Homola v Marakéši: Striedavo oblačno

Utorok, 17 apríl 2018

Sezóna FIA WTCR pre jediného slovenského zástupcu Mateja Homolu odštartovala prvým pretekárskym dňom počas predchádzajúceho víkendu v marockom Marakéši.

Homola1
Matej Homola a jeho peugeot v jednej zo zákrut na trati v marockom Marakéši

Afrika dávala nádej na slnečný víkend, no sobotňajšie ráno ukázalo opačnú tvár. Na teplomery 11-stupňov a k tomu dážď poznačili obidva voľné tréningy. Homolov tím počítal so slnečným a teplým počasím, ale z dvoch tréningov bolo len hľadanie toho správneho nastavenia auta. Mladý slovenský pretekár prvé preteky po viacnásobných kontaktoch s autami iných jazdcov nedokončil.

Na ďalší deň, v nedeľu, ho čakalo ďalších dvoje pretekov. Ešte predtým kvalifikácie a boj o čo najlepšie postavenie na štarte. Samotný pretekár túžil v nedeľňajších pretekoch zložiť reparát za prvé neúspešné preteky.

V nedeľu už nad okruhom v Marakéši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli výrazne lepšie. Náš jazdec vyštartoval do kvalifikácie s odhodlaním zajazdiť čo najlepšie časy, no napriek výrazným zmenám nastavení a množstva práce, ktorú odviedol tím počas noci, to nestačilo na lepšie ako 16. miesto na štarte oboch pretekov, na 9. miesto však slovenskému pretekárovi chýbalo len 0,122 sekundy.

Prvé preteky v nedeľu boli veľmi dramatické, došlo k viacerým kontaktom, no nášmu jazdcovi sa podarilo tým väčším sa vyhnúť. V jeden moment sa pohyboval na 12. mieste, v cieli nakoniec obsadil 13. priečku.

Homola2
Slovenský jazdec v prestávke pretekov nezabúda na "palivo" pre vlastné telo

V druhých pretekoch sa Matej Homola už 15. kole dostal z o 16. na 12. miesto. Po kolízii s jedným z jazdcov, ktorý potom skončil v bariérach, vyšiel na trať safety car. Auto nášho jazdca bolo poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu si ubránil už druhé 13. miesto v Marakéši.

"Musíme auto lepšie doladiť. Veď na prvú desiatku nestrácame veľa, ale na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami, neisté jazdné vlastnosti a nedotáčavosť v takmer všetkých zákrutách pretrvávajú, čo mi bráni dosiahnuť lepšie umiestnenia" povedal po druhých pretekoch v Marakéši Matej Homola.

Najbližšie preteky seriálu WTCR čakajú Mateja Homolu 29. apríla na maďarskom okruhu Hungaroring.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.