Motokrosový svet v českom Lokti

Utorok, 24 júl 2018

Svetová motokrosová elita si zmerala sily na štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta v českom Lokti. Skvele si na ňom počínal slovenský jazdec Richard Šikyňa, keď celkove po dvoch jazdách skončil na 11. mieste.

1 Sikyna Loket
Slovenský jazdec Richard Šikyňa sa prepracováva stále bližšie k svetovej špičke

Slovenský zástupca Richard Šikyňa v triede MX2 na motocykli KTM 250 ako jediný Slovák v štartovom poli zdvihol latku slovenského motokrosu poriadne vysoko. Po 14. a 11. mieste v dvoch jazdách so ziskom 17 bodov do seriálu majstrovstiev sveta obsadil celkové 11. miesto a opäť prepisuje historické záznamy najväčších úspechov slovenského motokrosu.

"Napriek stále boľavej ruke po páde z pred dvoch týždňov som sa cítil na trati výborne. V kvalifikačných pretekoch som mal super štart a bolo z toho 11. miesto. V noci dosť pršalo a na trati bolo blato. Štart do prvej jazdy mi vyšiel výborne, ale v polovici jazdy po kontakte s jedným jazdcom som prišiel o tri pozície a v cieli bolo z toho 14. miesto. Druhú jazdu som šiel na jedenástej pozícii, z dvoch jázd bolo výsledné 11. miesto. Týmto výsledkom sa chcem poďakovať tímu JD Gunex KTM za ktorý teraz jazdím, môjmu tímu MX Slovakia a trénerovi Mirkovi Kučírkovi," zhodnotil svoje účinkovanie v pretekoch Richard Šikyňa.

Manažér Peter Kolek: "Už v kvalifikačných pretekoch, kde skončil jedenásty, si to rozdal so svetovou špičkou. Výborný výkon, plné sústredenie a nasadenie, psychická pohoda a dôverou vo vlastné schopnosti sa podpísali pod takmer bezchybnú jazdu. Rišo ukázal chrbát aj takým jazdcom, od ktorých túžil mať pred časom fotku s ich podpisom. Ak vydrží, v budúcnosti sa môže pevne usadiť v "klube" najlepších jazdcov sveta."

Prvú jazdu triedy MX2 vyhral Holanďan C. Vlaanderen (Honda), druhý bol Američan T. Covington (Husqvarna) a tretí skončil Španiel J. Prado (KTM).

V druhej jazde si títo traja poradie v cieli vymenili. Najrýchlejší bol Španiel J. Prado, druhý Američan T. Covington a tretí Holanďan C. Vlaanderen. Na štarte prvej i druhej jazdy bolo 34 jazdcov.

1 Sikyna Loket 2 Sikyna Loket 3 Sikyna Loket
Autor: jGold
Foto: Roman Borák
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.