Rallyekros otvoril sezónu na Slovakia Ringu

Utorok, 15 marec 2016

Prvé podujatie roka 2016 na Slovakia Ringu, rallyekros o Trofej strednej Európy, ponúklo šesť tisíc divákom zaujímavé súboje. Víťazom najsilnejšej kategórie Supercars sa stal Maďar Tamás Pál Kiss, Slovensko zaznamenalo tri finálové účasti a dve druhé miesta.

Rallyekros SlovRing

Na dobre pripravenej trati dlhej 1250 metrov bojovali špičkoví jazdci z Česka, Rakúska, Maďarska a Slovenska. Okrem pretekov európskej zóny sa rozdávali body aj do seriálu majstrovstiev Slovenska, Maďarského pohára a do Českej trofeji historikov.

V najsledovanejšej kategórii Supercars sa zišlo 189 jazdcov na viac ako 500-koňových rallyekrosových špeciáloch. Na Peugeote 208 WRX sa z prvenstva tešil výborný maďarský jazdec Tamáš Pál Kiss, ktorého si diváci pamätajú z formulových pretekov, napríklad z formuly Renault 3,5, Auto GP či GP3.

Aj teraz na Slovakia Ringu jazdil tento 24-ročný pretekár precízne v každej rozjazde a počas celého víkendu nenašiel premožiteľa. Vo finále Supercars zdolal Rakúšana Maxa Puchera (Ford Fiesta) a tretí skončil ďalší Maďar Jankó Wieszt na Škode Fabia. Pekné 4. miesto si vyjazdil náš Juraj Baláž na Mitsubishi Lancer.

V kategórii Super Touring Cars nad 2000 cm3 sme mali vo finále Slováka Miroslava Pospíchala (VW Polo), ktorý obsadil veľmi pekné 2. miesto za Oliverom Gruberom z Rakúska. Pospíchal by jeho Ford Sierra možno aj zdolal, no preteky boli v predposlednom kole zastavené po kolízii ďalšieho zo slovenských jazdcov vo finále Pavla Zachara (SEAT Leon) s Rakúšanom Patrickom Breitenederom (BMW M3), ktorý obsadil 3. miesto.

V triede Super Touring Cars do 2000 cm3 sa očakával dobrý výsledok od Karola Šedivého. So svojím Seatom Ibiza napokon skončil na 2. miesto za Čechom Romanom Častoralom na vozidle Opel Astra.

Vo finále Super 1600 zvíťazil Maďar Marcell Kovács na Suzuki Swift pred svojim krajanom Gergelym Mártonom na Škode Fabia.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.