Rallykros na Slovakia Ringu

Sobota, 21 október 2017

Tento víkend sa na Slovakia Ringu pri Orechoveh Potôni koná jedno z posledných tohtoročných vrcholových podujatí – rallykros MaxxMotion Rallycross prestížneho stredoeurópskeho seriálu FIA.

Rallykros na SlovRingu

Na trati dlhej 1496 metrov, ktorej 34 percent má nespevnený povrch a 66 percent tvorí asfalt, si to rozdajú jazdci v seriáli, ktorý je súčasťou národných a medzinárodných šampionátov Slovenska, Česka, Maďarska a Rakúska.

Tréningy začínajú v sobotu ráno sériou voľných tréningov. Počas meraného tréningu môže byť na trati v rovnaký čas najviac osem áut. Každý pretekár je tu povinný spraviť najmenej jedno merané kolo.

Potom prídu na rad rozjazdy. Budú tri, a to v kategóriách Super Cars, Super 1600 a Super Touring Cars (do 1600, do 2000 a nad 2000 centimetrov kubických.) Na záver ešte triedy Historic (do 1600, nad 1600 a 4x4). Tie sa idú na štyri kolá.

Záver víkendu, teda nedeľa, bude patriť dvom semifinálovým a jednej finálovej jazde. Na štart sa postaví šesť áut – tri rady po dve autá. Semifinále aj finále potrvá päť kôl. Prví traja v cieli z oboch semifinálových jázd sa postavia na štartový rošt veľkého finále.

Štart semifinálových jázd je plánovaný na nedeľu o 11:30 hodine a finále odštartujú o 13:45 hodine.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.