Homola na Nürburgingu: Kúsok od Topten

Streda, 16 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta "plechových" automobilov WTCR pokračoval na okruhu Nürburgring tretím podujatím. Slovensko má na týchto pretekoch svojho zástupcu Mateja Homolu s Peugeotom 308. Na Severnej slučke náročného nemeckého okruhu obsadil dvanáste miesto, čo je jeho najlepší doterajší výsledok v seriáli.

MatejHomolax
Matej Homola si na okruhu Nürburgring vyjazdil veľmi pekné dvanáste miesto

V kvalifikácii získal Homola 19. miesto, s čím nebol spokojný, auto však na viac nemalo. Rýchlosťou nestačilo na dlhých rovinkách, kde na konkurenciu peugeot strácal takmer dve sekundy. Aj keď v technických pasážach bol Homola od ostatných rýchlejší, vyhliadky na výsledok v najlepšej desiatke neboli reálne. Jazdec sa vyjadril, že v rýchlych zákrutách "letel" viac ako 220 km/h, letel cez zákruty bokom, ale na rovinkách ho ostatní obiehali akoby on parkoval. Neskutočne frustrujúce, vysvetľoval po náročnej kvalifikácii.

Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta nepriniesol žiadne zlepšenia. Ani úpravy auta po kvalifikácii neznamenali výrazné zvýšenie maximálnej rýchlosti. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide na plný plyn, má jeho auto až o 15-17 km/h nižšiu najvyššiu rýchlosť oproti konkurencii. To je dôvod straty až 2 sekúnd v najdlhšom sektore.

Do prvých pretekov štartoval Homola z 19. miesta. Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť oň prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste.

Do druhých pretekov štartoval Homola zo 17. miesta, keďže dvaja pretekári nestihli svoje autá opraviť po predchádzajúcich pretekoch načas. Náš jazdec si po štarte svoju pozíciu udržal a v priebehu pretekov ešte o päť miest vylepšil. Dokázal v rýchlych technickejších pasážach získať malý náskok, ktorý jazdci za ním už na rovinkách nevedeli stiahnuť. V cieli sa tešil z 12. Miesta.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend na holandskom okruhu Zandvoort.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.