Homola v Číne: Takto vzadu sa nechcem pohybovať

Nedeľa, 30 september 2018

Seriál pretekov cestných automobilov WTCR vstúpil na územie Číny, kde na okruhu Ningbo bolo na programe siedme tohtoročné podujatie. Štartoval na ňom aj slovenský pretekár Matej Homola.

homola1
Tlačenica v zákrute: vpravo s číslom 70 slovenský peugeot Mateja Homolu

Tentoraz preteky v Číne nepriniesli Slovákovi Matejovi Homolovi kýžený úspech. Najprv zistil, že jeho peugeotu ani trochu nesedí čínsky okruh. Nech mechanici tímu robili čo mohli, zázrak sa nie a nie dostaviť. Matej mal zlý pocit z výkonu auta, nebol spokojný s rýchlosťou pri prechádzaní zákrut.

Nevyšla mu kvalifikácia, a tak tím pristúpil k výmene motora a kompletnej zmene nastavenia. Ani to však nepomohlo, nedarilo sa nájsť potrebnú rýchlosť a tak do pretekov štartoval spolu s tímovým partnerom na druhom peugeote úplne zozadu.

Napriek štartu z posledného radu sa Matejovi podarilo dokončiť preteky na 17. mieste, no s priveľkou stratou na jazdcov v prvej desiatke. Nefunguje to, povedal po pretekoch. Bojoval s autom i technicky náročnou traťou. No nedokázal zajazdiť ideálne kolo. Ale páčilo sa mu to, vraj je to pre neho nová výzva. Chce s autom po prvých pretekoch víkendu v tých nasledujúcich byť lepší.

Pred kvalifikáciou zmenili množstvo vecí na nastavení auta. Strata však bola menšia ako včera, no Matej napriek tomu skončil na predposlednej kvalifikačnej priečke. Chýbala rýchlosť v strede zákruty a na nájazde, kde bojoval s nedotáčavosťou auta. Tím sa rozhodol auto opäť prekopať. Ani potom to však nefungovalo a tak tím zvolil radikálnejšiu cestu vrátane zmeny pruženia.

homola2
Matej Homola po pretekoch: Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa

V druhých pretekoch sa Matejovi Homolovi podarilo slušne si "zapredbiehať", mal lepšie tempo, bolo z toho však "len" na 16. miesto. Podobný scenár sa odohrával aj v tretích pretekoch čínskeho víkendu – došiel do cieľa na 18. mieste, aj keď auto výrazne lepšie poslúchalo.

"Nie som šťastný v poslednej tretine štartového poľa. Tam sa určite nechcem pohybovať," hovorí sklamane a dodáva: "Verím, že mestský okruh Wuhan, ktorý nás čaká budúci víkend, bude našim autám vyhovovať viac.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.