Homola na Nürburgingu: Kúsok od Topten

Streda, 16 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta "plechových" automobilov WTCR pokračoval na okruhu Nürburgring tretím podujatím. Slovensko má na týchto pretekoch svojho zástupcu Mateja Homolu s Peugeotom 308. Na Severnej slučke náročného nemeckého okruhu obsadil dvanáste miesto, čo je jeho najlepší doterajší výsledok v seriáli.

MatejHomolax
Matej Homola si na okruhu Nürburgring vyjazdil veľmi pekné dvanáste miesto

V kvalifikácii získal Homola 19. miesto, s čím nebol spokojný, auto však na viac nemalo. Rýchlosťou nestačilo na dlhých rovinkách, kde na konkurenciu peugeot strácal takmer dve sekundy. Aj keď v technických pasážach bol Homola od ostatných rýchlejší, vyhliadky na výsledok v najlepšej desiatke neboli reálne. Jazdec sa vyjadril, že v rýchlych zákrutách "letel" viac ako 220 km/h, letel cez zákruty bokom, ale na rovinkách ho ostatní obiehali akoby on parkoval. Neskutočne frustrujúce, vysvetľoval po náročnej kvalifikácii.

Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta nepriniesol žiadne zlepšenia. Ani úpravy auta po kvalifikácii neznamenali výrazné zvýšenie maximálnej rýchlosti. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide na plný plyn, má jeho auto až o 15-17 km/h nižšiu najvyššiu rýchlosť oproti konkurencii. To je dôvod straty až 2 sekúnd v najdlhšom sektore.

Do prvých pretekov štartoval Homola z 19. miesta. Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť oň prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste.

Do druhých pretekov štartoval Homola zo 17. miesta, keďže dvaja pretekári nestihli svoje autá opraviť po predchádzajúcich pretekoch načas. Náš jazdec si po štarte svoju pozíciu udržal a v priebehu pretekov ešte o päť miest vylepšil. Dokázal v rýchlych technickejších pasážach získať malý náskok, ktorý jazdci za ním už na rovinkách nevedeli stiahnuť. V cieli sa tešil z 12. Miesta.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend na holandskom okruhu Zandvoort.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.