Italian Baja 2. deň: smolný pre Katriňáka

Nedeľa, 21 marec 2010

Italian Baja 2010, ktorá sa jazdí v okolí mesta Pordenone, vstúpil včera do druhého dňa. Obaja jazdci Environ Imidjex tímu sú šťastne v cieli, aj keď svoj pohár horkosti si vypil Jaro Katriňák. Na trase prvého včerajšieho špeciálu bojoval od približne 35. kilometra s defektom zadnej pneumatiky. A akoby to nestačilo, štvorkolka o niekoľko kilometrov ďalej vypovedala službu a zostala stáť. Jarovi sa podarilo chybu v elektrike na mieste odstrániť, ale stratil viac ako 15 minút, ktoré ho pravdepodobne pripravia o stupne najvyššie.

Italian Baja
Jaroslav Katriňák (vpredu) na trati špeciálneho rýchlostného testu na Italian Baja 2010

Včera sa v Taliansku jazdil špeciál pomenovaný po dakarskej legende menom Edi Orioli. Kým Jaroslava Katriňánka trápili technické problémy na trati špeciálu, druhý jazdec Environ Imidjex Teamu Roman Malovec jazdil bez technických problémov a podal aj vyrovnaný výkon bez jazdeckých chýb.

V depe mechanici zistili problém, ktorý stál Jara Katriňáka posun v umiestnení smerom dozadu – prehrievanie relátka od tzv. trhačky. Je to zariadenie, ktoré slúži na núdzové vypnutie motora v prípade nehody a je pre štvorkolky povinné. Toto zariadenie bolo dodatočne namontované na štvorkolky Can-am DS 450. Po úprave už náš jazdec absolvoval druhý špeciál bez problémov. V prvom, tom s poruchou, skončil náš jazdec na absolútnom 28. mieste a 10. v kategórii Q3. V druhom špeciáli už obsadil absolútne 4. priečku a 3. vo svojej kategórii Q3. Oba špeciálne rýchlostné testy vyhral český jazdec, dakarská legenda Jozef Macháček. V priebežnom absolútnom poradí je Katriňák na 23. pozícii a na 8. v kategórii Q3.

Roman Malovec podal bezchybný výkon. Technika fungovala bez problémov. Roman, ako povedal v cieli, si jazdu vychutnával, zajazdil skvele a s umiestnením vo svojej kategórii je spokojný. Prvý špeciál dokončil v absolútnom hodnotení na 26. mieste, vo svojej kategórii Q4 na 16. priečke. Druhý špeciál dokončil na 25. pozícii, vo svojej kategórii Q4 mu patrí 15. miesto. V absolútnom poradí je Roman Malovec na 24. priečke a v kategórii Q4 mu patrí 15. miesto.

Dnes je na programe posledný súťažný deň. Na jazdcov čakajú celkom tri merané špeciálne rýchlostné testy. Nebudú chýbať rýchle sekcie, ale ani technicky náročné úseky, samozrejme ani jazda vyschnutým korytom rieky.

Italian Baja je prvá súťaž seriálu Baja, ktoré chce tím Environ Imidjex tohto roku absolvovať ako prípravu na Dakar 2011. Talianska Baja je typ rallye s podobnými pravidlami ako má legendárny Dakar. Jazdia ju motorky, štvorkolky a automobily. Aj tu je dôležitá navigácia a používa sa itinerár ako na Dakare.

Baja má zvyčajne tri súťažné dni. Dnešný tretí taliansky deň v okolí mesta Pordenone definitívne rozhodne o tom, kto sa stane celkovým víťazom v jednotlivých kategóriách a ktorí traja vystúpia na stupne víťazov. Bude medzi nimi aj Jaroslav Katriňák, ktorému pred posledným dňom patrí 8. priečka v kategórii Q3?

Italian Baja Italian Baja Italian Baja Italian Baja
Autor: Tomáš Hajduch – motoride.sk
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.