Rallyekrosový seriál pozná svojich víťazov

Utorok, 24 október 2017

Seriál rallyekrosu Zóny strednej Európy sa začínal a aj končil na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Po marcovom štarte spoznal tak seriál na konci októbra na dažďom zmáčanej trati svojich víťazov.

Rellyekros na SlovRingu

Okruh 1496 metrov dlhý z asfaltu a hliny bol pre jazdcov vplyvom dažďa ešte náročnejší. Štart sobotňajších tréningov a kvalifikačných rozjázd zdržala hmla, v nedeľu sa o skrátenie programu postaral silnejúci dážď, a tak videli diváci na trati množstvo zaujímavých súbojov.

V najsledovanejšej triede Super Cars so 600 koňovými monštrami z pohonom všetkých kolies a poriadne hlučným prejavom sa z víťazstva tešil Maďar Tamás Kárai na Audi A1. Druhý skončil Rakúšan Max Pucher, ktorý sa v konečnom účtovaní tešil zo zisku FIA Trofeje Zóny strednej Európy. Slovák Juraj Baláž bojoval, no v semifinále musel odstúpiť z druhého miesta po požiari elektroniky svojho auta.

Triedu Super 1600 ovládli Česi: Josef Šusta na Fabii vyhral pred Janom Ratajským a Tomášom Krejčíkom. Slovenský rallyekros sa tešil v kategórii Super Touring Cars nad 2000 cm3, v ktorej síce zvíťazil Rakúšan Karl Schadenhofer, no Miroslavovi Pospíchalovi aj druhá priečka stačila na obhajobu FIA Trofeje Zóny strednej Európy. Tretie miesto za Schadenhoferom patrí v konečnom poradí nášmu Pavlovi Zacharovi, ktorému tento víkend vypovedal službu jeho SEAT pred semifinále.

V SuperTouring Cars do 2000 sa zrodilo prekvapenie, keď už istý šampión Roman Častoral pre poruchu Opla Astra OPC nestihol opakovaný štart semifinále a skončil až na 9. mieste, čo je jeho najhorší výsledok v sezóne. I tak však oslavuje zisk FIA CEZ Trophy, pred Maďarom Janzerom, ktorý na Slovakia Ringu bol tretí.

Preteky v triede STC do 1600 vyhral a stal sa aj celkovým víťazom seriálu Daniel Karlovits z Rakúska na Honde Civic pred maďarskými pretekármi Kádárom a Bernát-Lukácsom.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.