Kanárska rallye: najrýchlejšie lietal Kopecký

Štvrtok, 22 marec 2012

Seriál IRC (Intercontinental Rally Challenge) pokračoval druhým dielom na Kanárskych ostrovoch. Po veľkej bitke na asfaltových cestách ostrova vyšiel víťazne český jazdec Jan Kopecký. Druhý skončil Brit Mikkelsen, obaja na Škode Fabia S2000.

Kopecký Dresler
Posádka Kopecký/Dresler na jednej z rýchlostných skúšok na Kanárskych ostrovoch

O prvenstvo zvádzali veľký boj dve Fabie S2000 – Mikkelsena a Kopeckého. Vyhrávali všetky rýchlostné skúšky a konkurentom nedávali žiadne šance. Po prvom dni viedol v priebežnom poradí Kopecký pred Mikklesenom. Druhý súťažný deň bol rýchlejší 22ročný Brit a prevzal vedenie.

Mierny náskok pred poslednou 14kilometrovou rýchlostnou skúškou Brit jasne avizoval, kto si z Kanárskych ostrovov, ak sa nič mimoriadne nestane, odnesie domov "palmu" víťazstva. A stalo sa. Motor Mikkelsenovej Fabie stratil výkon a cieľom tohto posledného meraného úseku prešiel až na ôsmom mieste. Prišiel tak o vedenie i celkové víťazstvo.

Tretie miesto si vybojoval Nemec M. Fuster na Porsche 911 GT3, štvrtý skončil Španiel L. Monzón na Peugeote 207 S2000 a piaty ďalší Španiel S. Vallejo, ktorý sedlal Porsche 911 GT3.

Jan Kopecký v cieli neskýval spokojnosť: "Kanárska rally patrí medzi moje obľúbené súťaže, asfalt tu má dobrý grip a trate sú nádherné. Bol to neľútostný súboj, ktorého rozuzlenie priniesla až posledná z rýchlostných skúšok."

Seriál IRC pokračuje treťou súťažou 6. – 8. apríla na britských ostrovoch Írskou rallye. Celý šampionát má 13 súťaží.

Výsledky Rallye Kanárskych ostrovov

Poradie posádok

1. J. Kopecký/P. DreslerŠkoda Fabia S20002:21:46,5 hod
2. A. Mikkelsen/O. FloeneŠkoda Fabia S2000+28,3 s
3. M. Fuster/I. AvianoPorsche 911 GT3+2:25,3 min
4. L. Monzón/J. DénizPeugeot 207 S2000+3:13,6
5. S. Vallejo/R. Lopez MartinPorsche 911 GT3+3:25,2
6. S. Wiegand/T. GottschalkŠkoda Fabia S2000+4:32,0

Priebežné poradie jazdcov (po 3. podujatí)

1. Mikkelsen Andreas43
2. Kopecký Jan25
3. Wiegand Sepp24
4. Hänninen Juho18
5. Monzon Luis15
5. Bouffier Bryan15

Kopecký Dresler Kopecký Dresler
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.