Homola pred novou sezónou so smelými ambíciami

Štvrtok, 28 marec 2019

Úspešný slovenský automobilový jazdec Matej Homola má tento rok nové ciele. Prezradil ich na stretnutí s novinármi. Okrem iného povedal, že po minulej sezóne, v ktorej bolo jeho motiváciou dostať sa do Top 10, chce v novej sezóne útočiť aj na európsky titul.

Homola1
Nový pretekársky Hyundai i30 N TCR pre mladého jazdca Mateja Homolu

Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola presedlal v tohtoročnej sezóne do nového seriálu, má nový tím, nové auto, novú motiváciu i novú úroveň medializácie svojho športu.

Nový či staroronový seriál? Ide o európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe, v ktorom mladý Homola už štartoval, išlo však o svetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom náš jazdec štartoval v minulom roku.

Seriál TCR mal byť lacnejšou formou v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť tohto šampionátu preplneného továrenskými tímami a jazdcami. V ňom bolo každé pretekárske sedadlo neskutočne drahé.

Homola2
Matej Homola sa teší na nadchádzajúcu sezónu v novom pretekárskom aute

To bol jeden z dôvodov, pre ktoré Homola (a nie je jediný) opustil WTCR. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane toho najdôležitejšieho, TCR Europe. Ten v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Homola nie je jediný kto mieri do nového seriálu. Odchádza tam množstvo skvelých jazdcov, spolu sa ich na štartový rošt postaví približne 35. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Náš pretekár po dvoch rokoch mení tím a mieri do jedného z najlepších aké v TCR Europe jazdia. Taliansky Target Competition má 15-ročnú úspešnú históriu, počas ktorej získal viac európskych a iných titulov.

Potešujúcou novinkou pre Homolu je, že si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je naozaj víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte WTCR. Je to Hyundai i30 N TCR. Bude môcť s autom s výkonom 350 koní a 420 Nm bojovať o víťazstvo. Auto si slovenský pretekár po prvý raz vyskúša už koncom marca na Hungaroringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.