Plochá dráha: Martin Vaculík majstrom Európy

Streda, 02 október 2013

Plochá dráha na Slovensku, to je Žarnovica. Žarnovica, to je aj Zlatá prilba SNP. Liahňou pretekárov pre plochú dráhu je znovu Žarnovica. Aj tohtoročný majster Európy je zo Žarnovice – Martin Vaculík. Stal sa ním v nedeľu 29. septembra 2013 a je najväčším úspechom slovenskej plochej dráhy.

Martin Vaculík
So štartovým číslom deväť jazdec zo Žarnovice Martin Vaculík, nový majster Európy

Martin Vaculík získal titul majstra Európy v poľskom meste Rzeszów, kde sa konali posledné finálové preteky štvordielnej série majstrovstiev Európy na plochej dráhe jednotlivcov. Slovenský pretekár sa v nich postaral o veľké prekvapenie, keď dokázal poraziť konkurenciu a zo štyroch podujatí získal najviac bodov a titul európskeho šampióna patrí práve jemu. Predtým zažiaril ešte ako junior, keď v roku 2009 získal bronz na juniorských majstrovstvách Európy.

Jazdec Speedway Clubu Žarnovica mal pred posledným podujatím v poľskom Rzeszówe stratu na prvého muža priebežného poradia Nickiho Pedersena z Dánska stratu piatich bodov a figuroval na priebežnom štvrtom mieste. Sám príliš neveril, že by na posledných pretekoch dokázal túto stratu vymazať a ukoristiť tak pre seba titul európskeho šampióna.

V pretekoch v Poľsku nenašiel však Martin Vaculík ani v jednej jazde premožiteľa, ani v tej poslednej finálovej, a tak si titul domov do Žarnovice odnášal titul práve on. Víťazstvo v každej jazde bolo vydreté, to vo finálovej o to ťažšie, že poľský jazdec Grzegorz Zengota narazil zozadu do jeho zadného kolesa. Slovenský jazdec však náraz ustál a jazdu vyhral. Podobný incident sa zopakoval aj v opakovanej finálovej jazde, keď vinníkom bol Rus Grigorij Laguta. Aj túto jazdu však nás jazdec vyhral.

Martin Vaculík sa tak stal celkovým víťazom záverečného finálového kola a s náskokom troch bodov získal titul majstra Európy pred Dánom Nicki Pedersenom a Grigorijom Lagutom z Ruska.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.