Motocykle na Slovakia Ringu

Utorok, 29 máj 2012

Tretie podujatie Slovenského pohára cestovných motocyklov sa jazdilo uplynulý víkend na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. O ďalšie majstrovské body sa v štyroch triedach: do 125 cm³, do 600cm³, nad 600 cm³ a nad 600 cm³ Veteran. V každej triede si pretekári odjazdili sedem kôl.

Cestné moto SR
Na Slovakia Ringu sa tvrdo bojovalo o majstrovské body do Slovenského pohára

Medzi pretekármi najmenšej triedy do 125 cm³ vynikla Barbora Jakubičková, ktorá so svojou Hondou dala zabrať aj mužským kolegom. Najlepšia slovenská jazdkyňa má oproti ostatným jazdcom bohatšie skúsenosti s pretekaním. S najlepším časom na kolo sa v celkovom hodnotení dostala aj pred mnohých jazdcov vyšších tried. Z pretekov však po štyroch kolách odstúpila, aby nebrala body menej skúseným jazdcom, pre ktorých je Slovenský pohár jediným miestom na pretekanie. V pretekoch tak zvíťazil Pavol Skovajsa.

V kategórií do 600 sa po štarte vytvorilo niekoľko skupiniek, v ktorých sa tvrdo bojovalo o každú pozíciu. V ostrej zákrute junior Pavol Michalkovič prebrzdil zadné koleso svojej Yamahy a vyšiel mimo trať. Našťastie sa nezranil, ale o to smutnejší si potom prezeral so svojím tímom havarovaný motocykel. Víťaz Martin Durdík je držiteľom A licencie a preto nebol hodnotený. Prvé miesto tak patrilo Romanovi Kudlíkovi

V kráľovskej kategórií nad 600 cm³ po trochu neusporiadanom štarte, kde niektorí jazdci zdanlivo vyštartovali predčasne, sa preteky niesli v znamení tvrdých súbojov. Ladislav Miklánek mohol zvíťaziť, obul však príliš mäkké pneumatiky, takže tesne pred cieľom sa tesne pred neho dostal maďarský jazdec Rékasi.

Preteky v peknom slnečnom počasí bezplatne sledovalo približne 300 divákov. Šampionát o Slovenský pohár sa najbližším štvrtým podujatím vracia do Maďarska na známy Hungaroring. Na preteky sa jazdci môžu registrovať na stránke www.slovakiaracing.sk kde nájdu viac informácií.

Výsledky tretieho kola Slovenského pohára

Trieda 125 cm³

1. Pavol SkovajsaSR18:54,196 min
2. Róbert MalíkSR19:15,066
3. Vladimír PetrovičSR20:01,102

Trieda do 600 cm³

1. Roman KudlíkSR16:16,944 min
2. Tamás BencsikMaď.16:18,640
3. György PelyheMaď16:19,528

Trieda nad 600 cm³

1. Szabolcs RékasiMaď.15:36,548 min
2. Ladislav MiklánekSR15:40,031
3. Radoslav DulíkSR16:03,299

Trieda nad 600 cm³ Veteran

1. Jaroslav KamenickýSVK16:09,837 min
2. Gábor KapetzMaď.16:13,176
3. Gábor FenyvesiMaď.16:18,554
Cestné moto SR Cestné moto SR Cestné moto SR Cestné moto SR
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.