Pikes Peak - preteky do oblakov

Sobota, 28 júl 2007

Preteky automobilov a motocyklov do vrchu Pikes Peak, nazývané aj "preteky do oblakov", patria k najunikátnejším na svete. Prvý ročník sa konal v roku 1916. Tento rok sa tu pretekalo už po 85 krát. Štart je vo výške 2862 metrov nad morom, cieľ vo výške 4301 metrov. Výškový rozdiel činí 1439 metrov, štrkovitá a pieskovitá trať je dlhá 19 990 metrov, má šírku šesť, miestami až 15 metrov a až 156 zákrut.

Pikes Peak Pikes Peak

Pravidlá pretekov sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva. Jazdci členia trať na tri časti: dolná je rýchla, stredná technicky náročná a od nadmorskej výšky 3660 metrov nad morom opäť veľmi rýchla a vzhľadom na klimatické podmienky už bez akýchkoľvek porastov. Je bez zvodidiel a prípadné chyby jazdcov majú vážne dôsledky. Pre nízky obsah kyslíka v atmosfére je v tejto výške nevyhnutné mať automobily vybavené prítlačnými krídlami.

Pikes Peak

V tomto roku sa pod vrchom Pikes Peak postavilo na štart viac ako 150 automobilových a motocyklových pretekárov. Jazdci sa na strojoch od sériových až po unikátne špeciály, postavené práve pre tieto preteky, usilovali o to, aby skôr ako súper uvideli šachovnicovú zástavu pod vrcholom hory.

Najlepšie sa na náročné preteky pripravil 57-ročný Japonec Nobuhiro Tajima. Jeho špeciál Suzuki XL7 Hill Climb nemá takmer nič spoločného so sériovým automobilom. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťvalec Chevrolet s objemom 3,6 litra mal výkon 1007 koní pri 8500 ot/min a maximálny krútiaci moment 998 Nm. Automobil s karosériou z uhlíkových vlákien dlhý 5,3 metra a vážiaci len 1190 kg vrátane jazdca prešiel trať v novom rekorde trate 10:01,41 min a prekonal 13 rokov starý rekord o viac ako dve a pol sekundy.

Nový rekord bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov. Jazdec-rekordér, mimochodom prezident divízie Suzuki Sport, si hneď po pretekoch stanovil cieľ prekonať vlastný rekord a pokoriť hranicu desiatich minút.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.