Homola v Holandsku: Ani Zandwoort nepriniesol želané výsledky

Štvrtok, 24 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR pokračoval uplynulý víkend štvrtým kolom v Holandsku na okruhu Zandwoort. Náročný až štvordňový program, od piatka do pondelka, čakal aj na mladého slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý ako nový muž tohto esami nabitého seriálu sa so svojim Peugeotom 308 sľubne presadzuje v silnej svetovej konkurencii.

Homola1
Okruh v holandskom Zandwoorte Matejovi Homolovi celkom "sedel", aj keď s výsledkami z pretekov bol len veľmi málo spokojný

Mladý Slovák chce zlepšovať svoje výsledky, takže jeho belgický tím DG Sport Competition musí naďalej vylepšovať auto a Matej v tréningu sa zžívať so svojom strojom.

"Darí sa nám posúvať auto ďalej. Na rozdiel od iných my máme motor menšieho objemu. Preto je jasné, že hoci máme rovnaký výkon ako iné autá, jeho nárast a priebeh je mierne odlišný, preto tomu treba prispôsobiť celé auto. Už na Nürburgringu som dokázal v technických pasážach jazdiť vyrovnane s mnohými autami, no na maximálke sme na nich nemali," povedal pred testovaním Maťo.

V prvom voľnom tréningu obsadil 8. miesto s minimálnou stratou 0,629 s na prvého. Druhý tréning síce priniesol o tri priečky horší výsledok, no dokázal sa ešte o 0,5 sekundy zrýchliť. S nastavením auta bol Matej výrazne spokojný a jeho Peugeotu 308 TCR táto technická trať vyhovuje.

"Som spokojný, ešte pomeníme pár vecí a malo by to fungovať. Som tu po prvýkrát, okruh sa mi páči a auto sa konečne začína správať tak, ako by som si prial," zhrnul tréning Homola.

V pretekoch slovenský pretekár len hľadal tempo, ktoré mal počas tréningov. V kvalifikácii obsadil 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na najlepších.

Homola2
Matej Homola po pretekoch v Holandsku nežiaril prílišnou spokojnosťou

Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 sekundy delí prvých 18 jazdcov. Vďaka penalizáciám Michelisza a trestu Vernaya štartoval Matej z 19. miesta. Preteky potom vyhral jeho tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu vošiel do prvej zákruty na prvom mieste a to si až do konca pretekov udržal. Náš jazdec skončil na 18. mieste.

Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch, v ktorých skončil na 16. mieste. Po pretekoch povedal, že v druhých pretekoch to už bolo o niečo lepšie, ale že i tak to bol pre neho veľmi zlý víkend, na ktorý chce čo najskôr zabudnúť. A že sa teší na viac ako mesiac dlhú prestávku pred záverečnými európskymi pretekmi v Portugalsku, na ktoré sa veľmi teší.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.