Nissan znovu na 24hodinovku Le Mans

Štvrtok, 11 jún 2015

Automobilka Nissan sa vracia na 24hodinové preteky na slávny okruh Le Mans. Do pretekov vyštartuje v sobotu 13. júna o 15 hodine s tromi modelmi GT-R LM NISMO. Ide o nové vozidlo triedy LM P1 s novým riešením s motorom vpredu a pohonom kolies prednej nápravy.

1 Nissan GT-R Nismo
Nissan sa po 16 rokoch vracia s modelom GT-R LM NISMO na slávne preteky v Le Mans

Za ich volantmi sa budú striedať medzinárodné tímy jazdcov pochádzajúcich zo sveta formuly jeden, pretekov športových vozidiel a výberu jazdcov z vlastných pretekov Nissanu GT Academy.

S Nissanom GT-R LM NISMO so štartovým číslom 23 pôjde bývalý jazdec sveta F1 Brit Max Chilton, druhým jazdcom bude víťaz GT Academy a jazdec triedy GP3 Jann Mardenborough, tiež z Veľkej Británie. Posádku skompletizuje Francúz Olivier Pla.

"Je skvelé byť súčasťou továrenského tímu, ktorý prišiel do Le Mans snovou koncepciou pohonu," povedal Max Chilton."Krútiaci moment je mimoriadny. Väčší než v akomkoľvek inom pretekárskom vozidle, s ktorým som jazdil. Nepovedal by som, že s ním musíte jazdiť úplne inak než s vozidlami s pohonom kolies zadnej nápravy, ale musíte o svojom štýle jazdy viac premýšľať."

Nissan s číslom 22 obsadia: jazdec s najdlhšou históriou pretekania za divíziu NISMO Michael Krumm z Nemecka, ďalším je víťaz pretekov Le Mans v triede LM P2 Harry Tincknell z Veľkej Británie a tretím je eso Nissanu v triede GT Brit Alex Buncombe.

Michael Krumm jazdí za Nissan NISMO už 16 rokov a bol súčasťou tímu v najvyššej triede v Le Mans v rokoch 1998 a 1999. Na tieto roky s Nissanom veľmi rád spomína. Teraz má príležitosť vrátiť sa a dokončiť začaté dielo, keďže účasť na pretekoch v Le Mans Nissan prerušil v roku 1999.

Nissan s číslom 21 bude pretekať iba v Le Mans a dostane veľmi špeciálny kabát ako pripomienku na vozidlo Nissan R90CK, ktoré si pred 25 rokmi v Le Mans vydobylo prvú štartovú pozíciu. Zažiari vo svojom červeno-bielo-modrom vyhotovení. Za volant si sadnú víťaz šampionátu Super GT Tsugio Matsuda z Japonska, prvý víťaz GT Academy a súčasný jazdec triedy Super GT500 Lucas Ordóñez zo Španielska a prvý víťaz ruskej odnože GT Academy, Rus Mark Šulžickij.

2 Jazdci Nissanov GT-R NISMO
Deväť jazdcov, ktorí sa posadia do áut Nissan GT-R NISMO na 24hodinovku Le Mans

Nissan GT-R LM NISMO je stále v ranej fáze svojho vývoja. Na trať vyšiel prvýkrát v novembri 2014. S každým ďalším testovaním sa posúval dopredu a platilo to aj pre oficiálny testovací deň v Le Mans minulý víkend. Pre Nissan triedy LM P1 to bola verejná premiéra. Tri vozidlá GT-R LM NISMO najazdili viac ako 1500 km a zbierali cenné dáta na ďalší vývoj tohto vozidla.

Modely poháňané motormi Nissan sa v posledných štyroch rokoch dostali v Le Mans v triede LM P2 trikrát na stupne víťazov. Preto nie je prekvapením, že motor Nissan VK45DE V8, vyladený divíziou NISMO, stále zostáva preferovanou pohonnou jednotkou tímov triedy LM P2. Celkovo 14 z 19 automobilov triedy LM P2 v Le Mans poháňajú motory Nissan.

Ak k tomu prirátame tri Nissany GT-R LM NISMO so špeciálnymi turbomotormi V6 s dvoma turbodúchadlami, tak až 30 % celého pretekárskeho poľa v Le Mans poháňajú motory Nissan.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.