Matador v Porsche Supercup-e

Streda, 07 júl 2004

Vo svojich devätnástich rokoch bude Štefan Rosina najmladším jazdcom Porsche Supercupu, je zo Slovenska a jazdiť bude za rakúsky tím. Štefan Rosina, jazdec Matadoru Púchov, napriek veľmi mladému veku už dosiahol za volantom pretekárskych áut také významné úspechy, aké sa väčšine pretekárov nepodarí za dosiahnuť celú pretekársku kariéru. Ako 14-ročný sa stal vicemajstrom ČR v pretekoch motokár a ako šestnásťročný víťazom veľmi silne obsadeného seriálu Škoda Octavia Cup Česká pojišťovna, čo zopakoval aj o rok neskôr. Ďalší rok už s Audi A4 získal titul medzinárodného majstra ČR a úspešne štartoval aj v pretekoch FIA GT s Porsche GT3. Posledným úspechom je druhé miesto na 24-hodinovke v Dubaji. Mladík z Púchova, inak študent Oxford Brookes University a Ekonomickej Univerzity v Bratislave, rozbehol svoju veľmi sľubnú kariéru automobilového pretekára. Je úspešný napriek tomu, že ako mladistvému sa mu od svojej mamy nedostalo požehnania v podobe podpisu licencie ešte ako motokárového jazdca.

Porsche Supercup Porsche Supercup Porsche Supercup

Štefan Rosina, jazdec Matadoru Púchov, napriek veľmi mladému veku už dosiahol za volantom pretekárskych áut také významné úspechy, aké sa väčšine pretekárov nepodarí za dosiahnuť celú pretekársku kariéru. Ako 14-ročný sa stal vicemajstrom ČR v pretekoch motokár a ako šestnásťročný víťazom veľmi silne obsadeného seriálu Škoda Octavia Cup Česká pojišťovna, čo zopakoval aj o rok neskôr. Ďalší rok už s Audi A4 získal titul medzinárodného majstra ČR a úspešne štartoval aj v pretekoch FIA GT s Porsche GT3. Posledným úspechom je druhé miesto na 24-hodinovke v Dubaji. Mladík z Púchova, inak študent Oxford Brookes University a Ekonomickej Univerzity v Bratislave, rozbehol svoju veľmi sľubnú kariéru automobilového pretekára. Je úspešný napriek tomu, že ako mladistvému sa mu od svojej mamy nedostalo požehnania v podobe podpisu licencie ešte ako motokárového jazdca.

Porsche Supercup Porsche Supercup

Mladého Štefana Rosinu si vyhliadol pre svoj tím rakúsky manažér Walter Lechner. V jeho tíme absolvuje v tomto roku celý desaťdielny seriál Porsche Supercup, ktorý je súčasťou vybraných pretekov Formuly 1. Čo od mladého slovenského jazdca očakáva jeho rakúsky šéf? Predovšetkým zbieranie skúseností, ale zároveň aj to, že jeho jazdecký cit, nebojácnosť a mladícka drzosť sa postupne presadia už v tohtoročnom seriáli. Prvé preteky sú na programe už 14. a 15. apríla v Bahrajne, ďalšie o necelý mesiac v Barcelone, a štvrté, na ktoré sa "Štofi", ako ho v tíme volajú, najviac teší, v uliciach Monte Carla (ďalšie Magny Cours, Silverstone, Nürburgring, Budapešť a Istambul), všetky pred veľkými cenami F1. Záverečné preteky seriálu budú 16. septembra na okruhu Spa Francorchamps v Belgicku.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.