Homola po Hungaroringu: Ani teraz to nebolo ono

Pondelok, 30 apríl 2018

Slovenskému automobilovému pretekárovi nevyšiel pretekársky víkend. Seriál automobilových pretekov WTCR pokračoval po marockom Marakéši ďalším podujatím na okruhu Hungaroring v Maďarsku. Ani tieto preteky nepriniesli Matejovu Homolovi želaný výsledok.

Homola Hungaroring
Matej Homola na Hungaroringu v pretekoch druhého podujatia seriálu WTCR

Kvalifikácia sa odohrávala v réžii automobilov značky Hyundai a Honda. Maťo Homola, ako aj jeho tímový kolega sa pohybovali na konci druhej desiatky a na začiatku tretej. Strata viac ako 2,5 s je pri pretekoch cestovných vozidiel veľká.

"V Marakéši som videl, že nestíhame na prvých, ale pripisoval som to špecifickému mestskému okruhu a povrchu. No na tomto okruhu je naša strata ešte väčšia," konštatoval Matej po kvalifikácii.

"Po štarte bola na trati okruhu veľká mela a dostal som niekoľko rán. To poškodilo natoľko moju geometriu, že auto bolo neovládateľné a takmer som nevedel prejsť zákrutu," hodnotil jazdec úvod pretekov. Mechanici v depe však dokázali dať auto dohromady a mohol opäť vyštartovať do pretekov, ani nie tak pre výsledok, ale pre kontrolu, či je auto v poriadku do ďalších pretekov, ktoré štartovali vzápätí.

V týchto pretekoch Homola jazdil na 16. priečke. V 7. kole sa nad Hungaroring vzniesol dážď a preteky zastavili. Neskôr ich odštartovali za neutralizačným vozidlom. Slovenskému reprezentantovi sa do cieľa podarilo udržať si 16. miesto.

"Bolo to náročné, ale je to aspoň malé zadosťučinenie. Napriek všetkému nám na špičku stále chýbajú takmer 2 sekundy. Verím, že dokážeme analyzovať údaje a nájsť aspoň malé zrýchlenie. Ani na Hungaroringu nemalo naše auto na prvú desiatku," uzavrel celý víkend Maťo Homola.

Bilancia víkendu je 20. a 16. miesto. Auto je podľa tímu stále v procese vývoja. Veria však, že belgický tím DG Sport Competition a Peugeot Sport spraví všetko pre to, aby auto bolo rýchlejšie.

Najbližšie sa jediný slovenský pretekár, ktorý jazdí svetový pohár WTCR, predstaví na legendárnom okruhu nemeckom okruhu Nürburgring - Nordschleife 10. až 12. mája.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.