Homola v Holandsku: Ani Zandwoort nepriniesol želané výsledky

Štvrtok, 24 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR pokračoval uplynulý víkend štvrtým kolom v Holandsku na okruhu Zandwoort. Náročný až štvordňový program, od piatka do pondelka, čakal aj na mladého slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý ako nový muž tohto esami nabitého seriálu sa so svojim Peugeotom 308 sľubne presadzuje v silnej svetovej konkurencii.

Homola1
Okruh v holandskom Zandwoorte Matejovi Homolovi celkom "sedel", aj keď s výsledkami z pretekov bol len veľmi málo spokojný

Mladý Slovák chce zlepšovať svoje výsledky, takže jeho belgický tím DG Sport Competition musí naďalej vylepšovať auto a Matej v tréningu sa zžívať so svojom strojom.

"Darí sa nám posúvať auto ďalej. Na rozdiel od iných my máme motor menšieho objemu. Preto je jasné, že hoci máme rovnaký výkon ako iné autá, jeho nárast a priebeh je mierne odlišný, preto tomu treba prispôsobiť celé auto. Už na Nürburgringu som dokázal v technických pasážach jazdiť vyrovnane s mnohými autami, no na maximálke sme na nich nemali," povedal pred testovaním Maťo.

V prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal sa ešte o 0,5 sekundy zrýchliť. S nastavením auta bol Matej výrazne spokojný a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať vyhovuje.

"Som spokojný, ešte pomeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial," zhrnul tréning Homola.

V pretekoch slovenský pretekár len hľadal tempo, ktoré mal počas tréningov. V kvalifikácii obsadil 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na najlepších.

Homola2
Matej Homola po pretekoch v Holandsku nežiaril prílišnou spokojnosťou

Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 sekundy delí prvých 18 jazdcov. Vďaka penalizáciám Michelisza a trestu Vernaya štartoval Matej z 19. miesta. Preteky potom vyhral jeho tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do prvej zákruty na prvom mieste a to si až do konca pretekov udržal. Náš jazdec skončil na 18. mieste.

Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch, v ktorých skončil na 16. mieste. Po pretekoch povedal, že v druhých pretekoch to už bolo o niečo lepšie, ale že i tak to bol pre neho veľmi zlý víkend, na ktorý chce čo najskôr zabudnúť. A že sa teší na viac ako mesiac dlhú prestávku pred záverečnými európskymi pretekmi v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teší.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.