Monte Carlo: kraľovali Hirvonen a škodovky

Streda, 27 január 2010

Legendárna Rallye Monte Carlo po vyradení zo seriálu majstrovstiev sveta WRC opäť naberá na lesku. Je otváracou súťažou Intercontinental Rally Challenge (IRC), má podporu továrenských tímov s novou technikou Fabia S2000, v tomto roku jej neodolal ani minuloročný vicemajster sveta Mikko Hirvonen a o staré dobré Monte Carlo je znovu obrovský divácky záujem fanúšikov automobilových súťaží z celej Európy. Vyhrávali tu velikáni rallye ako Sebastien Loeb, ktorý tu vyhral päťkrát, či Walter Röhl alebo Tommi Mäkinen, ktorí si vavríny víťaza z Monte Carla odnášali po štyrikrát.

Rallye Monte Carlo

Monte Carlo patrí k najnáročnejším v celom seriáli, a inak tomu nebolo ani tento rok. Súťaž bola najdlhšia v celej doterajšej histórii, pričom najmä meniace sa podmienky na trati a s tým súvisiaca voľba pneumatík robia problémy každej posádke. Na ne čakalo v priebehu štyroch dní 405 km rýchlostných skúšok a vyše 1200 km prejazdov. Úvodných 8,83 km sa posádkam nerátalo, ale podľa dosiahnutých časov štartovali do súťaže – prvých desať v opačnom poradí.

Mikko Hirvonen sa proti zvyšku sveta postavil s novou Fiestou S2000, ktorá tu mala svoju svetovú premiéru. Úlohy favorita sa Fín zhostil ako sa na ostrieľaného jazdca patrí. Počas celej súťaže si udržiaval dostatočný náskok a druhý jazdec z minuloročných majstrovstiev sveta najrýchlejších súťažných áut preukazoval svoju spoľahlivosť a jazdecké kvality.

Dôstojných súperov mal Hirvonen vo Francúzovi Sebastienovi Ogierovi, ale aj jazdcoch na škodovkách – Fínovi Juho Hänninenovi, Janovi Kopeckom a Nicolasovi Vouillozovi, ktorí sedlali Fabie S2000. Nielen na začiatku, keď Hänninen skončil v 1. RS iba 0,4 sekundy za Hirvonenom, ale v celom priebehu súťaže. Kopecký mal v úvodnej skúške defekt pneumatiky a klesol až na 41. miesto. Mimo trať sa dostal Ogier, čo ho stálo vyše dve minúty (v závere zo súťaže pre technické problémy odstúpil). Francúz Vouilloz na tretej škodovke ťažil aj z toho, že dobre pozná trať v okolí Monte Carla.

Hirvonen prišiel, videl a zvíťazil. Ukázal, že patrí spolu s Loebom k dvom najlepším súťažným jazdcom na svete. Z trojice jazdcov na škodovkách bol v cieli najúspešnejší na slávnej rallye – mimochodom už 78. – Hänninen. Skončil druhý, keď za víťazným Hirvonenom zaostal len o necelé dve minúty. Kopecký prišiel o šancu bojovať o čelné miesta už na začiatku rallye. Francúz Vouilloz preukázal výbornú znalosť prostredia a skončil na skvelom treťom mieste. Veľmi dobre si viedli aj ďalšie dve škodovky, za volantom ktorých sedeli Guy Wilks a Jarek Orsák.

Výsledky Rally Monte Carlo 2010

1. Mikko Hirvonen Ford Fiesta S2000 4:32:58,5 hod
2. Juho Hanninen Škoda Fabia S2000 + 1:51,4 min
3. Nicolas Vouilloz Škoda Fabia S2000 + 3:19,1
4. Stéphane Sarrazin Peugeot 207 S2000 + 7:25,5
5. Jan Kopecký Škoda Fabia S2000 + 8:48,7
6. Guy Wilks Škoda Fabia S2000 + 9:24,5
7. Bruno Magalhaes Peugeot 207 S2000 + 9:45,4
8. Jean-Sébastien Vigion Peugeot 207 S2000 + 13:33,5
9. Jarek Orsák Škoda Fabia S2000 + 21:16,6
10. Andrej Jereb Peugeot 207 S2000 + 25:26,1

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5