Motokros národov: Úspech slovenského tímu vo V. Británii

Utorok, 03 október 2017

Trojčlenný slovenský národný tím bojoval počas víkendu na podujatí, ktorým každý rok vrcholí motokrosová sezóny vo svete – pohárom národov v britskom Matterley Basin. Stretlo sa na ňom 117 jazdcov z 39 krajín sveta. Slovenský tím vyhral v sobotu B finále a postúpil do nedeľnej elitnej skupiny.

1 Sikyna
Richard Šikyňa pri jednom skoku na Motokrose národov v Matterley Basin

Dažďom rozmočenú trať a veľmi náročné podmienky zvládli jazdci slovenského tímu v zložení Tomáš Šimko (MXGP), Richard Šikyňa (MX2) a Tomáš Kohút (MX OPEN) výborne a po víťazstve v B finále sa prebojovali medzi svetovú motokrosovú elitu , do bojov o najvyššie trofeje.

V sobotu v boji o postup do elitného A finále, medzi absolútnu svetovú motokrosovú špičku si mladí Slováci viedli skvele, keď v štartovom poli 39 jazdcov sa medzi piatimi najlepšími umiestnili hneď traja slovenskí jazdci. Druhý skončil Richard Šikyňa, štvrtý Tomáš Kohút a piaty Tomáš Šimko.

Pre slovenský tím a slovenský motokros je to veľmi krásny úspech, keď sa postup do elitnej A skupiny podarilo Slovákom zopakovať po dlhých 11 rokoch. V popoludňajších hlavných pretekoch sa nakoniec po 36. mieste Tomáša Šimka (MX GP), 26. a 25. mieste Richarda Šikyňu (MX2) a 28. a 27. mieste Tomáša Kohúta (MX Open) slovenský tím umiestnil na celkovom 19. Mieste

Víťazom Pohára národov sa stalo družstvo motokrosových jazdcov Francúzska, ktoré reprezentovali jazdci Romain Febvre (Yamaha), Gautier Paulin a Christophe Charlier (obaja na motocykloch Husqarna).

Druhé miesto obsadili Holanďania, tretia skončila Veľká Británia, štvrtý bol tím Belgicka, piaty skončili Švajčiari a šieste miesto patrilo tímu Austrálie.

"Na Motokros národov do Anglicka sme odchádzali s veľkým očakávaním. Rišovi Šikyňovi to v sobotu v kvalifikácii príliš nešlo. V nedeľnom B-finále už to bolo iné a okrem Čecha Romančíka nechať za sebou celé štartové pole. Veľmi obetavý výkon podal aj Tomáš Šimko, ktorý aj napriek menším skúsenostiam zo svetových tratí presvedčil. Tomáš Kohút ukázal bojové srdce a veľmi výrazne sa podieľal na celkovom úspechu. V Anglicku sme mali naozajstný tím. Bolo úžasné sledovať v B-finále snahu všetkých chalanov tieto preteky ako tím vyhrať. Desaťtisíce divákov s uznaním sledovalo Slovákov, ako prechádzali cieľom. Rišo Šikyňa druhý, Tomáš Kohút štvrtý a Tomáš Šimko piaty. Nikto vtedy nepochyboval o tom, že Slovákom miestenka do A-finále právom patrí. Potom celkové 19. miesto po finálových jazdách a skok o 9 priečok oproti minulému roku je veľkou nádejou do budúcnosti," – zhodnotil účinkovanie Slovákov na Motokrose národov manažér Peter Kolek.

1 Sikyna 2 Sikyna 3 Sikyna 4 Simko 5 Kohut
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.