Italian Baja: Katriňák pre poruchu odstúpil

Pondelok, 22 marec 2010

V nedeľu sa v Taliansku jazdil záverečný deň rallye Italian Baja 2010. Jaroslav Kariňák aj tentoraz dokazoval, že aj na štyroch kolesách to vie, ale doplatil na nešťastnú poruchu, keď prehrial brzdy a musel odstúpiť. Jeho tímový spolujazdec Roman Malovec pokračoval aj počas tretieho dňa vo vyrovnaných výkonoch a úspešne doviedol svoju prvú Baju do cieľa.

Italian Baja
Víťazom Italian Baja je český jazdec, 5-násobný víťaz Dakaru Josef Macháček

Na záverečný deň pripravili organizátori Italian Baja 2010 pre jazdcov 3 špeciálky. Jazdili sa rýchle a dlhé šotolinové úseky, technické pasáže a veľká časť trate viedla aj vyschnutými korytami riek. Práve tieto korytá dali pretekárom poriadne zabrať. Jazdí sa na zradnom nerovnom teréne, na štrku, kameňoch a naplavenom piesku.

Jarovi Katriňákovi sa znovu lepila smola na päty. Agresívnym štýlom jazdy obiehal viacerých jazdcov a pravdepodobne pri jednom takomto manévri sa dostal kameň spod kolies konkurenta pod pedál Jarovej nožnej brzdy. Brzda tak zostala mierne zabrzdená a po krátkom čase sa zadrela a štvorkolka zostala stáť. Jaro sa snažil chybu odstrániť, odvzdušňoval brzdový systém, no zradný kameň, ktorý celé problémy spôsobil, nenašiel včas a musel z trate špeciálu odstúpiť. Tým sa pre neho Italian Baja 2010 skončila.

Žiaľ, aj o tom sú podobné preteky a jazdci sa s tým musia vysporiadať. Pre tím sú to všetko veľmi cenné skúsenosti, keď na taliansku Baju nastúpil Katriňák s úplne novou technikou, štvokolkou Can-am DS 450. Jaro si štvorkolku pochvaľoval, bol spokojný s podvozkom a nastavením a na trati bol veľmi rýchly. Dokázal doťahovať súperov v technických pasážach trate, no na väčšie a silnejšie stroje strácal na dlhých rovinkách. Štvorkolka Can-am sa ukázala ako dobrá voľba a presvedčila Jara aj jeho tím, že je to technika, s ktorou sa dá vyhrávať.

Druhý jazdec Environ Imidjex tímu odviedol aj tretí súťažný deň skvelú prácu. Prvý špeciál skončil na 28. mieste (20. v kategórii Q4) Podal bezchybný výkon a v druhej špeciálke dokázal vylepšiť svoj čas a predbehnúť viacerých súperov. Dojazdil na 25. mieste (18. v kategórii Q4) Tretí špeciál, ktorý bol pre motorky a štvorkolky naplánovaný, museli organizátori zrušiť kvôli riziku povodní v hornej časti Talianska a nutnosti vypustiť priehradu. Roman tak úspešne absolvoval celú Baju a pri svojej premiére obsadil v absolútnej klasifikácii pekné 21. miesto a 16. vo svojej kategórii Q4.

Roman jazdil na väčšej štvorkolke Can-am Renegade 800, ktorá bola v takmer sériovej podobe a dokázala veľmi úspešne konkurovať súperom v kategórii Q4. Tím už začal plánovať úpravy a Renegade by mal dostať nové tlmiče, širšie predné ramená a zmenami a vyladením by mal prejsť aj motor. Všetky tieto úpravy smerujú k tomu, aby bol Roman na trati ešte rýchlejší.

Kráľom Italian Baja 2010 sa stal český jazdec, 5. násobný víťaz Dakaru Josef Macháček, ktorý na štvorkolke vlastnej konštrukcie vyhral kategóriu Q4 (štvorkolky nad 450 cm³), a najrýchlejší bol aj v absolútnom poradí. Kategóriu Q3 (štvorkolky do 450 cm³) vyhral Portugalčan de Sousa.

Environ Imidjex tím je nový športový tím. Vznikol na podporu Jara Katriňáka, ktorý presedlal z motoriek na štvorkolky, a Romana Malovca. Obaja sedlajú stroje značky Can-am. Jaro ľahšiu DS 450 Xmx, Roman model Renegade 800 Xxc. Italian Baja je prvý zo seriálu Baja, ktoré tím tohto roku absolvoval ako prípravu na Dakar 2011.

Italian Baja Italian Baja Italian Baja Italian Baja
Autor: Tomáš Hajduch – motoride.sk
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.