Homola o body do holandského Zandvoortu

Štvrtok, 17 jún 2021

Pred slovenským automobilovým pretekárom Matejom Homolom sú tento víkend tretie preteky európskeho seriálu cestovných automobilov kategórie TCR Europe 2021.

Momola-Le-Castellet
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola na okruhu v Le Castellet

Pretekársky kolotoč sa teraz presúva na holandský okruh Zandvoort, ktorý prešiel v minulom roku veľkou rekonštrukciou. Okrem iného dostal aj nové klopené zákruty, takže sa sem po 35 rokoch vracia tento rok aj formula 1.

Homola tu pred začiatkom sezóny absolvoval spoločne so svojim tímom testovací deň. Odjazdil tu veľa kôl, aj keď počasie nebolo celkom najlepšie, ale veľmi chladné, a nedalo sa odjazdiť rýchle kolá. Okruh je veľmi technický, čo by nášmu pretekárovi mohlo vyhovovať.

Slovenský Jantar Team s technickou podporou českého Janík Motorsportu zbiera v príprave cenné skúsenosti a dáta. Spoločne s hlavným inžinierom Jarom Krajčim ich analyzujú a zodpovedne sa pripravujú na tento víkend.

Aké ciele má náš jazdec pred víkendom? Matej Homola: " Chcem byť jednoznačne vpredu a opäť stáť na pódiu. Myslím, že piatok nám ukáže, ako na tom sme. Všetci viete, že do toho nielen ja, ale aj celý tím dáme všetko. Tak nám na Slovensku držte palce."

Preteky bude možné sledovať naživo na Facebooku a YouTube. Štartuje sa dvomi voľnými tréningami v piatok od 12,30 h, v sobotu bude možné sledovať kvalifikáciu od 11,00 h a prvé preteky od 17,20 h. Druhé preteky sú na programe v nedeľu od 13,10 h.

(janGold)
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.