Motocykle (aj slovenské) na Hungaroringu

Streda, 20 august 2014

Maďarský okruh Hungaroring bol počas uplynulého víkendu dejiskom ďalšieho spoločného podujatia medzinárodných motocyklových seriálov Alpe Adria Championship a International Motorcycle Race Cup. Aj tentoraz pod organizátorskou taktovkou slovenskej agentúry Slovakia Racing.

1 Hungaroring Peter Surina
Slovenský jazdec Peter Surina na okruhu Hungaroring

Na podujatí sa zúčastnilo takmer 150 jazdcov z dvanástich krajín. A keďže pretekom prialo aj počasie, jazdci si tak užili nielen dvoje pretekov, ale počas troch dní aj množstvo tréningových kilometrov.

V triede Moto3 si skvelé víťazstvo na Hungaroringu v sobotu vybojovala česká jazdkyňa Romana Tomášková, ktorá si s istotou dokázala poradiť so všetkými mužskými súpermi. V nedeľu sa z prvenstva radoval Talian Federico Menozzi. V triede 125 SP po oba dni víťazil maďarský jazdec Zoltán Aszalós, zo Slovákov bol najúspešnejší dvakrát štvrtý Peter Rauch.

Preteky triedy Superstock 600 seriálu IMRCovládol maďarský pretekár János Chrobák. V seriáli Alpe Adria sa o víťazstvá podelili Daniel Bukowski z Poľska a Hannes Zemsauer z Rakúska. Zo Slovákov bol najúspešnejší Tomáš Svitok, ktorý skončil v spoločnom hodnotení seriálov na desiatom, resp. jedenástom mieste.

V silnejších Supersportoch sa v Alpe Adrii najviac darilo Davidovi Látrovi z Českej republiky, ktorý po oba razy porazil svojho krajana Igora Kalába. V rámci hodnotenia IMRC bol v sobotu aj v nedeľu najrýchlejší Maďar Noé Végh, ale darilo sa aj nášmu Pavlovi Grmanovi, ktorý vybojoval tretie a piate miesto.

2 Hungaroring David Latr
Český pretekár David Latr

V triede Superstock 1000 sa o víťazstvá v jednotlivých pretekoch v rámci Alpe Adrie aj celkovo podelili Michal Filla z ČR a Martin Choy z Bulharska, v hodnotení IMRC zvíťazil v oboch pretekoch maďarský pretekár György Vígh. Z "našich" pretekárov bol najúspešnejší so slovenskou licenciou jazdiaci Poliak Jaroslaw Chomicz, no v sobotu potešil druhým miestom náš Andrej Hudec, ktorý sa po zranení vrátil na pretekárske okruhy.

Suverénom kráľovskej triedy Superbikov sa stal Čech Jan Halbich, ktorý za sebou v oboch jazdách nechal bývalého účastníka MS Superbikov Rakúšana Rolanda Rescha. Víťazstvá v rámci IMRC si vybojovali Maďar István Bezzegh a náš Lukáš Jasenský.

V spoločných pretekoch IMRC Cupu 600 a 1000 si suverénne počínal Slovák Juraj Knezovič, ktorý získal plný počet bodov do hodnotenia veteránov, teda jazdcov nad 40 rokov. Ostatné prvenstvá patrili Jaroslavovi Čápovi z ČR (1000) a Maďarovi Gergő Csanyimu (600).

Autor: gold-karn
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.