Homola vyhral na Sicílii, obhájil vicemajstra

Utorok, 30 september 2014

Matej Homola mal druhý úspešný víkend v tohtoročnej sezóne. Po úspechu na Slovakia Ringu vyhral v absolútnom hodnotení aj posledné podujatie tohtoročného európskeho šampionátu na okruhu Pergusa na Sicílii, preteky FIA ETCC.

1 Matej Homola
Matej Homola (prvý zľava) na sicílskom okruhu Pergusa v súboji s Karamyševom

V prvých pretekoch mladý Slovák (BMW 320) tvrdo bojoval o prvenstvo s Karamyševom (Chevrolete Cruze), no poraziť sa mu ho nepodarilo a v cieli bol za ním druhý. Keďže na Sicílii sa udeľovali dvojnásobné body, stal sa Karamyšev predčasne víťazom seriálu FIA ETCC.

Do druhých pretekov štartoval Homola zo 7. miesta, pretože poradie prvých 8 pretekárov sa na štarte do druhých pretekov zrkadlovo mení. Po druhom kole bol už náš jazdec na druhom mieste a druhý bol aj v cieli.

2 Homola na pódiu
Homola na stupni víťazov v Perguse pri vyhlasovaní výsledkov absolútneho poradia

Absolútnym víťazom víkendových pretekov na okruhu Pergusa sa však stal náš Matej Homola. Viacerí odborníci vyslovili po pretekoch názor, že slovenský reprezentant má výkonnosť na to, aby v budúcoročnom seriáli štartoval vo vyššej kategórii pretekov WTCC.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.