Homola v Japonsku raz siedmy

Utorok, 30 október 2018

Deviate podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR na okruhu Suzuka v Japonsku prialo Matejovi Homolovi. V prvých z trojice japonských pretekov skončil slovenský jazdec belgického tímu DG Sport Competition na veľmi peknom siedmom mieste.

1 Homola - Suzuka
Matej Homola na okruhu Suzuka vybojoval v prvých pretekoch siedme miesto

Nádejný bol už výsledok z voľného tréningu, kde náš pretekár na Peugeote 308 zajazdil najrýchlejší čas z celého štartovného poľa. S kvalifikáciou bol potom menej spokojný s 15. miestom, ale po penalizácii viacerých súperov sa dostal na deviate miesto na štarte, v pretekoch sa posunul na siedme v cieli.

"Som veľmi šťastný z tohto výsledku, je to pre mňa príjemný pocit byť v TOP 10. Pred nami sú ďalšie dvoje preteky, ale po pätnástom mieste z kvalifikácie to v pretekoch nebude pre mňa ľahké. Mohol by som si však aspoň dobre "zapredbiehať"," – povedal Homola pred dvoma zostávajúcimi pretekmi.

Do nich štartoval slovenský reprezentant z 15. Miesta. Už v prvých kolách cítil veľkú nedotáčavosť svojho auta v zákrutách a to isté aj jeho tímový kolega s druhým peugeotom belgického tímu. No i tak sa pomerne dlho držal na peknom 14. mieste.

Zvádzal tuhý boj s Monteirom (Honda), ktorý na neho tlačil až tak, že po vzájomnom kontakte Homola takmer vyletel z trate. To znamenalo prepad v štartovom poli a preteky dokončil až na 20. mieste. Monteiro sa po pretekoch ukázal ako veľký gentleman, keď sa prišiel Homolovi ospravedlniť.

V druhých pretekoch nedeľňajšieho víkendu Homolov belgický tím urobil na aute niekoľko zmien, čo mu však veľmi neprospelo. Náš jazdec hneď po štarte začal strácať a už po prvom kole bol až osemnásty. V predposlednom kole došlo k viacerým kontaktom, a tie výrazne poškodili geometriu Homolovho auta. K tomu sa pridalo aj poškodené koleso.

Matej Homola: "Posledné dve kolá boli doslova na srdce a dúfal som, že sa dostanem aspoň do cieľa. Keď vám celé auto vibruje ako zbíjačka, volant je o 45 stupňov otočený doľava a máte prejsť zákrutu v rýchlosti cez 200 km/h, nebolo mi všetko jedno. Keď som potom v cieli zbadal ako ma predbieha moje predné koleso, bol som rád, že som preteky dokončil, a to dokonca na 15. mieste."

Pred tímami je záverečný víkend seriálu svetového pohára FIA WTCR. Karavána sa presunie do Macau, kde na jazdcov čaká jeden z najnáročnejších mestských okruhov. Preteky sú na programe od 15. novembra.

1 Homola - Suzuka 2 Homola - Suzuka 3 Homola - Suzuka
Autor: red
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."