Lukáš Jasenský v Rijeke druhý

Streda, 29 jún 2011

Slovenský motocyklový pretekár Lukáš Jasenský štartoval cez víkend na ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria v chorvátskej Rijeke. Po skvelom víťazstve na Slovakia Ringu čakal tentoraz na 19-ročného pilota tímu JLT-motoracing v triede Superstock 600 pre neho celkom neznámy okruh.

Lukáš Jasenský
Lukáš Jasenský predviedol v Rijeke skvelý výkon a na neznámom okruhu skončil druhý

Lukáš aj tentoraz dokázal, že sa vie veľmi rýchlo prispôsobiť novým podmienkam a v kvalifikácii dosiahol čas 1:33,5, ktorý ho zaradil na piate miesto štartového roštu. V nedeľnom zahrievacom tréningu opäť zrýchlil a do samotných pretekov odštartoval s cieľom zaútočiť na pódiové umiestnenie. To sa mu aj podarilo naplniť, keď obsadil tretie miesto za Talianom Tomassinim a Slovincom Dečkom.

Slovinec bol neskôr pre nepovolené úpravy motocykla diskvalifikovaný a Lukáš si tak za druhé miesto pripísal ďalších dvadsať bodov do priebežného hodnotenia seriálu Alpen Adria Cup. Zvýšil tak svoj náskok na čele šampionátu na 34 bodov. V pretekoch navyše opäť zlepšil svoj najlepší čas takmer o sekundu oproti kvalifikácii na hodnotu 1:32,6 min.

"V piatok ma čakali tri tréningy," – rozhovoril sa k svojmu účinkovaniu na okruhu v Rijeke. "Ale pre poruchu na elektronike som sa v prvých dvoch nezviezol a mohol som absolvovať až tretí, keď sa nám podarilo problém odstrániť. Musel som sa predovšetkým učiť pre mňa novú trať a moje prvé pocity z nej boli hrozné, keďže je tam veľmi nekvalitný povrch. V sobotu sa mi napriek tomu v kvalifikácii darilo, s dosiahnutým časom som bol pri svojom prvom účinkovaní na okruhu spokojný."

Lukáš Jasenský
Po úspechu na Slovakia Ringu sa Lukáš Jasenský predviedol v tom najlepšom aj v Rijeke

Vo Warm Upe sa zlepšil, o pol sekundy zrýchlil, takže si pred pretekmi veril. Podarilo sa mu výborne odštartovať a držal sa v tesnom závese za svojimi súpermi. Postupne začal mať problém so zadným tlmičom, na výjazde zo zákrut sa mu motocykel dostával do šmyku, takže jazdil na istotu. V cieli bol spokojný s tretím miestom, ktoré mu vylepšila diskvalifikácia Dečka a postúpil tak na druhú priečku a domov odchádzal spokojný.

Autor: gld, rkarnok
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.