Motokrosár Šikyňa druhý na ADAC MX Masters

Utorok, 14 jún 2016

Nemecký Aichwald bol tento víkend dejiskom tretieho kola seriálu ADAC MX Masters, jedných z najprestížnejších motokrosových pretekov na starom kontinente.

1 Šikyna Aichwald
Voda a bahno pokrývali trať motokrosových pretekov v nemeckom Eichwalde

Náročné podmienky a hlavne dážď preverili v Aichwalde nielen pripravenosť jazdcov a ich tímov, keďže trať bola až na hranici regulárnosti. Za týchto podmienok na rozmočenej trati plnej bahna ešte len 18 ročný slovenský reprezentant Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na motocykli KTM 250 SXF po treťom mieste v kvalifikácii výborne zajazdil aj nedeľné hlavné preteky a do cieľa prvej jazdy prišiel na druhom mieste.

"Štart sa mi celkom podaril, bol som siedmy", hodnotil svoje účinkovanie v Eichwalde mladý Šikyňa."Chytil som dobré tempo a už v druhom kole som sa dostal do vedenia. Viac ako polovicu jazdy som šiel v čele, ale potom som to veľmi položil v zákrute, bol z toho malý pád a prepadol som sa na 2. miesto. Ku koncu jazdy som ešte spadol, ale 2. miesto som si udržal. Je to moje prvé pódium na pretekoch ADAC. Som veľmi šťastný, že sa mi to konečne podarilo. Je to úžasný pocit."

2 Šikyna
Jazdilo sa za takýchto podmienok. Bolo ešte regulárne? Napriek tomu úspech hreje.

Nepriaznivé počasie sa potom podpísalo pod zrušenie druhých jázd a tak Richardovi patrilo "striebro" aj v celkovom hodnotení týchto náročných pretekov. Ide o jeho najlepšie doterajšie umiestnenia na takomto významnom a náročnom podujatí.

Svoje jazdecké umenie predviedol aj ďalší slovenský talent Tomáš Kohút, ktorý prišiel do cieľa 17 sekúnd po Richardovi a skončil tretí. Dvaja Slováci na stupni víťazov sú historickým úspechom nielen týchto chladých chlapcov, ale aj nádejou, že motokros na Slovensku má šancu vstať z "prahu" a obnoviť stratené pozície v európskom, ale aj svetovom meradle.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.