Katriňák na ostrú štvorkolku

Utorok, 02 marec 2010

Kto by si bol myslel, že Jaroslav Katriňák po strastiplných zážitkoch z Dakaru, no najmä po veľkých zdravotných problémoch odíde a motoristický šport zavesí na klinec, veľmi by sa mýlil. Bývalý majster sveta v enduro, víťaz etapy na dakarskej rallye a historicky náš najúspešnejší terénny motocyklový jazdec neskladá zbrane ani v tejto sezóne. Je ďalej plný nápadov a má vysoké ciele. Ostré štvorkolky si už s úspechom odskúšal v uplynulých sezónach, napríklad na Baja Hungaria, alebo pred necelými dvoma rokmi na Rally Transorientale z Leningradu do Pekingu dlhej desaťtisíc (!!!) kilometrov. Tentoraz bude jeho novým partnerom v Environ Imidjex Teamu Roman Ramon Malovec. Bude sa im dariť?

Roman Ramon Malovec

Začiatkom tohto roka sa pri debate o priebehu sezóny 2010 Jaro pohrával s myšlienkou sadnúť si na niečo ľahšie a vyskúšať zadokolku. Neznamená to však, že by zanevrel na Renegade R 800 X, s ktorým má plány štartovať na budúcoročnom Dakare. V týchto dňoch Jaro testuje na južnom Slovensku s druhým jazdcom Environ Imidjex Teamu Romanom Ramonom Malovcom rýchly Can Am DS 450 X mx. Ramon bude sedlať v tejto sezóne upravenú Can Am Renegade 800 R Xxc.

Rok 2010 má byť pre jazdcov novovzniknutého Environ Imidjex teamu skúškou, zocelením sa na najprestížnejšie svetové podujatie sezóny – Dakar 2011. Týmto sme prezradili ambície tímu zúčastniť sa rallye v Afrike a nemenej náročného tréningového programu v podobe európskych podujatí série Baja. Rozhodli sme sa zúčastniť sa štyroch podujatí. Prvé z nich sa začína v Taliansku (Baja Italia) 18.marca. S približne mesačným odstupom nasledujú po sebe Baja Polonia, Baja Hungaria a posledným podujatím by mala byť domáca Baja Slovakia, ktorá by sa jazdila na záhoráckych pieskoch.

Prípravu na Dakar sme sa rozhodli uskutočniť v Maroku, kde by mala prebehnúť generálka pred Dakarom. Okrem spomínaných podujatí tohtoročná sezóna pozostáva z regionálnych slovenských športových podujatí, ktoré tím plánuje odjazdiť v prípade, že jazdcom bude slúžiť zdravie a technika fungovať tak ako má.

S úspešnou sezónou kráča ruka v ruke dobrý zdravotný stav obidvoch jazdcov, ktorí sú pod dohľadom lekárov. Ich zdravotný stav je v súčasnosti bezproblémový. Najmä Jaro, ktorý sa podrobil pred rokom náročnej operácii, sa teší plnému zdraviu a pretekanie mu chutí tak, ako to u neho všetci dobre poznáme.

Jaroslav Katriňák

Bez dobrého realizačného tímu je ťažké zvládnuť celú mašinériu počnúc pilotmi, nákladným vybavením tímu i organizáciu celého projektu. Preto začiatkom tohto roka vznikol športový klub Environ Imidjex Team, ktorý zastrešuje celé fungovanie od prvotných úvah až po samotnú realizáciu. Obidve spoločnosti vkladajú do tímu všetky svoje skúsenosti – ENVIRON je dlhoročným partnerom a sponzorom Jara Katriňáka na Relly Dakar, Relly Transorientale a mnohých vo svete známych pretekov, ktoré tím mimoriadne zocelili a dávajú mu pocit istoty a presvedčenie, že sa nepúšťame do ničoho neznámeho.

Spoločnosť Imidjex je oficiálnym dovozcom Can Am na Slovensko a v tíme sa angažuje ako dodávateľ štvorkoliek a kompletnej technickej a servisnej podpory. Nikomu v tíme nechýba odvaha a entuziazmus pri napĺňaní týchto náročných cieľov. Dúfame, že sa nám s touto podporou a silnými sponzormi podarí absolvovať všetko to, čo sme si zaumienili a taktiež zviditeľniť Slovensko v silnej svetovej konkurencii.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.