Legenda Loeb sa vracia na Slovakia Ring

Piatok, 09 máj 2014

Na významnom svetovom podujatí na Slovakia Ringu sa počas najbližších dvoch víkendových dní predstaví jedna z najväčších hviezd rallye športu, deväťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Tentoraz nie za volantom súťažného auta, ale cestného pretekárskeho Citroëna Elysée WTCC. Stretli sme sa s ním na tlačovej besede v príjemnom prostredí bratislavského hotela Kempinski.

1 Sebastien Loeb
Sebastiem Loeb po stretnutí s novinármi zapózoval pred svojim pretekárskym Citroënom

Prvá cesta Sebastiena Loeba na Slovensku z letiska vo Schwechate viedla do hotela Kempinski, kde na neho čakali novinári pred jeho dvojdňovým účinkovaním na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Okruh už pozná z minulého roka, keď si tu zajazdil v pretekoch automobilov GT. Veľa si síce na ňom nezajazdil, keďže s pretekoch už krátko po štarte mu auto začalo horieť.

Teraz v seriáli zaradenom do majstrovstiev sveta by to malo byť iné. Preteky na Slovakia Ringu sú tretím dvojdňovým podujatím, teda piatymi a šiestymi v poradí po tých, ktoré boli vo Francúzsku a Maroku. Sebastien z doterajších pretekov vyhral v Marakeši a v priebežnom hodnotení je na treťom mieste.

Na bratislavskom stretnutí s novinármi hovoril aj o tom, prečo opustil seriál automobilových súťaží WRC. Vraj ho už zunovalo zdĺhavé cestovanie po svete, čím myslel na súťaže od Austrálie a Japonska až po južnú Ameriku. S formulou jeden, aj keď si ju pár razy vyskúšal, už nepočítal, pretože nemá dvadsať rokov. O novom účinkovaní v tíme pre WTCC sa vyjadril, že je rád keď v pretekárskej kariére môže pokračovať v tíme Citroën, za ktorý jazdil aj rallye. Pokiaľ ide o jazdenie na okruhoch, tak presadnúť zo štvorkolky na pohon predných kolies je úplne iný štýl jazdenia, ale problém s tým nemá, treba si vraj len zvyknúť.

2 Matej Homola
Na štart pretekov ETCC na Slovakia Ringu sa postaví aj slovenský jazdec Matej Homola

Súčasťou dvojdňových pretekov na Slovakia Ringu budú tiež preteky seriálu ETCC, čo sú obdobné preteky WTCC, ale len kontinentálneho charakteru. V nich má svoje zastúpenie aj Slovensko mladým pretekárom Matejom Homolom. Pred rokom tu jedny preteky vyhral, v druhých sa umiestnil na druhom mieste. Teraz by chcel vyhrať preteky po oba dni a vymazať tak neúspech z predchádzajúcich pretekov vo Francúzsku, kde preteky pre haváriu nedokončil.

1 Sebastien Loeb 2 Matej Homola 3 Loeb na Slovensku 4 Loeb na Slovensku 5 Loeb na Slovensku 6 Loeb na Slovensku 7 Loeb na Slovensku 8 Loeb na Slovensku 9 Loeb na Slovensku
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.