Homola v Číne: Takto vzadu sa nechcem pohybovať

Nedeľa, 30 september 2018

Seriál pretekov cestných automobilov WTCR vstúpil na územie Číny, kde na okruhu Ningbo bolo na programe siedme tohtoročné podujatie. Štartoval na ňom aj slovenský pretekár Matej Homola.

homola1
Tlačenica v zákrute: vpravo s číslom 70 slovenský peugeot Mateja Homolu

Tentoraz preteky v Číne nepriniesli Slovákovi Matejovi Homolovi kýžený úspech. Najprv zistil, že jeho peugeotu ani trochu nesedí čínsky okruh. Nech mechanici tímu robili čo mohli, zázrak sa nie a nie dostaviť. Matej mal zlý pocit z výkonu auta, nebol spokojný s rýchlosťou pri prechádzaní zákrut.

Nevyšla mu kvalifikácia, a tak tím pristúpil k výmene motora a kompletnej zmene nastavenia. Ani to však nepomohlo, nedarilo sa nájsť potrebnú rýchlosť a tak do pretekov štartoval spolu s tímovým partnerom na druhom peugeote úplne zozadu.

Napriek štartu z posledného radu sa Matejovi podarilo dokončiť preteky na 17. mieste, no s priveľkou stratou na jazdcov v prvej desiatke. Nefunguje to, povedal po pretekoch. Bojoval s autom i technicky náročnou traťou. No nedokázal zajazdiť ideálne kolo. Ale páčilo sa mu to, vraj je to pre neho nová výzva. Chce s autom po prvých pretekoch víkendu v tých nasledujúcich byť lepší.

Pred kvalifikáciou zmenili množstvo vecí na nastavení auta. Strata však bola menšia ako včera, no Matej napriek tomu skončil na predposlednej kvalifikačnej priečke. Chýbala rýchlosť v strede zákruty a na nájazde, kde bojoval s nedotáčavosťou auta. Tím sa rozhodol auto opäť prekopať. Ani potom to však nefungovalo a tak tím zvolil radikálnejšiu cestu vrátane zmeny pruženia.

homola2
Matej Homola po pretekoch: Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa

V druhých pretekoch sa Matejovi Homolovi podarilo slušne si "zapredbiehať", mal lepšie tempo, bolo z toho však "len" na 16. miesto. Podobný scenár sa odohrával aj v tretích pretekoch čínskeho víkendu – došiel do cieľa na 18. mieste, aj keď auto výrazne lepšie poslúchalo.

"Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa. Tam sa určite nechcem pohybovať," hovorí sklamane a dodáva: "Verím, že mestský okruh Wuhan, ktorý nás čaká budúci víkend, bude našim autám vyhovovať viac.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.