Majster vrchov je z Púchova

Streda, 21 november 2007

Peter Jureňa získal v tohtoročnej sezóne titul absolútneho majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.

Peter Jureňa Peter Jureňa

Patrí k špičke automobilových pretekárov do vrchu. Už z minulosti ho zdobia tituly z európskych kopcov. V tohtoročnej sezóne dominoval na európskych vrchoch a stal sa vo svojej už pomerne dlhej pretekárskej kariére po prvý raz absolútnym majstrom Európy. Najmä to bol dôvod, prečo sme sa s jazdcom Matadoru Motorsport Petrom Jureňom porozprávali.

Aká bola tohtoročná sezóna?

Pre mňa bola vynikajúca aj preto, že som sa stal po prvý raz v kariére absolútnym majstrom Európy v pretekoch do vrchu. Okrem toho som získal aj absolútneho majstra Slovenska v rovnakej disciplíne. Nestáva sa to každý deň a aj preto mám z toho naozajstnú radosť.

Koľko pretekov mal tohtoročný európsky šampionát a koľko pretekov bolo treba absolvovať na zisk titulu?

Býva ich dvanásť, v tomto roku ich však bolo netradične o jeden viac, teda trinásť. Sú rozdelené na dve polovice a každá sa zvlášť započítava. Jedny preteky z každej polovice sa môžu škrtnúť. Prvá časť mala sedem, druhá šesť pretekov. Majstrovstvá Slovenska pozostávali z deviatich pretekov.

Aké boli umiestnenia v európskych pretekoch do vrchu?

Okrem dvoch pretekov, v ktorých som skončil na druhom a treťom mieste, som všetky ostatné vyhral. Mohol som si preto dovoliť dvoje pretekov v závere seriáli vynechať, keďže už po pretekoch v Ilirskej Bistrici v Slovinsku som v predstihu mal zaistený titul.

Predstavte nám automobil, ktorý sa pričinil o zisk vzácneho titulu.

Štartoval som s novým Mitsubishi Lancer Evo IX. Pod kapotou má dvojlitrový turbomotor, ktorého výkon sa odhaduje na 380 koní. Poháňa všetky štyri kolesá a má aktívny medzinápravový diferenciál riadený počítačom.

Aká bola konkurencia na európskych vrchoch?

Súperi jazdili zväčša na autách rovnakej značky a rovnakom modeli ako ja, teda na Lanceroch Evo IX. Iní jazdili na Subaru alebo BMW. V seriáli však jednoznačne dominovali automobily Lancer Evo IX od Mitsubishi.

A čo budúca sezóna?

Nové pravidlá FIA pre budúcu sezónu budú známe až v decembri, takže príprava automobilu sa bude môcť začať až potom. Oproti vlaňajšku by sa však nič nové či mimoriadne, pokiaľ ide o auto, nemalo udiať. Takže zostávam pri modeli, s ktorým som jazdil tento rok. Aj preto, že sa osvedčilo, že som si naň zvykol a že je vynikajúce. Má výborné jazdné vlastnosti i dostatočne výkonný motor.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.