Motokros v Imole: Šikyňa v TOP 10

Streda, 03 október 2018

Posledné body 20- dielneho seriálu majstrovstiev sveta v motokrose Motocross World Championship sa rozdeľovali v talianskej Imole.

Sikyna v Imole

Trať vybudovali len pre tento účel na slávnom automobilovom okruhu Autodromo Enzo e Dino Ferrari, kde sa v minulosti pravidelne konali aj preteky monopostov F1. Záverečného podujatia sa zúčastnil aj jediný Slovák zaradený do kolotoča majstrovstiev sveta Richard Šikyňa na motocykli KTM 250.

Slovenský jazdec v triede MX2 postúpil do nedeľňajších pretekov zo 17. miesta v kvalifikácii. V prvej jazde prešiel cieľom na 18. mieste. Vo vynikajúcom štýle zajazdil druhú jazdu a po prvý raz v histórii dosiahol na TOP 10.

Náš jazde c si za 18. a 10. miesto pripísal spolu 14 bodov, čo mu celkovo stačilo na vynikajúce 13. miesto. V hodnotení seriálu majstrovstiev sveta tak aj napriek neúčasti na piatich podujatiach mu patrí 26. priečka, čím si pripísal na svoje konto ďalšie historické maximum Slováka v tejto najvyššej motokrosovej súťaži na svete.

"Prvá jazda nebola podľa mojich predstáv. V druhej som mal výborný štart a jazdil som niekoľko kôl tretí a v cieli bolo moje prvé umiestnenie v desiatke najlepších jazdcov sveta. Bol to neskutočný víkend a lepšie zakončenie sezóny na majstrovstvách sveta som si ani nemohol priať," povedal po pretekoch v Imole Richard Šikyňa.

Autor: PeKol
Foto: R. Borák
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.