Na Slovakia Ringu Buurman s Bartelsom

Pondelok, 11 jún 2012

Víťazom štvrtých pretekov seriálu majstrovstiev sveta automobilov GT1 na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni sa stala posádka Yelmer Buurman a Michael Bartels na automobile BMW Z4 pred posádkami Frederic Makowiecki/Stef Dusseldorp (McLaren MP4-12C) a Marcus Winkelhock/Marc Basseng (Mercedes-Benz SLS AMG GT3).

GT1 Slovakia Ring
Víťazná holandsko-nemecká posádka Buurman/Bartels na trati Slovakia Ringu

Víťazná holandsko-nemecká posádka Buurman/Bartels sedlala automobil BMW Z4, druhí v cieli, francúzsko-nemecká posádka Makowiecki/Dusseldorp strácali na víťazov 2,95 sekundy a jazdili na McLarene MP4-12C a tretí, duo z Nemecka Winkelhock a Basseng strácali so svojim Mercedesom SLS AMG GT3 5,60 sekundy.

Na domácom okruhu sa v pretekoch seriálu GT1, ktoré sú zaradené do kalendára majstrovstiev sveta FIA, predstavil aj Slovák Štefan Rosina s tímovým kolegom Darrylom O'Youngom. Príliš šťastia táto dvojica nemala v kvalifikácii, kde skončili po defekte pneumatiky na 13. mieste, ani potom v pretekoch v nedeľu, kde znovu kvôli defektu pneumatiky v dobre rozbehnutých pretekoch skončili z osemnástich štartujúcich na 11. priečke.

Štvrtú priečku obsadili víťazi sobotňajšej kvalifikácie, český jazdec Filip Salaquarda s tímovým kolegom Tonim Vilanderon zo Švédska na Ferrari 458 Italia GT3. Druhý český jazdec Tomáš Enge odstúpil z pretekov už druhom kole.

Organizáciu pretekov majstrovstiev sveta GT1 na Slovakia Ringu chválili jazdci i šéfovia tímov. Pochvalu na slovenský okruh vyslovila aj legenda a bývalý jazdec F1 John Watson keď povedal, že Slovakia Ringu praje pravidelne organizovať takéto vrcholné podujatia. Podľa neho si to okruh jednoznačne zaslúži a patrí medzi najlepšie na svete.

"Boli to krásne preteky a úžasné podujatie. Teším sa, kedy prídem znovu a budem pokračovať v komentovaní prenosov GT1," – zhodnotil podujatie v Orechovej Potôni.

Výsledky pretekov GT1 na okruhu Slovakia Ring

1. Yelmer Buurman/Michael Bartels1:01:24,88 hod
2. Frederic Makowiecki/Stef Dusseldorp1:01:27,84
3. Marcus Winkelhock/Marc Basseng1:01:30,48
4. Filip Salaquarda/Toni Vilander1:01:42,15
5. Frank Stippler/Oliver Jarvis1:01:55,39
6. Stephane Ortelli/Laurens Vanthoor1:01:58,35
7. Mathias Lauda/Nikolaus Mayr-Melnhof1:02:03,40
8. Matt Halliday/Mike Parisy1:02:12,45
9. Enzo Ide/Francesco Castellacci1:02:15,67
10. Thomas Jäger/Nicky Pastorelli1:02:49,51
11. Stefan Rosina/Darryl O Young1:02:58,71

Priebežné poradie jazdcov (po 4 podujatiach)

1. Michael Bartels70 bodov
2. Yelmer Buurman70
3. Frederic Makowiecki64
4. Stef Dusseldorp64
5. Marcus Winkelhock57
6. Marc Basseng57
7. Laurens Vanthoor50
8. Stephane Ortelli50
9. Nicky Pastorelli47
10. Toni Vilander47
11. Thomas Jäger47
12. Filip Salaquarda47
...
19. Tomas Enge18

Priebežné poradie tímov

1. All-Inkl.com Münnich Motorsport104 bodov
2. Hexis Racing91
3. Belgian Audi Club Team WRT90
4. Vita4One Racing Team86
5. Exim Bank Team China37

GT1 Slovakia Ring GT1 Slovakia Ring GT1 Slovakia Ring
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.