Konôpka na 12hodinovke v Mugello

Štvrtok, 19 marec 2015

Počas víkendu štartoval slovenský automobilový pretekár Miroslav Konôpka sa na 24hodinových pretekoch na talianskom okruhu Mugello.

Konôpka v Mugello
Na 12hodinovke v talianskom Mugello sa ambície Konôpku pre poruchu nenaplnili

Vo farbách nemeckého tímu Artthea Sport s automobilom Porsche chcel Miroslav Konôpka bojovať o popredné priečky v triede 997. Po 204 kolách Porsche posádky Miro Konôpka - JensFeucht – Klaus Werner postihla porucha prevodovky a tak musel z pretekov odstúpiť.

"Prijal som ponuku rodinného nemeckého tímu na štart v Mugelle. S týmto tímom som mal v pláne urobiť kvalitný výsledok v seriáli 24HSeries" - povedal slovenský jazdec po pretekoch. V Dubaji na začiatku roka sa mu v 24-hodinovke podarilo skončiť na 5. mieste v triede 997 a na tento výsledok chcel nadviazať aj v Mugelle.

Trochu som doplatil na výber tímu – posťažoval si Konôpka po pretekoch. Staršie Porsche 997 nestačilo na novšiu generáciu 991. Do prvého striedania jazdil Konôpka na 6. priečke. Postupne sa však začali prejavovať nedostatky v technike auta a po ôsmich hodinách tím z pretekov odstúpil a z víťazstva sa prekvapujúco tešil nemecký tím Herberth Motorsport s Porsche 997 GT3 R s posádkou Allemann-Renauer-Bohn-Renauer.

Autor: jGold
Foto: Petr Frýba
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.