Richard Gonda bližšie k F1

Štvrtok, 23 január 2014

Slovenský automobilový formulový jazdec Richard Gonda, ktorý získal v minulom roku po dominantných výkonoch s 11 pódiami a 7 víťazstvami európsky titul v triede Copa v seriáli European F3 Open, podpísal dohodu s britskou uznávanou manažérskou spoločnosťou Accelerate Driver Development Ltd. a v súčasnosti ako jediný slovenský jazdec má potenciál na to, aby sa priblížil k vysnívanej formule 1.

1 Gonda - Silverstone
Richard Gonda na britskom okruhu v Silverstone, kde získal cenné víťazstvo

Mladý Slovák si myslí, že toto je správny čas na spoluprácu s Graemom Glewom a Johnom Byfieldom z Accelerate Driver Development. Majú veľa skúseností vo svete motoristického športu a v F1. Povedal to po tom, ako došlo k dohode medzi spoločnosťou ADD a jej manažérmi. Talentovaný jazdec začínal v Banskej Bystrici na minikárach v roku 2003 a v roku 2010 presedlal na formule Renault.

"Verím, že s pomocou Glewa a Byfielda, ktorí si ma vybrali do programu vývoja, dokážem dosiahnuť najvyššiu úroveň formulového jazdenia. Musím tvrdo pracovať, ale dúfam, že sa nám podarí zrealizovať prvý spoločný krok, a tým je vstup do Auto GP World Series už v roku 2014," – dodal úspešný jazdec.

Graeme Glew, riaditeľ spoločnosti ADD je presvedčený, že Gonda má na to, aby sa posunul až do najvyššej triedy tohto formulového športu. Spomenul, že keď sledoval Richarda v minulom roku v European F3 Open, upútal ho rýchlosťou a chladnou hlavou.

2 Gonda - Silverstone
Jeden z momentov minuloročnej sezóny: Richard Gonda s pohárom víťaza v Silverstone

Keď Richard musel štartovať zozadu v Spa-Francorchamps v Belgicku, spôsob ako sa prepracovával dopredu, bol podľa Glewa impozantný. A to je podľa neho dôkaz, že má povahu víťaza. Ak Richard dostane šancu, povedal, dokáže vystúpiť až na vrchol. Nahráva tomu aj fakt, že je v podstate jediným formulovým jazdcom zo Slovenska.

Spoločnosť ADD založili v roku 2010 Glew a Byfield, ktorí majú bohaté skúsenosti z rôznych úrovní motoristického športu, od základnej až po formulu 1. Organizácia, ktorú vedie Glew, sa zameriava na manažment jazdcov a akvizície sponzorov. Popri Gondovi patrí pod ich krídla aj člen Akadémie Ferrari F1 Nicolas Costa, ale aj Robert La Rocca, Liam Venter a Lucas Biagioni.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.