Homola v Marakéši: Striedavo oblačno

Utorok, 17 apríl 2018

Sezóna FIA WTCR pre jediného slovenského zástupcu Mateja Homolu odštartovala prvým pretekárskym dňom počas predchádzajúceho víkendu v marockom Marakéši.

Homola1
Matej Homola a jeho peugeot v jednej zo zákrut na trati v marockom Marakéši

Afrika dávala nádej na slnečný víkend, no sobotňajšie ráno ukázalo opačnú tvár. Na teplomery 11-stupňov a k tomu dážď poznačili obidva voľné tréningy. Homolov tím počítal so slnečným a teplým počasím, ale z dvoch tréningov bolo len hľadanie toho správneho nastavenia auta. Mladý slovenský pretekár prvé preteky po viacnásobných kontaktoch s autami iných jazdcov nedokončil.

Na ďalší deň, v nedeľu, ho čakalo ďalších dvoje pretekov. Ešte predtým kvalifikácie a boj o čo najlepšie postavenie na štarte. Samotný pretekár túžil v nedeľňajších pretekoch zložiť reparát za prvé neúspešné preteky.

V nedeľu už nad okruhom v Marakéši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli výrazne lepšie. Náš jazdec vyštartoval do kvalifikácie s odhodlaním zajazdiť čo najlepšie časy, no napriek výrazným zmenám nastavení a množstva práce, ktorú odviedol tím počas noci, to nestačilo na lepšie ako 16. miesto na štarte oboch pretekov, na 9. miesto však slovenskému pretekárovi chýbalo len 0,122 sekundy.

Prvé preteky v nedeľu boli veľmi dramatické, došlo k viacerým kontaktom, no nášmu jazdcovi sa podarilo tým väčším sa vyhnúť. V jeden moment sa pohyboval na 12. mieste, v cieli nakoniec obsadil 13. priečku.

Homola2
Slovenský jazdec v prestávke pretekov nezabúda na "palivo" pre vlastné telo

V druhých pretekoch sa Matej Homola už 15. kole dostal z o 16. na 12. miesto. Po kolízii s jedným z jazdcov, ktorý potom skončil v bariérach, vyšiel na trať safety car. Auto nášho jazdca bolo poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu si ubránil už druhé 13. miesto v Marakéši.

"Musíme auto lepšie doladiť. Veď na prvú desiatku nestrácame veľa, ale na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami, neisté jazdné vlastnosti a nedotáčavosť v takmer všetkých zákrutách pretrvávajú, čo mi bráni dosiahnuť lepšie umiestnenia" povedal po druhých pretekoch v Marakéši Matej Homola.

Najbližšie preteky seriálu WTCR čakajú Mateja Homolu 29. apríla na maďarskom okruhu Hungaroring.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.