Homola v Holandsku: Ani Zandwoort nepriniesol želané výsledky

Štvrtok, 24 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR pokračoval uplynulý víkend štvrtým kolom v Holandsku na okruhu Zandwoort. Náročný až štvordňový program, od piatka do pondelka, čakal aj na mladého slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý ako nový muž tohto esami nabitého seriálu sa so svojim Peugeotom 308 sľubne presadzuje v silnej svetovej konkurencii.

Homola1
Okruh v holandskom Zandwoorte Matejovi Homolovi celkom "sedel", aj keď s výsledkami z pretekov bol len veľmi málo spokojný

Mladý Slovák chce zlepšovať svoje výsledky, takže jeho belgický tím DG Sport Competition musí naďalej vylepšovať auto a Matej v tréningu sa zžívať so svojom strojom.

"Darí sa nám posúvať auto ďalej. Na rozdiel od iných my máme motor menšieho objemu. Preto je jasné, že hoci máme rovnaký výkon ako iné autá, jeho nárast a priebeh je mierne odlišný, preto tomu treba prispôsobiť celé auto. Už na Nürburgringu som dokázal v technických pasážach jazdiť vyrovnane s mnohými autami, no na maximálke sme na nich nemali," povedal pred testovaním Maťo.

V prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal sa ešte o 0,5 sekundy zrýchliť. S nastavením auta bol Matej výrazne spokojný a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať vyhovuje.

"Som spokojný, ešte pomeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial," zhrnul tréning Homola.

V pretekoch slovenský pretekár len hľadal tempo, ktoré mal počas tréningov. V kvalifikácii obsadil 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na najlepších.

Homola2
Matej Homola po pretekoch v Holandsku nežiaril prílišnou spokojnosťou

Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 sekundy delí prvých 18 jazdcov. Vďaka penalizáciám Michelisza a trestu Vernaya štartoval Matej z 19. miesta. Preteky potom vyhral jeho tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do prvej zákruty na prvom mieste a to si až do konca pretekov udržal. Náš jazdec skončil na 18. mieste.

Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch, v ktorých skončil na 16. mieste. Po pretekoch povedal, že v druhých pretekoch to už bolo o niečo lepšie, ale že i tak to bol pre neho veľmi zlý víkend, na ktorý chce čo najskôr zabudnúť. A že sa teší na viac ako mesiac dlhú prestávku pred záverečnými európskymi pretekmi v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teší.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover