Homola v Holandsku: Ani Zandwoort nepriniesol želané výsledky

Štvrtok, 24 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR pokračoval uplynulý víkend štvrtým kolom v Holandsku na okruhu Zandwoort. Náročný až štvordňový program, od piatka do pondelka, čakal aj na mladého slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý ako nový muž tohto esami nabitého seriálu sa so svojim Peugeotom 308 sľubne presadzuje v silnej svetovej konkurencii.

Homola1
Okruh v holandskom Zandwoorte Matejovi Homolovi celkom "sedel", aj keď s výsledkami z pretekov bol len veľmi málo spokojný

Mladý Slovák chce zlepšovať svoje výsledky, takže jeho belgický tím DG Sport Competition musí naďalej vylepšovať auto a Matej v tréningu sa zžívať so svojom strojom.

"Darí sa nám posúvať auto ďalej. Na rozdiel od iných my máme motor menšieho objemu. Preto je jasné, že hoci máme rovnaký výkon ako iné autá, jeho nárast a priebeh je mierne odlišný, preto tomu treba prispôsobiť celé auto. Už na Nürburgringu som dokázal v technických pasážach jazdiť vyrovnane s mnohými autami, no na maximálke sme na nich nemali," povedal pred testovaním Maťo.

V prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal sa ešte o 0,5 sekundy zrýchliť. S nastavením auta bol Matej výrazne spokojný a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať vyhovuje.

"Som spokojný, ešte pomeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial," zhrnul tréning Homola.

V pretekoch slovenský pretekár len hľadal tempo, ktoré mal počas tréningov. V kvalifikácii obsadil 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na najlepších.

Homola2
Matej Homola po pretekoch v Holandsku nežiaril prílišnou spokojnosťou

Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 sekundy delí prvých 18 jazdcov. Vďaka penalizáciám Michelisza a trestu Vernaya štartoval Matej z 19. miesta. Preteky potom vyhral jeho tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do prvej zákruty na prvom mieste a to si až do konca pretekov udržal. Náš jazdec skončil na 18. mieste.

Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch, v ktorých skončil na 16. mieste. Po pretekoch povedal, že v druhých pretekoch to už bolo o niečo lepšie, ale že i tak to bol pre neho veľmi zlý víkend, na ktorý chce čo najskôr zabudnúť. A že sa teší na viac ako mesiac dlhú prestávku pred záverečnými európskymi pretekmi v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teší.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.