Homola v Číne: Takto vzadu sa nechcem pohybovať

Nedeľa, 30 september 2018

Seriál pretekov cestných automobilov WTCR vstúpil na územie Číny, kde na okruhu Ningbo bolo na programe siedme tohtoročné podujatie. Štartoval na ňom aj slovenský pretekár Matej Homola.

homola1
Tlačenica v zákrute: vpravo s číslom 70 slovenský peugeot Mateja Homolu

Tentoraz preteky v Číne nepriniesli Slovákovi Matejovi Homolovi kýžený úspech. Najprv zistil, že jeho peugeotu ani trochu nesedí čínsky okruh. Nech mechanici tímu robili čo mohli, zázrak sa nie a nie dostaviť. Matej mal zlý pocit z výkonu auta, nebol spokojný s rýchlosťou pri prechádzaní zákrut.

Nevyšla mu kvalifikácia, a tak tím pristúpil k výmene motora a kompletnej zmene nastavenia. Ani to však nepomohlo, nedarilo sa nájsť potrebnú rýchlosť a tak do pretekov štartoval spolu s tímovým partnerom na druhom peugeote úplne zozadu.

Napriek štartu z posledného radu sa Matejovi podarilo dokončiť preteky na 17. mieste, no s priveľkou stratou na jazdcov v prvej desiatke. Nefunguje to, povedal po pretekoch. Bojoval s autom i technicky náročnou traťou. No nedokázal zajazdiť ideálne kolo. Ale páčilo sa mu to, vraj je to pre neho nová výzva. Chce s autom po prvých pretekoch víkendu v tých nasledujúcich byť lepší.

Pred kvalifikáciou zmenili množstvo vecí na nastavení auta. Strata však bola menšia ako včera, no Matej napriek tomu skončil na predposlednej kvalifikačnej priečke. Chýbala rýchlosť v strede zákruty a na nájazde, kde bojoval s nedotáčavosťou auta. Tím sa rozhodol auto opäť prekopať. Ani potom to však nefungovalo a tak tím zvolil radikálnejšiu cestu vrátane zmeny pruženia.

homola2
Matej Homola po pretekoch: Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa

V druhých pretekoch sa Matejovi Homolovi podarilo slušne si "zapredbiehať", mal lepšie tempo, bolo z toho však "len" na 16. miesto. Podobný scenár sa odohrával aj v tretích pretekoch čínskeho víkendu – došiel do cieľa na 18. mieste, aj keď auto výrazne lepšie poslúchalo.

"Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa. Tam sa určite nechcem pohybovať," hovorí sklamane a dodáva: "Verím, že mestský okruh Wuhan, ktorý nás čaká budúci víkend, bude našim autám vyhovovať viac.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.