Homola v Holandsku: Ani Zandwoort nepriniesol želané výsledky

Štvrtok, 24 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR pokračoval uplynulý víkend štvrtým kolom v Holandsku na okruhu Zandwoort. Náročný až štvordňový program, od piatka do pondelka, čakal aj na mladého slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý ako nový muž tohto esami nabitého seriálu sa so svojim Peugeotom 308 sľubne presadzuje v silnej svetovej konkurencii.

Homola1
Okruh v holandskom Zandwoorte Matejovi Homolovi celkom "sedel", aj keď s výsledkami z pretekov bol len veľmi málo spokojný

Mladý Slovák chce zlepšovať svoje výsledky, takže jeho belgický tím DG Sport Competition musí naďalej vylepšovať auto a Matej v tréningu sa zžívať so svojom strojom.

"Darí sa nám posúvať auto ďalej. Na rozdiel od iných my máme motor menšieho objemu. Preto je jasné, že hoci máme rovnaký výkon ako iné autá, jeho nárast a priebeh je mierne odlišný, preto tomu treba prispôsobiť celé auto. Už na Nürburgringu som dokázal v technických pasážach jazdiť vyrovnane s mnohými autami, no na maximálke sme na nich nemali," povedal pred testovaním Maťo.

V prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal sa ešte o 0,5 sekundy zrýchliť. S nastavením auta bol Matej výrazne spokojný a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať vyhovuje.

"Som spokojný, ešte pomeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial," zhrnul tréning Homola.

V pretekoch slovenský pretekár len hľadal tempo, ktoré mal počas tréningov. V kvalifikácii obsadil 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na najlepších.

Homola2
Matej Homola po pretekoch v Holandsku nežiaril prílišnou spokojnosťou

Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 sekundy delí prvých 18 jazdcov. Vďaka penalizáciám Michelisza a trestu Vernaya štartoval Matej z 19. miesta. Preteky potom vyhral jeho tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do prvej zákruty na prvom mieste a to si až do konca pretekov udržal. Náš jazdec skončil na 18. mieste.

Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch, v ktorých skončil na 16. mieste. Po pretekoch povedal, že v druhých pretekoch to už bolo o niečo lepšie, ale že i tak to bol pre neho veľmi zlý víkend, na ktorý chce čo najskôr zabudnúť. A že sa teší na viac ako mesiac dlhú prestávku pred záverečnými európskymi pretekmi v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teší.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.