Homola po Hungaroringu: Ani teraz to nebolo ono

Pondelok, 30 apríl 2018

Slovenskému automobilovému pretekárovi nevyšiel pretekársky víkend. Seriál automobilových pretekov WTCR pokračoval po marockom Marakéši ďalším podujatím na okruhu Hungaroring v Maďarsku. Ani tieto preteky nepriniesli Matejovu Homolovi želaný výsledok.

Homola Hungaroring
Matej Homola na Hungaroringu v pretekoch druhého podujatia seriálu WTCR

Kvalifikácia sa odohrávala v réžii automobilov značky Hyundai a Honda. Maťo Homola, ako aj jeho tímový kolega sa pohybovali na konci druhej desiatky a na začiatku tretej. Strata viac ako 2,5 s je pri pretekoch cestovných vozidiel veľká.

"V Marakéši som videl, že nestíhame na prvých, ale pripisoval som to špecifickému mestskému okruhu a povrchu. No na tomto okruhu je naša strata ešte väčšia," konštatoval Matej po kvalifikácii.

"Po štarte bola na trati okruhu veľká mela a dostal som niekoľko rán. To poškodilo natoľko moju geometriu, že auto bolo neovládateľné a takmer som nevedel prejsť zákrutu," hodnotil jazdec úvod pretekov. Mechanici v depe však dokázali dať auto dohromady a mohol opäť vyštartovať do pretekov, ani nie tak pre výsledok, ale pre kontrolu, či je auto v poriadku do ďalších pretekov, ktoré štartovali vzápätí.

V týchto pretekoch Homola jazdil na 16. priečke. V 7. kole sa nad Hungaroring vzniesol dážď a preteky zastavili. Neskôr ich odštartovali za neutralizačným vozidlom. Slovenskému reprezentantovi sa do cieľa podarilo udržať si 16. miesto.

"Bolo to náročné, ale je to aspoň malé zadosťučinenie. Napriek všetkému nám na špičku stále chýbajú takmer 2 sekundy. Verím, že dokážeme analyzovať údaje a nájsť aspoň malé zrýchlenie. Ani na Hungaroringu nemalo naše auto na prvú desiatku," uzavrel celý víkend Maťo Homola.

Bilancia víkendu je 20. a 16. miesto. Auto je podľa tímu stále v procese vývoja. Veria však, že belgický tím DG Sport Competition a Peugeot Sport spraví všetko pre to, aby auto bolo rýchlejšie.

Najbližšie sa jediný slovenský pretekár, ktorý jazdí svetový pohár WTCR, predstaví na legendárnom okruhu nemeckom okruhu Nürburgring - Nordschleife 10. až 12. mája.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover