Homola v Japonsku raz siedmy

Utorok, 30 október 2018

Deviate podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR na okruhu Suzuka v Japonsku prialo Matejovi Homolovi. V prvých z trojice japonských pretekov skončil slovenský jazdec belgického tímu DG Sport Competition na veľmi peknom siedmom mieste.

1 Homola - Suzuka
Matej Homola na okruhu Suzuka vybojoval v prvých pretekoch siedme miesto

Nádejný bol už výsledok z voľného tréningu, kde náš pretekár na Peugeote 308 zajazdil najrýchlejší čas z celého štartovného poľa. S kvalifikáciou bol potom menej spokojný s 15. miestom, ale po penalizácii viacerých súperov sa dostal na deviate miesto na štarte, v pretekoch sa posunul na siedme v cieli.

"Som veľmi šťastný z tohto výsledku, je to pre mňa príjemný pocit byť v TOP 10. Pred nami sú ďalšie dvoje preteky, ale po pätnástom mieste z kvalifikácie to v pretekoch nebude pre mňa ľahké. Mohol by som si však aspoň dobre "zapredbiehať"," – povedal Homola pred dvoma zostávajúcimi pretekmi.

Do nich štartoval slovenský reprezentant z 15. Miesta. Už v prvých kolách cítil veľkú nedotáčavosť svojho auta v zákrutách a to isté aj jeho tímový kolega s druhým peugeotom belgického tímu. No i tak sa pomerne dlho držal na peknom 14. mieste.

Zvádzal tuhý boj s Monteirom (Honda), ktorý na neho tlačil až tak, že po vzájomnom kontakte Homola takmer vyletel z trate. To znamenalo prepad v štartovom poli a preteky dokončil až na 20. mieste. Monteiro sa po pretekoch ukázal ako veľký gentleman, keď sa prišiel Homolovi ospravedlniť.

V druhých pretekoch nedeľňajšieho víkendu Homolov belgický tím urobil na aute niekoľko zmien, čo mu však veľmi neprospelo. Náš jazdec hneď po štarte začal strácať a už po prvom kole bol až osemnásty. V predposlednom kole došlo k viacerým kontaktom, a tie výrazne poškodili geometriu Homolovho auta. K tomu sa pridalo aj poškodené koleso.

Matej Homola: "Posledné dve kolá boli doslova na srdce a dúfal som, že sa dostanem aspoň do cieľa. Keď vám celé auto vibruje ako zbíjačka, volant je o 45 stupňov otočený doľava a máte prejsť zákrutu v rýchlosti cez 200 km/h, nebolo mi všetko jedno. Keď som potom v cieli zbadal ako ma predbieha moje predné koleso, bol som rád, že som preteky dokončil, a to dokonca na 15. mieste."

Pred tímami je záverečný víkend seriálu svetového pohára FIA WTCR. Karavána sa presunie do Macau, kde na jazdcov čaká jeden z najnáročnejších mestských okruhov. Preteky sú na programe od 15. novembra.

1 Homola - Suzuka 2 Homola - Suzuka 3 Homola - Suzuka
Autor: red
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).