Homola v Jarame v predposledných pretekoch seriálu TCR tretí

Pondelok, 09 november 2020

Seriál TCR Europe cestovných automobilov ukončili dva preteky na španielskom okruhu Jarame. Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola skončil v prvých pretekoch na treťom mieste, v druhých obsadil jedenáste miesto a v konečnom hodnotení seriálu mu patrí siedma priečka.

1-Homola-Jarama

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

1-Homola-Jarama 2-Homola-Jarama 3-Homola-Jarama
Autor: J. Goldberger
Foto: (hom)
Pridať komentár
Bleskovky
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.