Nový impulz v kariére Mateja Homolu

Piatok, 16 marec 2018

Automobilový pretekár Matej Homola už v juniorskom veku presviedčal o svojom talente za volantom. Jeho výkonnosť prerástla neskôr hranice Slovenska. Úspechy hlavne z dvoch posledných rokov posunuli mladého 23ročného Slováka do nového seriálu, ktorý vznikol zlúčením majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC a TCR a prerástol do nového seriálu so štatútom svetového pohára WTCR.

1 Peugeot 308 TCR.jpg
Peugeot 308 TCR, nová značka, nový model pre Mateja Homolu

Svetový pohár WTCR zahŕňa to najlepšie zo seriálov, z ktorých vznikol. Jazdiť sa bude na autách TCR, ktoré sú skutočne blízko štandardným vozidlám, aké si záujemca dokážete objednať priamo u predajcov, čo znižuje finančnú náročnosť a umožňuje rozšíriť štartové pole. Nové je, že sa mení promotér, ktorým bude Eurosport Events a ktorý sprostredkovával majstrovstvá sveta WTCC.

Preteky nového seriálu sa pôjdu na štyroch kontinentoch, bude 30 samostatných pretekov, tri každý víkend, a preteky bude možné naživo sledovať nielen na internete, ale aj na televíznej obrazovke Eurosport.

Tento rok je desať rokov čo Matej Homola začínal v motoristickom športe a teraz je už v najvyššej lige. Keď mu bolo trinásť, začínal na motokárach v pretekoch majstrovstiev Slovenska a teraz je pred ním sezóna, ako sám vraví, z ríše snov.

"Svetový pohár WTCR je to najviac, čo v kategórií pretekov cestovných automobilov existuje. Počet pretekárov je limitovaný na 26 a ja, z malej krajiny akou je Slovensko, som sa tam dostal. Nešlo by to bez neskutočnej podpory rodiny a reklamných partnerov, ale aj fanúšikov, ktorí mi držia palce," vraví talentovaný 23-ročný slovenský pretekár

Mladý Homola sa minulý rok predstavil vo farbách belgického tímu DG Sport Competition, ktorý bol s jeho výkonmi viac ako spokojný a preto došlo k vzájomnej dohode aj tento rok. Nebude to však už za volantom Opel Astra TCR, ale francúzskej novinky Peugeot 308 TCR. Auto z dielne Peugeot Sport si vyskúšal už pred pár dňami vo Francúzsku. Pod kapotou mu bije srdce s objemom 1,6 litra preplňované turbodúchadlom a dosahuje maximálny výkon 350 k. Krivka maximálneho krútiaceho momentu dosahuje 420 Nm.

Homola
Pred automobilovým pretekárom Matejom Homolom je prelomová sezóna

Matej sa veľmi teší na novú výzvu, kvalitných súperov a aj na pokračujúcu spoluprácu s tímom DG Sport Competition. Nový Peugeot 308 TCR si už vyskúšal. Pocity má z neho veľmi dobré. Auto je dobre ovládateľné a má výkonný motor. Teší sa aj na spoluprácu s továrenským tímom Peugeot Sport, ktorý auto vyvinul.

"Neviem povedať, ako bude na tom naše auto v porovnaní s konkurenciou. Moje prvotné pocity sú veľmi dobré a verím v jeho potenciál, potenciál tímu a športového oddelenia Peugeot Sport. Začína sa super sezóna a už sa neviem dočkať predsezónnych testov v Barcelone a prvých pretekov v Marakéši začiatkom apríla," hodnotí Matej svoje nové auto a očakávania od novej sezóny.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.