Homola v Číne: Takto vzadu sa nechcem pohybovať

Nedeľa, 30 september 2018

Seriál pretekov cestných automobilov WTCR vstúpil na územie Číny, kde na okruhu Ningbo bolo na programe siedme tohtoročné podujatie. Štartoval na ňom aj slovenský pretekár Matej Homola.

homola1
Tlačenica v zákrute: vpravo s číslom 70 slovenský peugeot Mateja Homolu

Tentoraz preteky v Číne nepriniesli Slovákovi Matejovi Homolovi kýžený úspech. Najprv zistil, že jeho peugeotu ani trochu nesedí čínsky okruh. Nech mechanici tímu robili čo mohli, zázrak sa nie a nie dostaviť. Matej mal zlý pocit z výkonu auta, nebol spokojný s rýchlosťou pri prechádzaní zákrut.

Nevyšla mu kvalifikácia, a tak tím pristúpil k výmene motora a kompletnej zmene nastavenia. Ani to však nepomohlo, nedarilo sa nájsť potrebnú rýchlosť a tak do pretekov štartoval spolu s tímovým partnerom na druhom peugeote úplne zozadu.

Napriek štartu z posledného radu sa Matejovi podarilo dokončiť preteky na 17. mieste, no s priveľkou stratou na jazdcov v prvej desiatke. Nefunguje to, povedal po pretekoch. Bojoval s autom i technicky náročnou traťou. No nedokázal zajazdiť ideálne kolo. Ale páčilo sa mu to, vraj je to pre neho nová výzva. Chce s autom po prvých pretekoch víkendu v tých nasledujúcich byť lepší.

Pred kvalifikáciou zmenili množstvo vecí na nastavení auta. Strata však bola menšia ako včera, no Matej napriek tomu skončil na predposlednej kvalifikačnej priečke. Chýbala rýchlosť v strede zákruty a na nájazde, kde bojoval s nedotáčavosťou auta. Tím sa rozhodol auto opäť prekopať. Ani potom to však nefungovalo a tak tím zvolil radikálnejšiu cestu vrátane zmeny pruženia.

homola2
Matej Homola po pretekoch: Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa

V druhých pretekoch sa Matejovi Homolovi podarilo slušne si "zapredbiehať", mal lepšie tempo, bolo z toho však "len" na 16. miesto. Podobný scenár sa odohrával aj v tretích pretekoch čínskeho víkendu – došiel do cieľa na 18. mieste, aj keď auto výrazne lepšie poslúchalo.

"Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa. Tam sa určite nechcem pohybovať," hovorí sklamane a dodáva: "Verím, že mestský okruh Wuhan, ktorý nás čaká budúci víkend, bude našim autám vyhovovať viac.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.