Homolova čínska smola na pokračovanie

Pondelok, 08 október 2018

Záverečný víkend v Číne na mestskom okruhu 15 miliónového mesta Wuhan sa pre slovenského automobilového pretekára začal sľubne, keď sa mu v tréningoch darilo. Aj prvá kvalifikácia bola nádejná, no potom prišla dávka veľkej smoly.

Homola cina

Hneď v prvých zákrutách prvých pretekov schytal náš jazdec niekoľko rán, čo zmenilo správanie sa auta, ktoré sa stalo výrazne nedotáčavým. Potom prišlo to najhoršie."Dostal som nejaké rany a hneď som cítil, že auto sa na brzdách chová zvláštne. V ďalšom z kôl sa mi pri brzdení zablokovalo koleso a následne sa odtrhla polos," povedal Matej Homola po pretekoch.

Druhé preteky boli takmer identické."Mal som výborný štart a následne som dostal od jedného z jazdcov ranu na predné koleso, napriek tomu som šiel ďalej. Potom pri predbiehaní jedného z jazdcov mi znovu praskla predná polos a to pre mňa znamenalo koniec pretekov," hovorí Homola po pretekoch.

Auto sa ešte podarilo dať dohromady v čase na to určenom, čo stálo tím veľa úsilia. V tretích pretekoch slovenského jazdca už v prvom kole dostal do problémov jazdec, ktorého do bariéry vytlačil jeden z pretekárov, následkom čoho došlo k hromadnej nehode. Žiaľ aj nášho pretekára. Dostal niekoľko rán a skončil s vážnym poškodením auta a z pretekov odstúpil.

Za celý víkend v čínskom Wuhane, od ktorého očakával dobré výsledky a body do seriálu, najazdil dohromady asi 5 kôl v pretekoch. Nedokončil ani jedny preteky. Nášho pretekára čakajú ešte dva pretekárske víkendy. Koncom októbra v Japonsku na okruhu Suzuka a druhý v novembri, na mestskom okruhu v Macau. Slovenský pretekár dúfa, že tu bude mať viac šťastia a získa ďalšie body. Diváci si preteky budú môcť pozrieť v televíznom vysielaní stanice Eurosport.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.