Rallye Argentína: trikrát Škoda

Streda, 24 marec 2010

Argentínska rallye, tretie podujatie šampionátu IRC, sa niesla v znamení značky Škoda. Fínsky pilot Juho Hänninen v službách továrenského tímu Škoda Motorsport korunoval svoj skvelý výkon presvedčivým víťazstvom. Druhý skončil Guy Wilks jazdiaci za anglický tím Škoda UK Motorsport a tretiu priečku obsadil druhý jazdec továrenského tímu z Mladej Boleslavi Jan Kopecký.

Škoda Super 2000
Fín Hänninen v službách Škoda Motorsport s modelom Super 2000 dokonale zrástol

Škoda tak prvýkrát vo svojej histórii oslávila trojité víťazstvo a Juho Hänninen kraľuje priebežnému poradiu jazdcov šampionátu IRC s päťbodovým náskokom pred Wilksom. Na tretie miesto poskočil vďaka argentínskemu úspechu Jan Kopecký. Vedenie v tímoch si upevnila značka Škoda v hodnotení výrobcov pred Peugeotom a Fordom.

Náročná šotolinová rallye bola rozložená do troch dní, na jazdcov čakalo 15 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 231 km. Piatkovú supereresku dlhú 3,3 km, ktorá sa išla na mestskom okruhu, vyhral jazdec Peugeotu a minuloročný víťaz seriálu IRC Kris Meeke pred Guyom Wilksom. Hänninen s Kopeckým skončili na štvrtom a piatom mieste so zhodným časom a stratou 2,9 sekundy na víťaza. V Argentíne to však bolo prvé a posledné víťazstvo inej značky ako Škoda.

Sobotňajšiu etapu, ktorá bola charakteristická extrémne rýchlym a tvrdým povrchom, odštartoval vo veľkom štýle Hänninen, vyhral hneď prvú rannú RS a dostal sa do čela. Do konca súťaže potom zvyšoval náskok na všetkých svojich súperov. Zo siedmich sobotňajších rýchlostných testov vyhral Hänninen šesť a len v jednej sa o sekundu sklonil pred Wilksom. Poradie po sobotňajšej etape: Hänninen, Wilks, Meeke, Kopecký.

V nedeľu čakala na jazdcov technickejšia trať s nižšími rýchlostnými priemermi, s kamenitým a bahnitým povrchom. Vo famóznych výkonoch pokračoval Hänninen so spolujazdcom Mikko Markkulom, ktorí zvíťazili v piatich zo siedmich nedeľných eresiek a celkovo si pripísali víťazstvá v 11 rýchlostných skúškach. Druhí Guy Wilks s Philipom Pughom si bezpečne udržali druhú priečku. Stále sa zrýchľujúci Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým sa posunul aj vďaka odstúpeniu jedného z favoritov súťaže Krisa Meeka pre technickú chybu v predposlednej eres na vysnívané pódium.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.