Homola v Číne: Takto vzadu sa nechcem pohybovať

Nedeľa, 30 september 2018

Seriál pretekov cestných automobilov WTCR vstúpil na územie Číny, kde na okruhu Ningbo bolo na programe siedme tohtoročné podujatie. Štartoval na ňom aj slovenský pretekár Matej Homola.

homola1
Tlačenica v zákrute: vpravo s číslom 70 slovenský peugeot Mateja Homolu

Tentoraz preteky v Číne nepriniesli Slovákovi Matejovi Homolovi kýžený úspech. Najprv zistil, že jeho peugeotu ani trochu nesedí čínsky okruh. Nech mechanici tímu robili čo mohli, zázrak sa nie a nie dostaviť. Matej mal zlý pocit z výkonu auta, nebol spokojný s rýchlosťou pri prechádzaní zákrut.

Nevyšla mu kvalifikácia, a tak tím pristúpil k výmene motora a kompletnej zmene nastavenia. Ani to však nepomohlo, nedarilo sa nájsť potrebnú rýchlosť a tak do pretekov štartoval spolu s tímovým partnerom na druhom peugeote úplne zozadu.

Napriek štartu z posledného radu sa Matejovi podarilo dokončiť preteky na 17. mieste, no s priveľkou stratou na jazdcov v prvej desiatke. Nefunguje to, povedal po pretekoch. Bojoval s autom i technicky náročnou traťou. No nedokázal zajazdiť ideálne kolo. Ale páčilo sa mu to, vraj je to pre neho nová výzva. Chce s autom po prvých pretekoch víkendu v tých nasledujúcich byť lepší.

Pred kvalifikáciou zmenili množstvo vecí na nastavení auta. Strata však bola menšia ako včera, no Matej napriek tomu skončil na predposlednej kvalifikačnej priečke. Chýbala rýchlosť v strede zákruty a na nájazde, kde bojoval s nedotáčavosťou auta. Tím sa rozhodol auto opäť prekopať. Ani potom to však nefungovalo a tak tím zvolil radikálnejšiu cestu vrátane zmeny pruženia.

homola2
Matej Homola po pretekoch: Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa

V druhých pretekoch sa Matejovi Homolovi podarilo slušne si "zapredbiehať", mal lepšie tempo, bolo z toho však "len" na 16. miesto. Podobný scenár sa odohrával aj v tretích pretekoch čínskeho víkendu – došiel do cieľa na 18. mieste, aj keď auto výrazne lepšie poslúchalo.

"Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa. Tam sa určite nechcem pohybovať," hovorí sklamane a dodáva: "Verím, že mestský okruh Wuhan, ktorý nás čaká budúci víkend, bude našim autám vyhovovať viac.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.