Motocyklová nádej Slovenska: Jedenásťročný Michal Búlik

Streda, 11 október 2017

Má iba jedenásť rokov, jazdí motocyklové preteky, je pravidelným účastníkom seriáli majstrovstiev Španielska, v krajine kde motocyklové preteky patria medzi najrozvinutejšie športové odvetvie nielen v Európe, ale aj vo svete. V krajine, ktorá sa pýši hádam najväčším počtom majstrov sveta na dvoch kolesách. Možno keď dospeje a vydrží pri svojom milovanom športe, dočká sa aj Slovensko výnimočne úspešného a uznávaného pretekára. Zapamätajme si jeho meno. Volá sa Michal Búlik.

1 Michal Búlik
Michal Búlik v plnej jazde na posledných pretekoch sezóny na Slovakia Ringu

Po zranení spôsobenom zlomeninou ruky z úvodu tohtoročnej sezóny po prvý raz sadol na pretekársky motocykel v druhej polovici júla a vrátil sa do horúceho kotla španielskeho šampionátu, na pretekársky okruh Motorland Aragón. V nabitom štartovom poli obsadil v cieli 21. miesto a vo svojej triede Moto4 mu patrila 14. priečka a do tabuľky priebežného poradia si pripísal dva body.

Na prelome septembra a októbra pokračoval španielsky šampionát začiatkom na okruhu Albacete piatymi pretekmi seriálu. Problémy s motorom, ktorý nešiel do otáčok a nemal výkon spôsobili mladučkému jazdcovi problémy v tréningových jazdách i v kvalifikácii, čo mala potom vplyv na postavenie na štartu do pretekov. Tam však už v rannom warm upe mal z motorky dobrý. V pretekoch jazdil v skupinke šiestich jazdcov v prvej desiatke, po kolízii dvoch jazdcov však nasledoval pád, spadol aj náš jazdec a preteky nedokončil.

Počas posledného víkendu sa 11-ročný Slovák jazdil na výnimku preteky s dospelými jazdcami na okruhu Slovakia Ring. Problémy so starou technikou znovu nedovolili Michalovi predviesť všetko čo na motocykli vie a v meranom tréningu odišiel našťastie aspoň jedno merané kolo, ktorým sa kvalifikoval do sobotňajších pretekov do predposledného radu na 19. pozíciu. Technika však v pretekoch znovu zlyhala a preteky nedokončil.

V nedeľu to bolo lepšie, keďže neabsolvoval sobotňajšie preteky, musel štartovať z posledného radu, z 21. miesta 24-členného pola pretekárov. Postupne sa prebojoval na tretiu priečku, na ktorej prešiel aj cieľom. Po pretekoch dostal Michal 25-sekundovú penalizáciu za o 1,5 kg menšiu váhu a posunul sa tak na štvrtú priečku v triede a siedmu celkovo.

1 Michal Búlik 2 Michal Búlik 3 Michal Búlik 4 Michal Búlik
Autor: janGold
Foto: Petr Štola
Pridať komentár
Bleskovky
1 M. Bulik
Mladý slovenský cestný motocyklový reprezentant Michal Búlik bude aj v novej sezóne 2018 jazdiť v prestížnom európskom seriáli RFME Campeonato de Espaňa de Velocidad, a to v triede Moto4. Pre mladého Michala prichádza dôležitej zmene prestupom do nového tímu. V roku 2018 bude hájiť farby tímu vicemajstra sveta triedy 125 cm3 Héctora Faubela. "Po dvoch rokoch nastal čas posunúť sa ďalej. Nový tím Fau55 Racing, v ktorom som už odjazdil v tejto sezóne jedny preteky, používa nový model motocykla. Novej sezóny sa už nemôžem dočkať. Ďakujem Héctorovi Faubelovi a jeho tímu za dôveru, za čo by som sa rád odmenil čo najlepšími výsledkami," – povedal mladý pretekár.
Miss Universe
O víťazstvo v súťaži krásy Miss Universe bojuje každoročne výkvet najkrajších mladých dievčat z celého Slovenska. Pred pár dňami vybrala porota za najkrajšiu 19-ročnú Vanessu Bottánovú. Ku korune kráľovnej krásy si nová Miss pribalila aj nový Mercedes-Benz triedy A červenej farby vybavený tempomatom, multifunkčným volantom, asistentom brzdenia a ďalšou výbavou. Odovzdal jej ho najvyšší šéf spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia Andrej Glatz. "Vodičský preukaz mám dva roky a moje prvé auto je hneď značky s hviezdou," – tešila sa nová Miss Universe 2017.
Shell-EV-charging
Spoločnosť Shell podpísala dohodu so spoločnosťou Ionity, prevádzkovateľom siete rýchlonabíjacích staníc. Cieľom je poskytovať nabíjacie stanice pre elektromobily v desiatich európskych štátoch vrátanie Slovenska. Na začiatok ich umiestnia na svojich 80 najvyťaženejších diaľničných čerpacích staniciach, čo umožní vodičom elektromobilov bezproblémovo cestovať aj na veľké vzdialenosti. Vysokovýkonné nabíjacie stanice dobijú batérie elektromobilov novej generácie v priemerne len za päť až osem minút. To je až trikrát rýchlejšie než akákoľvek iná nabíjacia stanica, ktorú majú v súčasnosti majitelia elektromobilov k dispozícii. Shell a Ionity zdieľajú spoločný cieľ - umožniť pohodlné cestovanie elektromobilmi na dlhé vzdialenosti naprieč Európou vďaka spoľahlivej infraštruktúre rýchlonabíjacích staníc.