu Nürburgring vyjazdil veľmi pekné dvanáste miesto

V kvalifikácii získal Homola 19. miesto, s čím nebol spokojný, auto však na viac nemalo. Rýchlosťou nestačilo na dlhých rovinkách, kde na konkurenciu peugeot strácal takmer dve sekundy. Aj keď v technických pasážach bol Homola od ostatných rýchlejší, vyhliadky na výsledok v najlepšej desiatke neboli reálne. Jazdec sa vyjadril, že v rýchlych zákrutách "letel" viac ako 220 km/h, letel cez zákruty bokom, ale na rovinkách ho ostatní obiehali akoby on parkoval. Neskutočne frustrujúce, vysvetľoval po náročnej kvalifikácii.

Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta nepriniesol žiadne zlepšenia. Ani úpravy auta po kvalifikácii neznamenali výrazné zvýšenie maximálnej rýchlosti. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide na plný plyn, má jeho auto až o 15-17 km/h nižšiu najvyššiu rýchlosť oproti konkurencii. To je dôvod straty až 2 sekúnd v najdlhšom sektore.

Do prvých pretekov štartoval Homola z 19. miesta. Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť oň prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste.

Do druhých pretekov štartoval Homola zo 17. miesta, keďže dvaja pretekári nestihli svoje autá opraviť po predchádzajúcich pretekoch načas. Náš jazdec si po štarte svoju pozíciu udržal a v priebehu pretekov ešte o päť miest vylepšil. Dokázal v rýchlych technickejších pasážach získať malý náskok, ktorý jazdci za ním už na rovinkách nevedeli stiahnuť. V cieli sa tešil z 12. Miesta.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend na holandskom okruhu Zandvoort.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.