Mladá Holanďanka víťazí so slovenským špeciálom

Pondelok, 08 august 2011

Len 16ročná Holanďanka Beitske Visser vyjazdila na novom slovenskom špeciálom Praga R4S pre tím Race4Slovakia senzačné víťazstvo v prestížnom seriáli Dutch Supercar Challenge(DSC), keď rozdielom triedy porazila všetkých ostrieľaných jazdcov na autách svetových značiek.

Praga R4S
Praga R4S a jazdecké schopnosti holandského dievčaťa boli v Assene k neporazeniu

Mladučká Beitske Visser bola doteraz známa len z pretekov motokár. Vo farbách Race4Slovakia nastúpila po prvý raz, rovnako po prvý raz sa predstavila vo vrcholnej divízii GT seriálu Dutch Supercar Challenge a okamžite vzbudila obrovskú pozornosť. Výborné výsledky dávala tušiť už kvalifikácia a tréningy, no to, čo predviedla v sobotňajších pretekoch, nečakal nikto. Hneď po štarte sa zo štvrtého miesta dostala na druhú priečku a potom už len udávala tempo a pravidelne jazdila najrýchlejšie kolá.

Situáciu za víťazstvom jej skomplikovali pravidlá DSC, podľa ktorých ako najrýchlejší jazdec dostala v polovici pretekov 25 sekundovú penalizáciu. Toto pravidlo sa používa na zamiešanie poradia a zvýšenie atraktivity pretekov. Beitske Visser na 790 kilogramov vážiacej 500 koňovej Prage R4S sa aj s touto stratou dokázala vyrovnať amladá pretekárka prišla do cieľa prvá s viac ako 13 sekundovým náskokom pred druhým Rogerom Grouwelsom na Corvette CR6.

Vo skvelých výkonoch pokračovala Beitske Visser aj v nedeľňajších pretekoch, kde rozdielom triedy porážala súperov najrýchlejšími kolami. V rozlete ju však zastavila v polovici pretekov porucha prevodovky a mladá Holanďanka preteky nedokončila.

Beitske Visser
Beitske Visser dokáže byť na pretekárskych okruhoch rýchlejšie ako hocktorý muž

"Je takmer radosť sledovať Beitske na trati. Za volantom pôsobí akoby sa už narodila s HANSou na krku. Je nám cťou, že takýto mladý supertalent jazdí za náš tím Race4Slovakia a môžeme s ňou počítať aj v budúcej sezóne," uviedol po pretekoch manažér tímu Dušan Malý.

Víkend v Assene ukázal, že o Beitske Visser budeme na európskych okruhoch ešte veľa počuť.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.