Pikes Peak - preteky do oblakov

Sobota, 28 júl 2007

Preteky automobilov a motocyklov do vrchu Pikes Peak, nazývané aj "preteky do oblakov", patria k najunikátnejším na svete. Prvý ročník sa konal v roku 1916. Tento rok sa tu pretekalo už po 85 krát. Štart je vo výške 2862 metrov nad morom, cieľ vo výške 4301 metrov. Výškový rozdiel činí 1439 metrov, štrkovitá a pieskovitá trať je dlhá 19 990 metrov, má šírku šesť, miestami až 15 metrov a až 156 zákrut.

Pikes Peak Pikes Peak

Pravidlá pretekov sú jednoduché: najrýchlejší vyhráva. Jazdci členia trať na tri časti: dolná je rýchla, stredná technicky náročná a od nadmorskej výšky 3660 metrov nad morom opäť veľmi rýchla a vzhľadom na klimatické podmienky už bez akýchkoľvek porastov. Je bez zvodidiel a prípadné chyby jazdcov majú vážne dôsledky. Pre nízky obsah kyslíka v atmosfére je v tejto výške nevyhnutné mať automobily vybavené prítlačnými krídlami.

Pikes Peak

V tomto roku sa pod vrchom Pikes Peak postavilo na štart viac ako 150 automobilových a motocyklových pretekárov. Jazdci sa na strojoch od sériových až po unikátne špeciály, postavené práve pre tieto preteky, usilovali o to, aby skôr ako súper uvideli šachovnicovú zástavu pod vrcholom hory.

Najlepšie sa na náročné preteky pripravil 57-ročný Japonec Nobuhiro Tajima. Jeho špeciál Suzuki XL7 Hill Climb nemá takmer nič spoločného so sériovým automobilom. Dvoma turbodúchadlami preplňovaný šesťvalec Chevrolet s objemom 3,6 litra mal výkon 1007 koní pri 8500 ot/min a maximálny krútiaci moment 998 Nm. Automobil s karosériou z uhlíkových vlákien dlhý 5,3 metra a vážiaci len 1190 kg vrátane jazdca prešiel trať v novom rekorde trate 10:01,41 min a prekonal 13 rokov starý rekord o viac ako dve a pol sekundy.

Nový rekord bude zapísaný do Guinessovej knihy rekordov. Jazdec-rekordér, mimochodom prezident divízie Suzuki Sport, si hneď po pretekoch stanovil cieľ prekonať vlastný rekord a pokoriť hranicu desiatich minút.

Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.