Motokrosová mlaď v Čechách úspešná

Pondelok, 09 september 2013

Prvú septembrovú sobotu sa mladí motokrosoví jazdci stretli v českých Víceniciach na podujatí Inter mistrovství České republiky. Okrem českej a slovenskej špičky tu boli aj jazdci z Poľska, Rakúska a Francúzska. Slovenské farby hájili aj reprezentanti tímu MX Slovakia. V triede MX85 sa na štart postavili Jaroslav Antalič s Tomášom Kohútom a Richard Šikyňa pretekal v triede MX2 junior.

Richard Šikyna
Richard Šikyňa si z najsilnejšie obsadenej triedy odnášal na Slovensko 3. miesto

Jaroslav Antalič v oboch jazdách finišoval ako piaty, čo mu nakoniec vynieslo v celkovom hodnotení pretekov do 85 cm³ 4. miesto. Pódiové umiestnenie mu ušlo iba o kúsok, keď mu tri kolá pred koncom druhej jazdy potrebné body "vyfúkol" ďalší slovenský jazdec Šimon Jošt. Špecifikom týchto pretekov boli nefunkčné čipy časomiery v tréningoch a tiež v kvalifikačných jazdách.

"Bol som veľmi tesne od stupňa víťazov. No aj tak u mňa z celého dňa prevládajú pozitívne pocity. Mám radosť z jazdy a pomaly sa zlepšujem," prehlásil po pretekoch spokojný Jaroslav Antalič.

Jaroslav Antalic
Jaroslav Antalič skončil vo svojej triede na štvrtom mieste

Aj čip na motorke Tomáša Kohúta mal problémy so správnym fungovaním. Ku koncu kvalifikácie sa organizátorom podarilo problém vyriešiť a na štartovaciu rampu nastupoval so štvrtým najlepším časom. Po 2. a 3. mieste v jednotlivých jazdách nakoniec v celkovom hodnotení obsadil konečné 2. miesto.

Tretí v kategórii do 85 cm³ skončil Šimon Jošt, ďalší jazdec zo Slovenska.

"S celkovým umiestnením som samozrejme spokojný. Išlo sa mi výborne. Veľmi sa mi páčila trať, bola výborne pripravená. Jazdu som si skutočne užíval" – povedal v cieli Tomáš Kohút.

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút bol z trojice MX Slovakia najúspešnejší

V kategórii Richarda Šikyňu sa na štart motocyklov s objemom do 125 cm³ postavilo 8 pretekárov spolu s ďalšími 14 jazdcami na štvortaktných 250-kách – všetci z absolútnej českej a slovenskej špičky. Mladý Šikyňa sa umiestnil na konečnom 3. mieste. Problémy s čipmi ho obišli, o to viac starostí mu narobila chybná zapaľovacia sviečka. Na trať sa stihol vrátiť v závere meraného tréningu a bol z toho 4. najlepší čas. Štvrtý v kategórii do 125 cm³ skončil ďalší Slovák Denis Poláš.

"S konečným umiestnením som spokojný. Veď v 125-kách vlastne iba začínam a je to túto sezónu moje prvé pódiové umiestnenie v Čechách. Vďačím za Petrovi Kolekovi, trénerovi Miroslavovi Kučírekovi a rodičom, bez podpory ktorých by som to robiť nemohol," pochvaľoval si mladý Šikyňa.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.