Homola v prvých pretekoch s novým autom druhý

Utorok, 19 apríl 2022

Týždeň pred veľkonočnými sviatkami sa slovenský automobilový pretekár Matej Homola v predsezónnej príprave postavil s novým vozidlom Hyundai Elantra N TCR na štart prvých pretekov seriálu TCR Eastern Europe na maďarskom okruhu Hungaroring.

homola- hu-ring
Slovenský pretekár Matej Homola (biele auto) na Hungaroringu

Preteky TCR Eastern Europe, ktoré sa jazdili na Hungaroringu, majú trocha odlišný formát ako TCR Europe. Nemajú dva voľné tréningy ako TCR Europe, ale len jeden, no namiesto toho je k dispozícii celý testovací deň, ktorý český tím Hyundai Janík Motorsport využil na testovanie nových vozidiel.

Víkend sa tak začal celým testovacím dňom v piatok, v sobotu pokračoval jedným voľným tréningom a jednou kvalifikáciou, následne prvými pretekmi víkendu a v nedeľu to zakončili druhé preteky.

Testovanie bolo pre tím a jazdcov veľmi dôležité, keďže novinkou nie sú len autá, ale aj pneumatiky, ktoré pre túto sezónu dodáva kórejská značka Kumho.

"Som veľmi rád, že sa nám podarilo v krátkom čase, keďže nové autá dorazili do tímu len v stredu, pripraviť ich a dostať sa na Hungaroring. Dokázali sme najazdiť obrovskú porciu kilometrov a spoznať autá aj pneumatiky," pochvaľoval si Homola budapeštiansky víkend.

V kvalifikácii obsadil Homola tretiu priečku a z nej štartoval do prvých pretekov. Výbornou jazdou sa prepracoval na druhú priečku, na ktorej aj preteky dokončil.

Homola po prvých pretekoch: "Perfektne som si zajazdil, a je to super, že máme možnosť testovať aj v pretekárskom režime."

Do druhých pretekov štartoval z deviatej pozície, keďže sa na štarte otáčalo poradie prvých 10 z cieľa prvých pretekov. Štart bol výrazne lepší a onedlho sa pohyboval za vedúcim jazdcom.

"V technických pasážach som bol výrazne rýchlejší, no na rovinkách mi odchádzal. Preto som mu to tam "poslal" a on do mňa zatočil," opísal situáciu Homola . Došlo medzi nimi ku kontaktu a slovenský jazdec ho potom predbehol.

Po prejazde cieľom na prvom mieste však radosť netrvala dlho a komisári rozhodli o penalizácii 10 sekúnd pre slovenského pretekára. "Jasné, že ma to mrzí, som pretekár a chcem vyhrávať, ale beriem to viac ako testovanie, neprišli sme sem zbierať body," uzatvoril Homola.

Po krátkej prestávke bude ďalšie testovanie na Slovakia Ringu a na konci apríla prvé preteky TCR Europe v Portugalsku na okruhu Algarve.

(red-gold)
Pridať komentár
Bleskovky
Bulik-Jerez
V posledný víkend sa v španielskom Jereze konali prvé preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK 2022. 16-ročný slovenský pretekár Michal Búlik začal svoju druhú sezónu v triede Superstock 600 a obsadil 13. a 15.miesto. Po pretekoch takto ohodnotil svoje preteky: "Príliš mi to nešlo. Motocykel bol pripravený na sto percent, ale ja som zrýchľoval veľmi pomaly. Pred sezónou sme mali dva testy, oba však boli na vode, čo mi na rýchlosti nepridalo. Motocykle novej triedy NG (New Generation) sú výrazne rýchlejšie a ja sa budem musieť naučiť dostať sa dopredu rýchlejšie. Musím zapracovať na úvode jazdy a pridať viac agresivity na štarte. Druhé podujatie bude 22.-24. apríla vo Valencii, kde si musím dokázať, že do ESBK patrím.
klaus-zellner
Novým predsedom predstavenstva spoločnosti Škoda Auto bude od 1. júla 2022 Klaus Zellmer, ktorý v súčasnosti ako člen predstavenstva značky Volkswagen zodpovedá za oblasť predaja, marketingu a popredajných služieb. Doterajší predseda predstavenstva Škoda Auto Thomas Schäfer od 1. júlu 2022 prevezme funkciu predsedu predstavenstva značky Volkswagen, zároveň sa stane členom koncernového predstavenstva a bude riadiť skupinu objemových značiek.
stellantis1
Novinkami inovatívnych technológií nového Peugeota 308 sú doplnky vyrobené technológiou 3D tlače z úplne nového polyméru. Z neho je nový rad príslušenstva, ako sú držiak na slnečné okuliare, držiak na nápoje alebo na telefón. Nové príslušenstvo je výsledkom spoločnej práce tímov pre dizajn, produkt a výskum automobilky a spoločností HP Inc., Mäder a Erpro. Cieľom spolupráce je ponúkať inovatívne produkty, ktoré sú príjemné nielen na dotyk, ale sú aj ľahké, pevné a jednoducho využiteľné, a zlepšujú pohodu v interiéri už oceňovaného Peugeot i-Cockpitu.