Nový impulz v kariére Mateja Homolu

Piatok, 16 marec 2018

Automobilový pretekár Matej Homola už v juniorskom veku presviedčal o svojom talente za volantom. Jeho výkonnosť prerástla neskôr hranice Slovenska. Úspechy hlavne z dvoch posledných rokov posunuli mladého 23ročného Slováka do nového seriálu, ktorý vznikol zlúčením majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC a TCR a prerástol do nového seriálu so štatútom svetového pohára WTCR.

1 Peugeot 308 TCR.jpg
Peugeot 308 TCR, nová značka, nový model pre Mateja Homolu

Svetový pohár WTCR zahŕňa to najlepšie zo seriálov, z ktorých vznikol. Jazdiť sa bude na autách TCR, ktoré sú skutočne blízko štandardným vozidlám, aké si záujemca dokážete objednať priamo u predajcov, čo znižuje finančnú náročnosť a umožňuje rozšíriť štartové pole. Nové je, že sa mení promotér, ktorým bude Eurosport Events a ktorý sprostredkovával majstrovstvá sveta WTCC.

Preteky nového seriálu sa pôjdu na štyroch kontinentoch, bude 30 samostatných pretekov, tri každý víkend, a preteky bude možné naživo sledovať nielen na internete, ale aj na televíznej obrazovke Eurosport.

Tento rok je desať rokov čo Matej Homola začínal v motoristickom športe a teraz je už v najvyššej lige. Keď mu bolo trinásť, začínal na motokárach v pretekoch majstrovstiev Slovenska a teraz je pred ním sezóna, ako sám vraví, z ríše snov.

"Svetový pohár WTCR je to najviac, čo v kategórií pretekov cestovných automobilov existuje. Počet pretekárov je limitovaný na 26 a ja, z malej krajiny akou je Slovensko, som sa tam dostal. Nešlo by to bez neskutočnej podpory rodiny a reklamných partnerov, ale aj fanúšikov, ktorí mi držia palce," vraví talentovaný 23-ročný slovenský pretekár

Mladý Homola sa minulý rok predstavil vo farbách belgického tímu DG Sport Competition, ktorý bol s jeho výkonmi viac ako spokojný a preto došlo k vzájomnej dohode aj tento rok. Nebude to však už za volantom Opel Astra TCR, ale francúzskej novinky Peugeot 308 TCR. Auto z dielne Peugeot Sport si vyskúšal už pred pár dňami vo Francúzsku. Pod kapotou mu bije srdce s objemom 1,6 litra preplňované turbodúchadlom a dosahuje maximálny výkon 350 k. Krivka maximálneho krútiaceho momentu dosahuje 420 Nm.

Homola
Pred automobilovým pretekárom Matejom Homolom je prelomová sezóna

Matej sa veľmi teší na novú výzvu, kvalitných súperov a aj na pokračujúcu spoluprácu s tímom DG Sport Competition. Nový Peugeot 308 TCR si už vyskúšal. Pocity má z neho veľmi dobré. Auto je dobre ovládateľné a má výkonný motor. Teší sa aj na spoluprácu s továrenským tímom Peugeot Sport, ktorý auto vyvinul.

"Neviem povedať, ako bude na tom naše auto v porovnaní s konkurenciou. Moje prvotné pocity sú veľmi dobré a verím v jeho potenciál, potenciál tímu a športového oddelenia Peugeot Sport. Začína sa super sezóna a už sa neviem dočkať predsezónnych testov v Barcelone a prvých pretekov v Marakéši začiatkom apríla," hodnotí Matej svoje nové auto a očakávania od novej sezóny.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).