Homola pred novou sezónou so smelými ambíciami

Štvrtok, 28 marec 2019

Úspešný slovenský automobilový jazdec Matej Homola má tento rok nové ciele. Prezradil ich na stretnutí s novinármi. Okrem iného povedal, že po minulej sezóne, v ktorej bolo jeho motiváciou dostať sa do Top 10, chce v novej sezóne útočiť aj na európsky titul.

Homola1
Nový pretekársky Hyundai i30 N TCR pre mladého jazdca Mateja Homolu

Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola presedlal v tohtoročnej sezóne do nového seriálu, má nový tím, nové auto, novú motiváciu i novú úroveň medializácie svojho športu.

Nový či staroronový seriál? Ide o európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe, v ktorom mladý Homola už štartoval, išlo však o svetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom náš jazdec štartoval v minulom roku.

Seriál TCR mal byť lacnejšou formou v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť tohto šampionátu preplneného továrenskými tímami a jazdcami. V ňom bolo každé pretekárske sedadlo neskutočne drahé.

Homola2
Matej Homola sa teší na nadchádzajúcu sezónu v novom pretekárskom aute

To bol jeden z dôvodov, pre ktoré Homola (a nie je jediný) opustil WTCR. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane toho najdôležitejšieho, TCR Europe. Ten v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Homola nie je jediný kto mieri do nového seriálu. Odchádza tam množstvo skvelých jazdcov, spolu sa ich na štartový rošt postaví približne 35. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Náš pretekár po dvoch rokoch mení tím a mieri do jedného z najlepších aké v TCR Europe jazdia. Taliansky Target Competition má 15-ročnú úspešnú históriu, počas ktorej získal viac európskych a iných titulov.

Potešujúcou novinkou pre Homolu je, že si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je naozaj víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte WTCR. Je to Hyundai i30 N TCR. Bude môcť s autom s výkonom 350 koní a 420 Nm bojovať o víťazstvo. Auto si slovenský pretekár po prvý raz vyskúša už koncom marca na Hungaroringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.