Rallye Bohemia: triumf škodoviek

Utorok, 27 október 2009

Nová súťažná zbraň škodoviek sa stále viac a veľmi výrazne presadzuje na domácich, ale najmä na zahraničných tratiach. Veľké úspechy žne Fabia Super 2000 s jazdcami Janom Kopeckým a Fínom Juhom Hänninenom v seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge), kde Kopecký pred poslednou súťažou roka, ktorá sa bude jazdiť 19.-21. novembra v Škótsku, je v priebežnom poradí druhý a tímu Škoda patrí tiež druhé priečka. Škodovácky tím sa prednedávnom predstavil aj domácich fanúšikom na Rallye Bohemia, na ktorej jeho jazdci doslova kraľovali.

Škoda Fabia S2000
Triumf Škody Fabia S2000 bol dokonalý – na "pódiu" stáli tri škodovácke posádky

Tohtoročnú tradičnú Bohemku v okolí Mladej Boleslavi výrazne ovplyvnilo počasie a tak sa jazdila len jej skrátená verzia. Z pôvodne plánovaných 12 rýchlostných skúšok a 222 ostrých kilometrov sa nakoniec odjazdilo päť "eresiek" v celkovej dĺžke 60 km. Víťazom sa stal člen továrenského tímu Škoda Motorsport Juho Hänninen so spolujazdcom Mikkom Markkulom, ktorí vyhrali tri rýchlostné skúšky. Za nimi skončili ich tímoví kolegovia Jan Kopecký a Petr Starý, ktorí vyhrali zostávajúce dve rýchlostné skúšky a zaostali za víťazmi o 14,4 sekundy. Hattrick vozidiel Škoda Fabia Super 2000 zavŕšil tretím miestom Nór Andreas Mikkelsen s Olom Floenom, ktorí štartovali so súkromnou Fabiou talianskeho tímu MRT.

Šéf tímu Škoda Motorsport Michal Hrabánek účinkovanie svojho tímu na Rallye Bohemia komentoval slovami: "Mrzí nás, že súťaž nemohla byť kvôli rozmarom počasia kompletná, pretože organizátori pripravili krásnu a náročnú trať. V každom prípade sme vďační za ďalšiu možnosť predstaviť sa domácim fanúšikom rallye a priaznivcom značky Škoda. Obe posádky aj celý tím by som chcel pochváliť za profesionálny výkon od štartu až do cieľa. Mať na pódiu tri vozidlá značky Škoda je pekný pohľad aj pocit."

Víťazný pilot Juho Hänninen to videl takto: "Spoločne s Mikkom sme sa veľmi tešili na súťaž v snehových podmienkach, aj keď je táto súťaž uvádzaná ako asfaltová. Veľmi sme si nezajazdili, ale chápeme, že situácia na trati bola neúnosná. Víťazstvo nás veľmi teší. V Česku trávim veľa svojho pracovného aj voľného času, a tak má pre mňa tento triumf zvláštny nádych."

Spokojný bol aj druhý v cieli Jan Kopecký: "Bohemka je pekná súťaž a aj my sme sa tešili na súboje o sekundy ako s Juhom, tak aj s ostatnými posádkami českej a medzinárodnej špičky. Bol to skôr taký šprint, ale na zasnežených tratiach s popadanými stromami sa skutočne ísť nedalo. Gratulujem Juhovi k víťazstvu, ktoré si plne zaslúži."

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.