Richard Gonda bude sedlať Renaultsport RS 01

Utorok, 12 máj 2015

Richard Gonda je slovenskému fanúšikovi motoristického športu dobre známy už viac sezón z pretekov formulových automobilov. S jeho menom a výsledkami sme sa stretávali aj na stránkach nášho internetového portálu. Väčšinou s výbornými výkonmi a výsledkami, veľmi často s umiestnením na stupni víťazov, ale aj s jeho víťazstvami.

1 Richard Gondo v RS01
Richard Gonda bude v tomto roku pretekať v sedle prototypu Renaultsport RS01

Mladý Banskobystričan zvíťazil v roku 2013 s monopostom Dallara F308 v seriáli F3 Open Cup, keď zo 16 pretekov sedem vyhral a získal 11 pódiových umiestnení. Rok na to jazdil v seriáli formula Acceleration 1 a skončil tretí. Koncom roku 2014 úspešne prešiel testami prestížneho seriálu World Series by Renault v kategórii formula Renault 3,5. V tomto roku sa Richard Gonda predstaví v prestížnom seriáli Renault Sport Trophy na pretekárskom špeciále Renaultsport 01.

Po rokoch strávených v sedle formulových áut prichádza teraz pre rodáka z Banskej Bystrice zmena, keď nebude sadať do kokpitu formuly, ale do prototypu, v ktorom bude mať strechu nad hlavou. Richard Gonda bude v tomto roku ako jediný Slovák účastníkom prestížnych podujatí World Series by Renault. Sedlať bude unikátnu novinku divízie Renaultsport RS 01. Počas tohtoročnej sezóny absolvuje 12 pretekov na známych európskych okruhoch vo farbách francúzskeho ART Junior Tímu.

2 Richard Gonda
Richard Gonda, 21ročný slovenský automobilový pretekár

Dvadsaťjedenročný Gonda po úspešných uplynulých sezónach v monopostoch zamieril tento rok do kategórie prototypov, kde bude môcť preukázať komplexnosť jazdeckých schopností a svoj talent. Vo francúzskom tíme ART Junior má najvyššie ambície v novom šampionáte Renault Sport Trophy. Veď víťaz tohto seriálu má istý štart v najprestížnejších vytrvalostných pretekoch 24 hodín Le Mans.

Nový pretekársky špeciál Renaultsport RS 01 skvele vyzerá, má výnimočný výkon, skvelú aerodynamiku a ozajstné športové DNA. S unikátnym riešením karbónového monokoku vyrobeného v spolupráci s firmou Dallara má hmotnosť menej ako 1100 kg a používa dvakrát preplňovaný šesťvalec pôvodom z Nissanu GR-R s výkonom vyše 500 koní, presnejšie 373 kW. Poháňa kolesá zadnej nápravy prostredníctvom sedemstupňovej sekvenčnej prevodovky a vie ísť rýchlosťou až 300 km/h.

3 Richard Gonda
Renaultsport RS 01 v plnej paráde pripravený pre nášho pretekára Richarda Gondu

Richarda Gondu uvidíme v tejto sezóne aj na neďalekom pretekárskom okruhu Hungaroring. Kalendár obsahuje tiež preteky na okruhoch Spa, Silverstone, Le Mans, Nürburgring a Jerez. Otváracie preteky seriálu sú už 30. mája v belgickom Spa-Francorchamps.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.