Homola pred novou sezónou so smelými ambíciami

Štvrtok, 28 marec 2019

Úspešný slovenský automobilový jazdec Matej Homola má tento rok nové ciele. Prezradil ich na stretnutí s novinármi. Okrem iného povedal, že po minulej sezóne, v ktorej bolo jeho motiváciou dostať sa do Top 10, chce v novej sezóne útočiť aj na európsky titul.

Homola1
Nový pretekársky Hyundai i30 N TCR pre mladého jazdca Mateja Homolu

Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola presedlal v tohtoročnej sezóne do nového seriálu, má nový tím, nové auto, novú motiváciu i novú úroveň medializácie svojho športu.

Nový či staroronový seriál? Ide o európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe, v ktorom mladý Homola už štartoval, išlo však o svetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom náš jazdec štartoval v minulom roku.

Seriál TCR mal byť lacnejšou formou v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť tohto šampionátu preplneného továrenskými tímami a jazdcami. V ňom bolo každé pretekárske sedadlo neskutočne drahé.

Homola2
Matej Homola sa teší na nadchádzajúcu sezónu v novom pretekárskom aute

To bol jeden z dôvodov, pre ktoré Homola (a nie je jediný) opustil WTCR. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane toho najdôležitejšieho, TCR Europe. Ten v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Homola nie je jediný kto mieri do nového seriálu. Odchádza tam množstvo skvelých jazdcov, spolu sa ich na štartový rošt postaví približne 35. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Náš pretekár po dvoch rokoch mení tím a mieri do jedného z najlepších aké v TCR Europe jazdia. Taliansky Target Competition má 15-ročnú úspešnú históriu, počas ktorej získal viac európskych a iných titulov.

Potešujúcou novinkou pre Homolu je, že si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je naozaj víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte WTCR. Je to Hyundai i30 N TCR. Bude môcť s autom s výkonom 350 koní a 420 Nm bojovať o víťazstvo. Auto si slovenský pretekár po prvý raz vyskúša už koncom marca na Hungaroringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.