Motocykle na Slovakia Ringu

Utorok, 29 máj 2012

Tretie podujatie Slovenského pohára cestovných motocyklov sa jazdilo uplynulý víkend na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. O ďalšie majstrovské body sa v štyroch triedach: do 125 cm³, do 600cm³, nad 600 cm³ a nad 600 cm³ Veteran. V každej triede si pretekári odjazdili sedem kôl.

Cestné moto SR
Na Slovakia Ringu sa tvrdo bojovalo o majstrovské body do Slovenského pohára

Medzi pretekármi najmenšej triedy do 125 cm³ vynikla Barbora Jakubičková, ktorá so svojou Hondou dala zabrať aj mužským kolegom. Najlepšia slovenská jazdkyňa má oproti ostatným jazdcom bohatšie skúsenosti s pretekaním. S najlepším časom na kolo sa v celkovom hodnotení dostala aj pred mnohých jazdcov vyšších tried. Z pretekov však po štyroch kolách odstúpila, aby nebrala body menej skúseným jazdcom, pre ktorých je Slovenský pohár jediným miestom na pretekanie. V pretekoch tak zvíťazil Pavol Skovajsa.

V kategórií do 600 sa po štarte vytvorilo niekoľko skupiniek, v ktorých sa tvrdo bojovalo o každú pozíciu. V ostrej zákrute junior Pavol Michalkovič prebrzdil zadné koleso svojej Yamahy a vyšiel mimo trať. Našťastie sa nezranil, ale o to smutnejší si potom prezeral so svojím tímom havarovaný motocykel. Víťaz Martin Durdík je držiteľom A licencie a preto nebol hodnotený. Prvé miesto tak patrilo Romanovi Kudlíkovi

V kráľovskej kategórií nad 600 cm³ po trochu neusporiadanom štarte, kde niektorí jazdci zdanlivo vyštartovali predčasne, sa preteky niesli v znamení tvrdých súbojov. Ladislav Miklánek mohol zvíťaziť, obul však príliš mäkké pneumatiky, takže tesne pred cieľom sa tesne pred neho dostal maďarský jazdec Rékasi.

Preteky v peknom slnečnom počasí bezplatne sledovalo približne 300 divákov. Šampionát o Slovenský pohár sa najbližším štvrtým podujatím vracia do Maďarska na známy Hungaroring. Na preteky sa jazdci môžu registrovať na stránke www.slovakiaracing.sk kde nájdu viac informácií.

Výsledky tretieho kola Slovenského pohára

Trieda 125 cm³

1. Pavol SkovajsaSR18:54,196 min
2. Róbert MalíkSR19:15,066
3. Vladimír PetrovičSR20:01,102

Trieda do 600 cm³

1. Roman KudlíkSR16:16,944 min
2. Tamás BencsikMaď.16:18,640
3. György PelyheMaď16:19,528

Trieda nad 600 cm³

1. Szabolcs RékasiMaď.15:36,548 min
2. Ladislav MiklánekSR15:40,031
3. Radoslav DulíkSR16:03,299

Trieda nad 600 cm³ Veteran

1. Jaroslav KamenickýSVK16:09,837 min
2. Gábor KapetzMaď.16:13,176
3. Gábor FenyvesiMaď.16:18,554
Cestné moto SR Cestné moto SR Cestné moto SR Cestné moto SR
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.