Homola v prvých pretekoch s novým autom druhý

Utorok, 19 apríl 2022

Týždeň pred veľkonočnými sviatkami sa slovenský automobilový pretekár Matej Homola v predsezónnej príprave postavil s novým vozidlom Hyundai Elantra N TCR na štart prvých pretekov seriálu TCR Eastern Europe na maďarskom okruhu Hungaroring.

homola- hu-ring
Slovenský pretekár Matej Homola (biele auto) na Hungaroringu

Preteky TCR Eastern Europe, ktoré sa jazdili na Hungaroringu, majú trocha odlišný formát ako TCR Europe. Nemajú dva voľné tréningy ako TCR Europe, ale len jeden, no namiesto toho je k dispozícii celý testovací deň, ktorý český tím Hyundai Janík Motorsport využil na testovanie nových vozidiel.

Víkend sa tak začal celým testovacím dňom v piatok, v sobotu pokračoval jedným voľným tréningom a jednou kvalifikáciou, následne prvými pretekmi víkendu a v nedeľu to zakončili druhé preteky.

Testovanie bolo pre tím a jazdcov veľmi dôležité, keďže novinkou nie sú len autá, ale aj pneumatiky, ktoré pre túto sezónu dodáva kórejská značka Kumho.

"Som veľmi rád, že sa nám podarilo v krátkom čase, keďže nové autá dorazili do tímu len v stredu, pripraviť ich a dostať sa na Hungaroring. Dokázali sme najazdiť obrovskú porciu kilometrov a spoznať autá aj pneumatiky," pochvaľoval si Homola budapeštiansky víkend.

V kvalifikácii obsadil Homola tretiu priečku a z nej štartoval do prvých pretekov. Výbornou jazdou sa prepracoval na druhú priečku, na ktorej aj preteky dokončil.

Homola po prvých pretekoch: "Perfektne som si zajazdil, a je to super, že máme možnosť testovať aj v pretekárskom režime."

Do druhých pretekov štartoval z deviatej pozície, keďže sa na štarte otáčalo poradie prvých 10 z cieľa prvých pretekov. Štart bol výrazne lepší a onedlho sa pohyboval za vedúcim jazdcom.

"V technických pasážach som bol výrazne rýchlejší, no na rovinkách mi odchádzal. Preto som mu to tam "poslal" a on do mňa zatočil," opísal situáciu Homola . Došlo medzi nimi ku kontaktu a slovenský jazdec ho potom predbehol.

Po prejazde cieľom na prvom mieste však radosť netrvala dlho a komisári rozhodli o penalizácii 10 sekúnd pre slovenského pretekára. "Jasné, že ma to mrzí, som pretekár a chcem vyhrávať, ale beriem to viac ako testovanie, neprišli sme sem zbierať body," uzatvoril Homola.

Po krátkej prestávke bude ďalšie testovanie na Slovakia Ringu a na konci apríla prvé preteky TCR Europe v Portugalsku na okruhu Algarve.

(red-gold)
Pridať komentár
Bleskovky
waltteri-bottas
Jazdec tímu Alfa Romeo formuly 1 Valtteri Bottas bol v uplynulých dňoch hosťom Slovenska. Pozvala ho k nám spoločnosť Orlen Benzina, ktorá na Slovensku prevádzkuje sieť čerpacích staníc. Fínsky jazdec sedlal v tohtoročnej sezóne seriálu F1 monopost Alfa Romeo. Počas svojej desaťročnej úspešnej kariéry v kráľovskej disciplíne automobilového športu nazbieral na pretekoch Grand Prix F1 desať víťazstiev a spolu až 67 umiestnení na stupňoch víťazov. Orlen Benzina, ktorá Bottasa k nám pozvala, je súčasťou nadnárodnej spoločnosti Orlen, najväčšej energetickej spoločnosti v strednej a východnej Európe s takmer tromi tisíckami čerpacích staníc. Na Slovensku pôsobí od roku 2019. Bottas k návšteve Slovenska povedal: "V roku 2023 sa mám na čo tešiť a nemôžem dočkať až sezóna opäť začne. Som rád, že som navštívil krásne Slovensko s naším partnerom Orlen a stretol som sa s fanúšikmi, ktorí nás podporovali počas celej sezóny."
bmw-i4
V ankete Flotila roka 2022 organizovanej v Českej republike v kategórii čisto elektrických modelov sa víťazom stalo BMW i4. Za víťaza ho vybralo 150 fleetových manažérov českých firiem, ktorí sa v Hradci Králové zúčastnili testovacích jázd. Víťaz BMW i4 porazil dvanásť ďalších nominovaných čisto elektrických modelov. BMW i4 týmto víťazstvom nadväzuje na sériu predchádzajúcich úspechov, z ktorých najvýznamnejším na českom trhu bol zisk titulu Auto roka 2021/22 v Českej republike.
opel-astra1
Nový Opel Astra a Astra SportsTourer zvolila odborná porota German Car Awards za nemecké kompaktné auto roka 2023. Oba modely novej generácie zvíťazili v ankete s veľkým náskokom pred konkurentmi tohto segmentu. Astra presvedčila inovatívnymi bezpečnostnými technológiami, ktoré Astra sprístupňuje širokému spektru zákazníkov triedy kompaktných vozidiel. Rovnako aj široká ponuka pohonných jednotiek vrátane elektrifikovaného plug-in hybridného pohonu, vďaka ktorému môžu nové modely Astra jazdiť aj plne bez emisií. Zavážil aj príťažlivý pokrokový dizajn, ako aj pôžitok z jazdy a hodnota, za ktorú zákazník Astru dostáva.