Homola v Japonsku raz siedmy

Utorok, 30 október 2018

Deviate podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCR na okruhu Suzuka v Japonsku prialo Matejovi Homolovi. V prvých z trojice japonských pretekov skončil slovenský jazdec belgického tímu DG Sport Competition na veľmi peknom siedmom mieste.

1 Homola - Suzuka
Matej Homola na okruhu Suzuka vybojoval v prvých pretekoch siedme miesto

Nádejný bol už výsledok z voľného tréningu, kde náš pretekár na Peugeote 308 zajazdil najrýchlejší čas z celého štartovného poľa. S kvalifikáciou bol potom menej spokojný s 15. miestom, ale po penalizácii viacerých súperov sa dostal na deviate miesto na štarte, v pretekoch sa posunul na siedme v cieli.

"Som veľmi šťastný z tohto výsledku, je to pre mňa príjemný pocit byť v TOP 10. Pred nami sú ďalšie dvoje preteky, ale po pätnástom mieste z kvalifikácie to v pretekoch nebude pre mňa ľahké. Mohol by som si však aspoň dobre "zapredbiehať"," – povedal Homola pred dvoma zostávajúcimi pretekmi.

Do nich štartoval slovenský reprezentant z 15. Miesta. Už v prvých kolách cítil veľkú nedotáčavosť svojho auta v zákrutách a to isté aj jeho tímový kolega s druhým peugeotom belgického tímu. No i tak sa pomerne dlho držal na peknom 14. mieste.

Zvádzal tuhý boj s Monteirom (Honda), ktorý na neho tlačil až tak, že po vzájomnom kontakte Homola takmer vyletel z trate. To znamenalo prepad v štartovom poli a preteky dokončil až na 20. mieste. Monteiro sa po pretekoch ukázal ako veľký gentleman, keď sa prišiel Homolovi ospravedlniť.

V druhých pretekoch nedeľňajšieho víkendu Homolov belgický tím urobil na aute niekoľko zmien, čo mu však veľmi neprospelo. Náš jazdec hneď po štarte začal strácať a už po prvom kole bol až osemnásty. V predposlednom kole došlo k viacerým kontaktom, a tie výrazne poškodili geometriu Homolovho auta. K tomu sa pridalo aj poškodené koleso.

Matej Homola: "Posledné dve kolá boli doslova na srdce a dúfal som, že sa dostanem aspoň do cieľa. Keď vám celé auto vibruje ako zbíjačka, volant je o 45 stupňov otočený doľava a máte prejsť zákrutu v rýchlosti cez 200 km/h, nebolo mi všetko jedno. Keď som potom v cieli zbadal ako ma predbieha moje predné koleso, bol som rád, že som preteky dokončil, a to dokonca na 15. mieste."

Pred tímami je záverečný víkend seriálu svetového pohára FIA WTCR. Karavána sa presunie do Macau, kde na jazdcov čaká jeden z najnáročnejších mestských okruhov. Preteky sú na programe od 15. novembra.

1 Homola - Suzuka 2 Homola - Suzuka 3 Homola - Suzuka
Autor: red
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.