Lukáš Jasenský v Rijeke druhý

Streda, 29 jún 2011

Slovenský motocyklový pretekár Lukáš Jasenský štartoval cez víkend na ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria v chorvátskej Rijeke. Po skvelom víťazstve na Slovakia Ringu čakal tentoraz na 19-ročného pilota tímu JLT-motoracing v triede Superstock 600 pre neho celkom neznámy okruh.

Lukáš Jasenský
Lukáš Jasenský predviedol v Rijeke skvelý výkon a na neznámom okruhu skončil druhý

Lukáš aj tentoraz dokázal, že sa vie veľmi rýchlo prispôsobiť novým podmienkam a v kvalifikácii dosiahol čas 1:33,5, ktorý ho zaradil na piate miesto štartového roštu. V nedeľnom zahrievacom tréningu opäť zrýchlil a do samotných pretekov odštartoval s cieľom zaútočiť na pódiové umiestnenie. To sa mu aj podarilo naplniť, keď obsadil tretie miesto za Talianom Tomassinim a Slovincom Dečkom.

Slovinec bol neskôr pre nepovolené úpravy motocykla diskvalifikovaný a Lukáš si tak za druhé miesto pripísal ďalších dvadsať bodov do priebežného hodnotenia seriálu Alpen Adria Cup. Zvýšil tak svoj náskok na čele šampionátu na 34 bodov. V pretekoch navyše opäť zlepšil svoj najlepší čas takmer o sekundu oproti kvalifikácii na hodnotu 1:32,6 min.

"V piatok ma čakali tri tréningy," – rozhovoril sa k svojmu účinkovaniu na okruhu v Rijeke. "Ale pre poruchu na elektronike som sa v prvých dvoch nezviezol a mohol som absolvovať až tretí, keď sa nám podarilo problém odstrániť. Musel som sa predovšetkým učiť pre mňa novú trať a moje prvé pocity z nej boli hrozné, keďže je tam veľmi nekvalitný povrch. V sobotu sa mi napriek tomu v kvalifikácii darilo, s dosiahnutým časom som bol pri svojom prvom účinkovaní na okruhu spokojný."

Lukáš Jasenský
Po úspechu na Slovakia Ringu sa Lukáš Jasenský predviedol v tom najlepšom aj v Rijeke

Vo Warm Upe sa zlepšil, o pol sekundy zrýchlil, takže si pred pretekmi veril. Podarilo sa mu výborne odštartovať a držal sa v tesnom závese za svojimi súpermi. Postupne začal mať problém so zadným tlmičom, na výjazde zo zákrut sa mu motocykel dostával do šmyku, takže jazdil na istotu. V cieli bol spokojný s tretím miestom, ktoré mu vylepšila diskvalifikácia Dečka a postúpil tak na druhú priečku a domov odchádzal spokojný.

Autor: gld, rkarnok
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.