Homolova čínska smola na pokračovanie

Pondelok, 08 október 2018

Záverečný víkend v Číne na mestskom okruhu 15 miliónového mesta Wuhan sa pre slovenského automobilového pretekára začal sľubne, keď sa mu v tréningoch darilo. Aj prvá kvalifikácia bola nádejná, no potom prišla dávka veľkej smoly.

Homola cina

Hneď v prvých zákrutách prvých pretekov schytal náš jazdec niekoľko rán, čo zmenilo správanie sa auta, ktoré sa stalo výrazne nedotáčavým. Potom prišlo to najhoršie."Dostal som nejaké rany a hneď som cítil, že auto sa na brzdách chová zvláštne. V ďalšom z kôl sa mi pri brzdení zablokovalo koleso a následne sa odtrhla polos," povedal Matej Homola po pretekoch.

Druhé preteky boli takmer identické."Mal som výborný štart a následne som dostal od jedného z jazdcov ranu na predné koleso, napriek tomu som šiel ďalej. Potom pri predbiehaní jedného z jazdcov mi znovu praskla predná polos a to pre mňa znamenalo koniec pretekov," hovorí Homola po pretekoch.

Auto sa ešte podarilo dať dohromady v čase na to určenom, čo stálo tím veľa úsilia. V tretích pretekoch slovenského jazdca už v prvom kole dostal do problémov jazdec, ktorého do bariéry vytlačil jeden z pretekárov, následkom čoho došlo k hromadnej nehode. Žiaľ aj nášho pretekára. Dostal niekoľko rán a skončil s vážnym poškodením auta a z pretekov odstúpil.

Za celý víkend v čínskom Wuhane, od ktorého očakával dobré výsledky a body do seriálu, najazdil dohromady asi 5 kôl v pretekoch. Nedokončil ani jedny preteky. Nášho pretekára čakajú ešte dva pretekárske víkendy. Koncom októbra v Japonsku na okruhu Suzuka a druhý v novembri, na mestskom okruhu v Macau. Slovenský pretekár dúfa, že tu bude mať viac šťastia a získa ďalšie body. Diváci si preteky budú môcť pozrieť v televíznom vysielaní stanice Eurosport.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.