Jantulíkov návrat na Sachsenringu

Utorok, 28 jún 2011

Slovensko má ďalší motocyklový talent. Je ním Jakub Jantulík, 16ročný mladík, ktorý si s rýchlymi cestnými motocyklami už dlhší čas tyká. Jazdí triedu 125 cm³ a v tejto triede sa už predstavil aj v pretekoch majstrovstiev sveta. V týchto dňoch sa po prvýkrát od svojho zranenia, ktoré mu privodil pád v Oscherslebene, predstavil na medzinárodných majstrovstvách Nemecka cestných motocyklov.

Jakub Jantulík
V tradícii slovenského motocyklového športu sa pokúša aj kráčať nádejný Jakub Jantulík

Zlomená kľúčna kosť už bola v poriadku, a tak 16ročný slovenský pretekár Jakub Jantulík, jazdec českého AMK Brno Circuit Junior Teamu, chcel zaútočiť v triede 125 cm³ na bodované pozície.

Po prvej sobotňajšej kvalifikácii patrilo Jakubovi 24. miesto a keďže v druhej svoj raňajší čas nedokázal zlepšiť, do nedeľných pretekov štartoval až z 26. pozície.

Po štarte doplatil na početnú skupinu jazdcov v prvej zákrute, nepodarilo sa mu prebojovať sa dopredu a aj napriek veľkej snahe na tejto mimoriadne technickej trati, na ktorej sa jazdí aj seriál majstrovstiev sveta MotoGP, nakoniec v cieli obsadil 21. miesto.

"V piatok sme sa venovali nastaveniu motocykla, skúšali sme prevody a hneď sa mi podarilo zajazdiť slušný čas. V prvej kvalifikácii som sa spočiatku nevedel dostať do tempa, od polovice to však už bolo oveľa lepšie, zlepšoval som časy a pred druhou kvalifikáciou som bol motivovaný posunúť sa o kus dopredu. Asi som chcel však až príliš, a tak z toho nič nebolo, v závere som sa len dokázal dostať na úroveň raňajších časov," – vysvetľoval mladý pretekár videnie svojho účinkovania pred pretekmi.

Jakub Jantulík
Mladícka odvaha jazdca Jakuba Jantulíka a rýchly motocykel patria nerozlučne k sebe

Štart pretekov sa mu vcelku vydaril. Zostal za kvalifikačným miestom a chcel čo najviac súperov predísť už v prvej zákrute. Bolo tam však veľmi "husto", vytlačili ho z trati a tak stratil kontakt so súpermi. Ten sa potom na tak technickej trati ako je Sachsenring získava veľmi ťažko. Pred ním jazdila skupina pretekárov, no nedokázal sa im priblížiť.

"Ak mám zhodnotiť celý víkend, tak to za veľa nestálo, ale aspoň som zasa o niečo zrýchlil a cítim, že sa postupne zlepšujem. Zvýšil som aj svoj tréningový rytmus a verím, že o necelé dva týždne to bude na Salzburgringu opäť o niečo lepšie," – poznamenáva optimisticky naladený jazdec.

Autor: gld, rkarnok
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.