Mladík Búlik (12 r) na Alpe Adrii dvakrát na pódiu

Pondelok, 06 august 2018

Stredoeurópsky šampionát Alpe Adria pokračoval neďaleko chorvátskeho mesta Rijeka, na tradičnom okruhu Grobnik. Štartoval tu aj slovenský tím Maco Racing, za ktorý jazdil aj dvanásťročný slovenský pretekár Michal Búlik.

1 Búlik
Michal Búlik triumfoval na pretekoch Alpe Adria v Chorvátskej Rijeke

Nádejný a talentovaný mladík zo Skalice, ešte len dvanásťročný slovenský pretekár Michal Búlik, ktorý už dva roky úspešne brázdi na svojom cestnom motocykli španielske pretekárske okruhy, mal s uznávaným tímom Maco Racing, ktorý si ho na tieto preteky "požičal", úspešný víkend.

Po úspešnej kvalifikácii pri svojej premiére na tejto trati bol v triede SSP 300 v sobotňajších pretekoch druhý o desatinu sekundy za víťazom. Také bolo poradie po tom, čo tri kolá pred koncom po páde jedného z jazdcov, predčasne ukončili. Nedeľňajšie preteky seriálu Alpe Adria Championship však mladíček zo Slovenska vyhral.

Po pretekoch povedal: "Pre mňa to bol úžasný víkend na krásnej novej trati, aj keď strašne horúci. V sobotu som sa cítil silný. Škoda predčasného konca pretekov, no druhé miesto všetkých v tíme potešilo. Nedeľa bola super. Jazdu som si užil a z prvého víťazstva mám obrovskú radosť. Víťazstvo venujem môjmu starému otcovi, ktorý pred tromi rokmi umrel."

1 Búlik 2 Búlik - Rijeka 3 Búlik
Autor: jGold
Foto: Petr Štola
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.