Rallyekrosový seriál pozná svojich víťazov

Utorok, 24 október 2017

Seriál rallyekrosu Zóny strednej Európy sa začínal a aj končil na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Po marcovom štarte spoznal tak seriál na konci októbra na dažďom zmáčanej trati svojich víťazov.

Rellyekros na SlovRingu

Okruh 1496 metrov dlhý z asfaltu a hliny bol pre jazdcov vplyvom dažďa ešte náročnejší. Štart sobotňajších tréningov a kvalifikačných rozjázd zdržala hmla, v nedeľu sa o skrátenie programu postaral silnejúci dážď, a tak videli diváci na trati množstvo zaujímavých súbojov.

V najsledovanejšej triede Super Cars so 600 koňovými monštrami z pohonom všetkých kolies a poriadne hlučným prejavom sa z víťazstva tešil Maďar Tamás Kárai na Audi A1. Druhý skončil Rakúšan Max Pucher, ktorý sa v konečnom účtovaní tešil zo zisku FIA Trofeje Zóny strednej Európy. Slovák Juraj Baláž bojoval, no v semifinále musel odstúpiť z druhého miesta po požiari elektroniky svojho auta.

Triedu Super 1600 ovládli Česi: Josef Šusta na Fabii vyhral pred Janom Ratajským a Tomášom Krejčíkom. Slovenský rallyekros sa tešil v kategórii Super Touring Cars nad 2000 cm3, v ktorej síce zvíťazil Rakúšan Karl Schadenhofer, no Miroslavovi Pospíchalovi aj druhá priečka stačila na obhajobu FIA Trofeje Zóny strednej Európy. Tretie miesto za Schadenhoferom patrí v konečnom poradí nášmu Pavlovi Zacharovi, ktorému tento víkend vypovedal službu jeho SEAT pred semifinále.

V SuperTouring Cars do 2000 sa zrodilo prekvapenie, keď už istý šampión Roman Častoral pre poruchu Opla Astra OPC nestihol opakovaný štart semifinále a skončil až na 9. mieste, čo je jeho najhorší výsledok v sezóne. I tak však oslavuje zisk FIA CEZ Trophy, pred Maďarom Janzerom, ktorý na Slovakia Ringu bol tretí.

Preteky v triede STC do 1600 vyhral a stal sa aj celkovým víťazom seriálu Daniel Karlovits z Rakúska na Honde Civic pred maďarskými pretekármi Kádárom a Bernát-Lukácsom.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.