Rallye Dakar 2020 skončený, Svitko jedenásty

Piatok, 17 január 2020

Štefanovi Svitkovi útok na desiate miesto Američana Shorta v poslednej dvanástej etape Rallye Dakar, na ktorého strácal minútu a 44 sekúnd, nevyšiel. Zostal jedenásty, ale aj to je veľkým úspechom slovenského motocyklového jazdca.

Brabec
Američan Ricky Brabec, celkový víťaz kategórie motocyklov na Rallye Dakar 2020

Náš jazdec je rád, že po dvoch predchádzajúcich rokoch teraz svoju účasť úspešne ukončil. Aj keď to nebolo v najlepšej desiatke jazdcov, čo by si Svitko bol prial, teší sa aj jedenástemu miestu na najnáročnejšej a najdlhšej diaľkovej rallye sveta.

Od druhého miesta v roku 2016, kedy mal dosť blízko aj k celkovému víťazstvu, je tohtoročné umiestnenie síce veľmi vzdialené, ale vzhľadom na to, že zo svetovej špičky jazdcov poznal terény saudsko-arabskej krajiny vari najmenej, je jeho jedenáste miesto výborné.

Z celkových deviatich účastí na Dakare, ktorý sa po Afrike a južnej Amerike teraz po prvý raz jazdil na púšťach Saudskej Arábie, Svitko dokončil až sedem. Isteže mal vyšší cieľ a chcel dosiahnuť lepšie umiestnenie, ale sa vždy to neskončí tak ako si prajeme.

Keď bol slovenský jazdec v prvej desiatke, zasiahla ho smrteľná nehoda Portugalčana Goncalvesa, pri ktorej bol spolu s Austrálčanom Toby Priceom ako prvý, čo mu v nasledujúcich etapách určite nepridalo na rýchlosti svojej jazdy a odhodlaní viac riskovať pre väčší úspech. To Svitkovi každý rozumný fanúšik musí uznať a teda aj oceniť jeho veľmi pekný úspech dosiahnutý na tohtoročnom Dakare.

Dnešnú poslednú, v poradí dvanástu etapu 42. ročníka Rallye Dakar, ktorá bola dlhá 262 kilometrov a meraný úsek mal dĺžku 167 kilometrov, vyhral Čiľan J. I. Cornejo Florimo (Honda) pred Američanom Ricky Brebecom (Honda) a Austrálčanom Toby Priceom (KTM). Svitko skončil trinásty.

Celkovým víťazom Rallye Dakar sa stal Američan Brabec pred Čiľanom Quintanillom jazdiacim na Husqvarne (+ 16:26 min) a Austrálčanom Priceom na KTM (+ 26:06 min). Štefan Svitko je celkovo jedenásty so stratou 2:13:32 hod na víťazného Brabeca.

Druhý Slovák z motocyklového pelotónu Dakaru Ivan Jakeš skončil pred štvrtou etapou, keď pre poruchu motocykla musel odstúpiť. Najväčším úspechom Jakeša na Dakare je štvrté miesto, ktoré dosiahol v roku 2013.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.