Homola na Slovakia Ringu najlepšie dvanásty

Utorok, 17 júl 2018

Po víťazstve v Portugalsku v seriáli WTCR slovenský automobilový pretekár Matej Homola nenadviazal v ďalšom podujatí na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni na tento výnimočný úspech a po problémoch s technikou svojho peugeotu dosiahol počas tohto víkendu 14., 18. a 12. miesto.

Homola na Slovakia Ringu

Najlepší výsledok dosiahol na Slovakia Ringu v posledných tretích pretekoch, keď v cieli bol dvanásty. K lepšiemu umiestneniu mu nepomohlo mu ani to, že do týchto pretekov mal na štarte celkom dobrú pozíciu, keďže jeho auto nemalo potrebnú výkonnosť.

Na Slovakia Ringu štartoval aj ďalší Slovák Andrej Studenič vďaka divokej karte, ktorú Studenič dostal od organizačného výboru pretekov. V pretekoch svetového seriálu WTCR štartoval po prvý raz a skončil tesne za Matejom Homolom a svojej roly náhradného jazdca sa zhostil veľmi dobre. Aj preto, že do pretekov štartoval z posledného miesta štartového roštu.

Homola si pochvaľoval najmä druhé preteky počas prvého dňa, kde bol spočiatku spokojný aj s autom, ktoré fungovalo k jeho spokojnosti. Štartoval z dvadsiateho miesta a postupne sa predieral dopredu. Potom však prišli problémy s autom aj s pneumatikami a prišiel o niekoľko miest. So 14. a 18. miestom z prvého dňa však bol celkom spokojný.

Homola na Slovakia Ringu2
Matej Homola

V tretích pretekoch bol Homola najúspešnejší, keď v nich skončil napokon na 12. mieste. Po tom, čo na štarte stál na 20. meste, je to pekný úspech, keď na víťaza Maďara Michelisza stratil len dvadsať sekúnd. Druhý skončil Francúz Comte a tretí Belgičan Vervisch. Andrej Studenič bol v cieli trinásty.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.