Legenda Loeb sa vracia na Slovakia Ring

Piatok, 09 máj 2014

Na významnom svetovom podujatí na Slovakia Ringu sa počas najbližších dvoch víkendových dní predstaví jedna z najväčších hviezd rallye športu, deväťnásobný majster sveta Sebastien Loeb. Tentoraz nie za volantom súťažného auta, ale cestného pretekárskeho Citroëna Elysée WTCC. Stretli sme sa s ním na tlačovej besede v príjemnom prostredí bratislavského hotela Kempinski.

1 Sebastien Loeb
Sebastiem Loeb po stretnutí s novinármi zapózoval pred svojim pretekárskym Citroënom

Prvá cesta Sebastiena Loeba na Slovensku z letiska vo Schwechate viedla do hotela Kempinski, kde na neho čakali novinári pred jeho dvojdňovým účinkovaním na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Okruh už pozná z minulého roka, keď si tu zajazdil v pretekoch automobilov GT. Veľa si síce na ňom nezajazdil, keďže s pretekoch už krátko po štarte mu auto začalo horieť.

Teraz v seriáli zaradenom do majstrovstiev sveta by to malo byť iné. Preteky na Slovakia Ringu sú tretím dvojdňovým podujatím, teda piatymi a šiestymi v poradí po tých, ktoré boli vo Francúzsku a Maroku. Sebastien z doterajších pretekov vyhral v Marakeši a v priebežnom hodnotení je na treťom mieste.

Na bratislavskom stretnutí s novinármi hovoril aj o tom, prečo opustil seriál automobilových súťaží WRC. Vraj ho už zunovalo zdĺhavé cestovanie po svete, čím myslel na súťaže od Austrálie a Japonska až po južnú Ameriku. S formulou jeden, aj keď si ju pár razy vyskúšal, už nepočítal, pretože nemá dvadsať rokov. O novom účinkovaní v tíme pre WTCC sa vyjadril, že je rád keď v pretekárskej kariére môže pokračovať v tíme Citroën, za ktorý jazdil aj rallye. Pokiaľ ide o jazdenie na okruhoch, tak presadnúť zo štvorkolky na pohon predných kolies je úplne iný štýl jazdenia, ale problém s tým nemá, treba si vraj len zvyknúť.

2 Matej Homola
Na štart pretekov ETCC na Slovakia Ringu sa postaví aj slovenský jazdec Matej Homola

Súčasťou dvojdňových pretekov na Slovakia Ringu budú tiež preteky seriálu ETCC, čo sú obdobné preteky WTCC, ale len kontinentálneho charakteru. V nich má svoje zastúpenie aj Slovensko mladým pretekárom Matejom Homolom. Pred rokom tu jedny preteky vyhral, v druhých sa umiestnil na druhom mieste. Teraz by chcel vyhrať preteky po oba dni a vymazať tak neúspech z predchádzajúcich pretekov vo Francúzsku, kde preteky pre haváriu nedokončil.

1 Sebastien Loeb 2 Matej Homola 3 Loeb na Slovensku 4 Loeb na Slovensku 5 Loeb na Slovensku 6 Loeb na Slovensku 7 Loeb na Slovensku 8 Loeb na Slovensku 9 Loeb na Slovensku
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.