Nový impulz v kariére Mateja Homolu

Piatok, 16 marec 2018

Automobilový pretekár Matej Homola už v juniorskom veku presviedčal o svojom talente za volantom. Jeho výkonnosť prerástla neskôr hranice Slovenska. Úspechy hlavne z dvoch posledných rokov posunuli mladého 23ročného Slováka do nového seriálu, ktorý vznikol zlúčením majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC a TCR a prerástol do nového seriálu so štatútom svetového pohára WTCR.

1 Peugeot 308 TCR.jpg
Peugeot 308 TCR, nová značka, nový model pre Mateja Homolu

Svetový pohár WTCR zahŕňa to najlepšie zo seriálov, z ktorých vznikol. Jazdiť sa bude na autách TCR, ktoré sú skutočne blízko štandardným vozidlám, aké si záujemca dokážete objednať priamo u predajcov, čo znižuje finančnú náročnosť a umožňuje rozšíriť štartové pole. Nové je, že sa mení promotér, ktorým bude Eurosport Events a ktorý sprostredkovával majstrovstvá sveta WTCC.

Preteky nového seriálu sa pôjdu na štyroch kontinentoch, bude 30 samostatných pretekov, tri každý víkend, a preteky bude možné naživo sledovať nielen na internete, ale aj na televíznej obrazovke Eurosport.

Tento rok je desať rokov čo Matej Homola začínal v motoristickom športe a teraz je už v najvyššej lige. Keď mu bolo trinásť, začínal na motokárach v pretekoch majstrovstiev Slovenska a teraz je pred ním sezóna, ako sám vraví, z ríše snov.

"Svetový pohár WTCR je to najviac, čo v kategórií pretekov cestovných automobilov existuje. Počet pretekárov je limitovaný na 26 a ja, z malej krajiny akou je Slovensko, som sa tam dostal. Nešlo by to bez neskutočnej podpory rodiny a reklamných partnerov, ale aj fanúšikov, ktorí mi držia palce," vraví talentovaný 23-ročný slovenský pretekár

Mladý Homola sa minulý rok predstavil vo farbách belgického tímu DG Sport Competition, ktorý bol s jeho výkonmi viac ako spokojný a preto došlo k vzájomnej dohode aj tento rok. Nebude to však už za volantom Opel Astra TCR, ale francúzskej novinky Peugeot 308 TCR. Auto z dielne Peugeot Sport si vyskúšal už pred pár dňami vo Francúzsku. Pod kapotou mu bije srdce s objemom 1,6 litra preplňované turbodúchadlom a dosahuje maximálny výkon 350 k. Krivka maximálneho krútiaceho momentu dosahuje 420 Nm.

Homola
Pred automobilovým pretekárom Matejom Homolom je prelomová sezóna

Matej sa veľmi teší na novú výzvu, kvalitných súperov a aj na pokračujúcu spoluprácu s tímom DG Sport Competition. Nový Peugeot 308 TCR si už vyskúšal. Pocity má z neho veľmi dobré. Auto je dobre ovládateľné a má výkonný motor. Teší sa aj na spoluprácu s továrenským tímom Peugeot Sport, ktorý auto vyvinul.

"Neviem povedať, ako bude na tom naše auto v porovnaní s konkurenciou. Moje prvotné pocity sú veľmi dobré a verím v jeho potenciál, potenciál tímu a športového oddelenia Peugeot Sport. Začína sa super sezóna a už sa neviem dočkať predsezónnych testov v Barcelone a prvých pretekov v Marakéši začiatkom apríla," hodnotí Matej svoje nové auto a očakávania od novej sezóny.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.