Motocyklová nádej Slovenska: Jedenásťročný Michal Búlik

Streda, 11 október 2017

Má iba jedenásť rokov, jazdí motocyklové preteky, je pravidelným účastníkom seriáli majstrovstiev Španielska, v krajine kde motocyklové preteky patria medzi najrozvinutejšie športové odvetvie nielen v Európe, ale aj vo svete. V krajine, ktorá sa pýši hádam najväčším počtom majstrov sveta na dvoch kolesách. Možno keď dospeje a vydrží pri svojom milovanom športe, dočká sa aj Slovensko výnimočne úspešného a uznávaného pretekára. Zapamätajme si jeho meno. Volá sa Michal Búlik.

1 Michal Búlik
Michal Búlik v plnej jazde na posledných pretekoch sezóny na Slovakia Ringu

Po zranení spôsobenom zlomeninou ruky z úvodu tohtoročnej sezóny po prvý raz sadol na pretekársky motocykel v druhej polovici júla a vrátil sa do horúceho kotla španielskeho šampionátu, na pretekársky okruh Motorland Aragón. V nabitom štartovom poli obsadil v cieli 21. miesto a vo svojej triede Moto4 mu patrila 14. priečka a do tabuľky priebežného poradia si pripísal dva body.

Na prelome septembra a októbra pokračoval španielsky šampionát začiatkom na okruhu Albacete piatymi pretekmi seriálu. Problémy s motorom, ktorý nešiel do otáčok a nemal výkon spôsobili mladučkému jazdcovi problémy v tréningových jazdách i v kvalifikácii, čo mala potom vplyv na postavenie na štartu do pretekov. Tam však už v rannom warm upe mal z motorky dobrý. V pretekoch jazdil v skupinke šiestich jazdcov v prvej desiatke, po kolízii dvoch jazdcov však nasledoval pád, spadol aj náš jazdec a preteky nedokončil.

Počas posledného víkendu sa 11-ročný Slovák jazdil na výnimku preteky s dospelými jazdcami na okruhu Slovakia Ring. Problémy so starou technikou znovu nedovolili Michalovi predviesť všetko čo na motocykli vie a v meranom tréningu odišiel našťastie aspoň jedno merané kolo, ktorým sa kvalifikoval do sobotňajších pretekov do predposledného radu na 19. pozíciu. Technika však v pretekoch znovu zlyhala a preteky nedokončil.

V nedeľu to bolo lepšie, keďže neabsolvoval sobotňajšie preteky, musel štartovať z posledného radu, z 21. miesta 24-členného pola pretekárov. Postupne sa prebojoval na tretiu priečku, na ktorej prešiel aj cieľom. Po pretekoch dostal Michal 25-sekundovú penalizáciu za o 1,5 kg menšiu váhu a posunul sa tak na štvrtú priečku v triede a siedmu celkovo.

1 Michal Búlik 2 Michal Búlik 3 Michal Búlik 4 Michal Búlik
Autor: janGold
Foto: Petr Štola
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.