Monte Carlo: kraľovali Hirvonen a škodovky

Streda, 27 január 2010

Legendárna Rallye Monte Carlo po vyradení zo seriálu majstrovstiev sveta WRC opäť naberá na lesku. Je otváracou súťažou Intercontinental Rally Challenge (IRC), má podporu továrenských tímov s novou technikou Fabia S2000, v tomto roku jej neodolal ani minuloročný vicemajster sveta Mikko Hirvonen a o staré dobré Monte Carlo je znovu obrovský divácky záujem fanúšikov automobilových súťaží z celej Európy. Vyhrávali tu velikáni rallye ako Sebastien Loeb, ktorý tu vyhral päťkrát, či Walter Röhl alebo Tommi Mäkinen, ktorí si vavríny víťaza z Monte Carla odnášali po štyrikrát.

Rallye Monte Carlo

Monte Carlo patrí k najnáročnejším v celom seriáli, a inak tomu nebolo ani tento rok. Súťaž bola najdlhšia v celej doterajšej histórii, pričom najmä meniace sa podmienky na trati a s tým súvisiaca voľba pneumatík robia problémy každej posádke. Na ne čakalo v priebehu štyroch dní 405 km rýchlostných skúšok a vyše 1200 km prejazdov. Úvodných 8,83 km sa posádkam nerátalo, ale podľa dosiahnutých časov štartovali do súťaže – prvých desať v opačnom poradí.

Mikko Hirvonen sa proti zvyšku sveta postavil s novou Fiestou S2000, ktorá tu mala svoju svetovú premiéru. Úlohy favorita sa Fín zhostil ako sa na ostrieľaného jazdca patrí. Počas celej súťaže si udržiaval dostatočný náskok a druhý jazdec z minuloročných majstrovstiev sveta najrýchlejších súťažných áut preukazoval svoju spoľahlivosť a jazdecké kvality.

Dôstojných súperov mal Hirvonen vo Francúzovi Sebastienovi Ogierovi, ale aj jazdcoch na škodovkách – Fínovi Juho Hänninenovi, Janovi Kopeckom a Nicolasovi Vouillozovi, ktorí sedlali Fabie S2000. Nielen na začiatku, keď Hänninen skončil v 1. RS iba 0,4 sekundy za Hirvonenom, ale v celom priebehu súťaže. Kopecký mal v úvodnej skúške defekt pneumatiky a klesol až na 41. miesto. Mimo trať sa dostal Ogier, čo ho stálo vyše dve minúty (v závere zo súťaže pre technické problémy odstúpil). Francúz Vouilloz na tretej škodovke ťažil aj z toho, že dobre pozná trať v okolí Monte Carla.

Hirvonen prišiel, videl a zvíťazil. Ukázal, že patrí spolu s Loebom k dvom najlepším súťažným jazdcom na svete. Z trojice jazdcov na škodovkách bol v cieli najúspešnejší na slávnej rallye – mimochodom už 78. – Hänninen. Skončil druhý, keď za víťazným Hirvonenom zaostal len o necelé dve minúty. Kopecký prišiel o šancu bojovať o čelné miesta už na začiatku rallye. Francúz Vouilloz preukázal výbornú znalosť prostredia a skončil na skvelom treťom mieste. Veľmi dobre si viedli aj ďalšie dve škodovky, za volantom ktorých sedeli Guy Wilks a Jarek Orsák.

Výsledky Rally Monte Carlo 2010

1. Mikko Hirvonen Ford Fiesta S2000 4:32:58,5 hod
2. Juho Hanninen Škoda Fabia S2000 + 1:51,4 min
3. Nicolas Vouilloz Škoda Fabia S2000 + 3:19,1
4. Stéphane Sarrazin Peugeot 207 S2000 + 7:25,5
5. Jan Kopecký Škoda Fabia S2000 + 8:48,7
6. Guy Wilks Škoda Fabia S2000 + 9:24,5
7. Bruno Magalhaes Peugeot 207 S2000 + 9:45,4
8. Jean-Sébastien Vigion Peugeot 207 S2000 + 13:33,5
9. Jarek Orsák Škoda Fabia S2000 + 21:16,6
10. Andrej Jereb Peugeot 207 S2000 + 25:26,1

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."