Homola na Nürburgingu: Kúsok od Topten

Streda, 16 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta "plechových" automobilov WTCR pokračoval na okruhu Nürburgring tretím podujatím. Slovensko má na týchto pretekoch svojho zástupcu Mateja Homolu s Peugeotom 308. Na Severnej slučke náročného nemeckého okruhu obsadil dvanáste miesto, čo je jeho najlepší doterajší výsledok v seriáli.

MatejHomolax
Matej Homola si na okruhu Nürburgring vyjazdil veľmi pekné dvanáste miesto

V kvalifikácii získal Homola 19. miesto, s čím nebol spokojný, auto však na viac nemalo. Rýchlosťou nestačilo na dlhých rovinkách, kde na konkurenciu peugeot strácal takmer dve sekundy. Aj keď v technických pasážach bol Homola od ostatných rýchlejší, vyhliadky na výsledok v najlepšej desiatke neboli reálne. Jazdec sa vyjadril, že v rýchlych zákrutách "letel" viac ako 220 km/h, letel cez zákruty bokom, ale na rovinkách ho ostatní obiehali akoby on parkoval. Neskutočne frustrujúce, vysvetľoval po náročnej kvalifikácii.

Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta nepriniesol žiadne zlepšenia. Ani úpravy auta po kvalifikácii neznamenali výrazné zvýšenie maximálnej rýchlosti. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide na plný plyn, má jeho auto až o 15-17 km/h nižšiu najvyššiu rýchlosť oproti konkurencii. To je dôvod straty až 2 sekúnd v najdlhšom sektore.

Do prvých pretekov štartoval Homola z 19. miesta. Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť oň prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste.

Do druhých pretekov štartoval Homola zo 17. miesta, keďže dvaja pretekári nestihli svoje autá opraviť po predchádzajúcich pretekoch načas. Náš jazdec si po štarte svoju pozíciu udržal a v priebehu pretekov ešte o päť miest vylepšil. Dokázal v rýchlych technickejších pasážach získať malý náskok, ktorý jazdci za ním už na rovinkách nevedeli stiahnuť. V cieli sa tešil z 12. Miesta.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend na holandskom okruhu Zandvoort.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.